Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مراسم پرشور معنوی و مذهبی با حضور جمعی از مسئولان و خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س)، روحانیان و زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد و در طول مسیر در حالیکه خادمان و مردم پرچم های سیاه را حمل می کردند، مداحان اهل بیت نیز در سوگ آن امام همام (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

شرکت کنندگان در این آیین عزاداری با حضور در صحن امام رضا (ع)، در این مکان مقدس به عزاداری و سوگواری پرداختند و شهادت امام جواد (ع) را به حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم در سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان جهان غرق در سوگ و ماتم است و دوستداران و عاشقان ائمه اطهار (ع) در قالب دسته های عزاداری با حضور در اماکن مهم این شهر مقدس به ویژه حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان (ع)، مسجدها، حسینیه ها، تکیه ها، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید و علما، برای غربت و مظلومیت خاندان عصمت و طهارت پیامبر گرامی اسلام اشک ماتم ریختند.

امام جواد (ع) در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و پس از ۱۷ سال امامت در ۲۹ ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری در ۲۵ سالگی به تحریک معتصم عباسی، مسموم شد و به شهادت رسید.

۷۴۰۶/  ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عزاداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۱۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)

در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) شهر مقدس قم سوگوار و عزادار است.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) به سوگواری و عزاداری می‌پردازند. 

ویژه برنامه‌های سالروز شهادت صادق آل محمد (ع) در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و بیوت مراجع عظام تقلید هم برگزار شد.

در دیگر شهر‌ها و روستا‌های استان هم دوستداران اهل بیت (ع) با شرکت در برنامه‌های سوگواری و عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) عشق و ارادت خود را به این امام همام ابراز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • عزاداری مردم زرند درسالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)