Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون کشاورزی سخنان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر تحریم نبودن غذا و دارو را عاری از صحت دانست و گفت: آن‌ها وقتی نفت، بانک و در مجموع اقتصاد یک کشور را تحریم می‌کنند یعنی همه چیز را تحریم کرده‌اند.

جواد کاظم‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اداعای برایان هوک مبنی بر عدم تحریم مواد غذایی و دارویی گفت: من نمی‌دانم که باید چه چیزی در پاسخ به آقای بایان هوک گفت؟ تحریم، تحریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرف‌هایی که می‌زنند، در حد یک شعار است. امروزه مبادله‌ای بدون پول اتفاق نمی‌افتد. آن‌ها وقتی نفت، بانک و در مجموع اقتصاد یک کشور را تحریم می‌کنند یعنی همه چیز را تحریم کرده‌اند. تحریم در زندگی مردم اعمم از غذا، دارو هر چیزی دیگر ساری و جاری است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی سخنان برایان هوک را فاقد صحت دانست و اظهار کرد: آن‌ها شرکت‌های واردکننده مواد غذایی و دارویی را به طور مستقیم تحریم کرده‌اند. در حال حاضر ما به بعضی داروها نیاز داریم اما وضعیت دارو ملتهب است. نه تنها کشورهای اروپایی بلکه همه کشورهای وابسته و هم پیمان آمریکا نیز از ارسال دارو به کشور ما منع شده‌اند. هم‌اکنون در زمینه بعضی از بیماری‌های صعب‌العلاج با مشکل واردات دارو یا مواد اولیه آن مواجه هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت نهاده‌های دامی در شرایط تحریمی فعلی چگونه است؟ گفت: در این زمینه خوشبختانه مقداری از این مواد را در داخل تولید می‌کنیم. هنوز روی پای خود ایستاده و با مشکل خاصی دست و پنجه نرم نمی‌کنیم. اما شاید اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند و خیلی از کشورهای همسایه ما در کنارکشورهای تحریم‌کننده قرار بگیرد، دچار مشکل شویم. در حال حاضر اما با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت در این زمینه با مشکل جدی مواجه نشدیم.

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایراناخیرا با انتشار پیامی ویدیویی در صفحه توییتری وازارت خارجه آمریکا با بیان این ادعا که «مواد دارویی، محصولات کشاورزی، وسایل ارتباطی (اعم از خدمات، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها) و کمک‌های بشر دوستانه در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد» مدعی شد که تحریم‌های سال ۲۰۱۲ ایالات متحده نیز به همین صورت تحریف شده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحریم غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از یک منبع آمریکایی اعلام کرده است که نمایندگان جمهوری خواه در کنگره این کشور در حال آماده سازی قوانین احتیاطی برای تحریم مقامات دیوان کیفری بین المللی لاهه هستند.

این منبع آگاه گفته است که در صورت صدور حکم بازداشت برای مقامات اسرائیلی از سوی دیوان کیفری بین المللی لاهه، قانون تحریم مقامات دیوان کیفری بین المللی در مجلس نمایندگان تصویب خواهد شد.

آکسیوس در عین حال به نقل از رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که در حال حاضر قانون احتیاطی را به رأی نمی‌گذاریم، مگر اینکه مجبور به این کار شویم.

این اقدام نمایندگان کنگره آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته وکلای هلندی درخواستی را برای صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و مقامات اسرائیلی به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کردند. در همین ارتباط گفته شده است که گروهی از وکلای هلندی با ارائه درخواستی به دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه، خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مسئولان اسرائیلی شدند.

دیوان کیفری بین‌المللی لاهه برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و جنایت تجاوز با استناد به «منشور رم» مصوبه سال ۱۹۹۸ میلادی، برپا شد. رژیم صهیونیستی و آمریکا هرچند «اساسنامه رم» را امضا کردند، اما با خودداری از نهایی کردن آن، عضو دیوان نیستند.

در نتیجه شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در بهمن ماه سال گذشته، دیوان بین‌المللی کیفری مقرر کرد «رژیم صهیونیستی هر ماهه گزارشی از اقدامات خود را به این نهاد بین‌المللی ارائه دهد». اما رژیم صهیونیستی نه‌تنها از انجام این امر سر باز زد، بلکه ماشین جنگی نتانیاهو همچنان رو به جلو در حال پیش‌روی است و درحال حاضر رفح، نقطه کانونی دیگری است که حکایت از جنایات وحشیانه این رژیم دارد.

از چند روز پیش در رسانه‌ها گزارش‌هایی منتشر شده مبنی براین که صدور حکم محکومیت برای نتانیاهو و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی قریب‌الوقوع است. نتانیاهو درباره احتمال صدور حکم جلب تحت فشارهای غیرعادی قرار دارد. این مسأله به منزله وخامت بزرگی در جایگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو تلاش‌هایی را برای ممانعت از صدور حکم جلب با تمرکز ویژه بر دولت جو بایدن آغازکرده است که بسیار بعید به نظر می‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی از حکم احتمالی دادگاه لاهه شگفت زده شده باشند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه باعث نگرانی شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند: احتمال صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو باعث شده خواب از چشمان وی گرفته شود.

دفتر دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی چند روز قبل با اشاره به اینکه از نگرانی‌های رسمی و غیررسمی مرتبط با تحقیقات این نهاد در ارتباط با جنگ غزه آگاه است، بر ادامه یافتن این تحقیقات تأکید کرد.

این دفتر با صدور بیانیه‌ای، توقف همه تلاش‌ها را برای مانع‌تراشی، ارعاب یا تأثیر بر مقامات دادگاه خوستار شد و خاطرنشان کرد که استقلال و بی‌طرفی دادگاه زمانی که تهدید به انتقام از این دادگاه یا مقامات آن وجود داشته باشد، تضعیف می‌شود.

دفتر دادستانی دادگاه لاهه همچنین تأکید کرد که تهدید دادگاه حتی بدون اقدام ممکن است بر پایه اساسنامه رم، جُرم ضد اجرای عدالت باشد.

پیشتر نیز منابع آگاه اعلام کردند که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با کارکنان بیمارستان‌های «الشفا» در شمال و «ناصر» در جنوب نوار غزه دیدار و گفت و گو کرد و اظهارات آنها را درباره جنایات نظامیان رژیم صهیونیستی و قتل عام بیماران و پناهندگان به این بیمارستان‌ها، به ثبت رساند.

به گفته این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حوادثی که در این بیمارستان‌ها اتفاق افتاده، به دیگر تحقیقاتی ضمیمه می‌شود که دیوان کیفری درباره جنایات جنگی، ضد بشری، تجاوز و نسل کشی در نوار غزه انجام می‌دهد.

کد خبر 6099947

دیگر خبرها

  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
  • غلامحسین صادقیان سرپرست اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو شد
  • سرپرست اداره کل دارو منصوب شد
  • وزیر صمت: مشکل اصلی صنعتگران تحریم نیست، تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • اداره کل دارو بدون سرپرست/ جایگزین احتمالی پیکانپور کیست؟