Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  قصه گویی صحنه ای بیان هنرمندانه قصه ها،افسانه ها، حکایات و .... به منظور انتقال پیام مورد نظر توسط قصه گو و با حضور مخاطبان بر صحنه اجرا است.

شیوه‌ های قصه گویی

یکی از شیوه های قصه گویی شیوه کلاسیک(سنتی) می باشد، که در تعریف آن چنین آورده اند: قصه هایی از روزگاران کهن،تاریخ ،سنت ها،مذهب، آداب، قهرمانی ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از منابع شفاهی یا کتبی،که توسط قصه گو به شیوه ی قصه گویی متداول (بدون ابزار )اجرا می شود.

شیوه ی دیگر قصه گویی شیوه مدرن(نواورانه) میباشد،قصه هایی که به صورت گفت و گو،ترانه،آواز با موسیقی یا بدون آن،همراه با تصویر و سایر ابزارهای خلاق و از منابع شفاهی یا کتبی توسط قصه گو اجرا می شود.

کبری اخلاقی نیا مدیر کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، گفت:علاقه مندان به شرکت در مسابقه قصه‌گویی صحنه ای می توانند در دو بخش ملی و بین المللی در این جشنواره شرکت کنند،که برای بخش ملی دختران و پسران(نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال)،زنان و مردان ۱۸ سال به بالا،مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها می توانند شرکت کنند و بخش مسابقه بین المللی شامل شرکت کنندگان ایرانی متقاضی و خارجی ها(تابعیت غیر ایرانی)که متقاضی شرکت در این بخش هستند،می شود.

وی افزود:شرکت کنندگان خارجی از طریق رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دعوت می شوند و شرکت کنندگان ایرانی متقاضی هم شامل: "برگزیدگان بیست و یک دوره جشنواره قصه‌گویی در مراحل منطقه‌ای،ملی و بین المللی،
قصه گویان و مجریان حرفه ای دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و
داوطلبان سایر کشورها" می باشد.

شرایط شرکت در جشنواره

اخلاقی نیا در رابطه با شرایط شرکت در جشنواره گفت:قصه گویی باید به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۵ دقیقه و تصویربرداری از قصه گویی در نمای باز(L.g-sh لانگ شات) انجام شود ، هم چنین پوششی مناسب با محتوای قصه و منطبق با شئونات اسلامی انتخاب شود.

وی گفت:شرکت کنندگان برای ثبت نام و ارسال آثار خود از طریق سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir اقدام کنند.

وی تاکید کرد:اولویت شرکت در جشنواره بر مبنای روایت قصه ها به زبان فارسی است و ملاک انتخاب قصه ها با گویش و لهجه محلی بر اساس ترجمه زبان رسمی خواهد بود،لذا ارسال متن ترجمه شده قصه همراه با فایل ضروری است.

شاخص های ارزیابی

کبری اخلاقی نیا در رابطه با شاخص های ارزیابی گفت:داوری بر اساس شاخص‌های ارزیابی قصه گویی و با رعایت اصولی از جمله: "انتخاب قصه مناسب هم راستا با شعار جشنواره،توانایی به کارگیری فنون قصه گویی(استفاده از زبان بدن ،به کارگیری لحن کلام ،پرداخت قصه و ...)،
خلاقیت و نوآوری(متن،اجرا و پوشش) و
توجه به اثرگذاری فرهنگی و نیاز مخاطب روز در انتخاب قصه"
،توسط هیئت داوران انجام می شود.

وی در ادامه گفت:قصه گویانی که در اجرای خود از شیوه های نوآورانه استفاده می کنند،ضروری است به مواردی از جمله:"سهولت جابجایی ابزار و تجهیزات مورد استفاده(از نظر حجم ، وزن، اندازه، نصب و کنترل قبل از)، اجرای قصه گویی و پیش‌بینی حداقل زمان برای فضاسازی (نصب و بکارگیری امکانات مورد استفاده در مدت زمان حداکثر دو دقیقه)"
توجه داشته باشند.

مراحل برگزاری قصه گویی صحنه ای

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قصه گویی صحنه ای این جشنواره در چهار مرحله استانی،منطقه‌ای ،ملی و بین المللی برگزار می شود.

اخلاقی نیا برگزیدگان دوره‌های پیشین اول تا بیست و یکم،با توجه به تمایل و انتخاب،صرفا می توانند در یکی از بخش‌های جشنواره های ملی و بین المللی شرکت کنند.

وی در ادامه گفت:دختران و پسران( ۱۲ تا ۱۸ سال) و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها پس از ثبت نام و ارسال اثر خود از طریق سایت جشنواره،در بخش استانی داوری می‌شوند؛سپس به تفکیک هر بخش سه نفر،رتبه‌های اول تا سوم به دبیرخانه مرکزی معرفی خواهند شد.

در مجموع سه اثر در بخش دختران و پسران و سه اثر در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در دبیرخانه مرکزی داوری می‌شوند و در نهایت از این برگزیدگان بدون شرکت در مرحله منطقه ای و مستقیما جهت رقابت در مرحله ملی از آنها دعوت به عمل می آید.

وی افزود:زنان و مردان هم در مرحله استانی به رقابت پرداخته از میان آنها پنج نفر انتخاب می‌شوند و جهت رقابت در مرحله منطقه ای از آنها دعوت به عمل می آید،در مرحله منطقه ای نیز شرکت کنندگان برگزیده مرحله استانی با سایر شرکت کنندگان برگزیده استان‌های دیگر به رقابت پرداخته و از میان آنها پنج نفر برای رقابت به مرحله کشوری فرستاده می شوند.

نحوه بارگذاری اثر

اخلاقی نیا در رابطه با نحوه بارگذاری قصه گفت: شرکت کنندگان هم استانی می توانند با مراجعه به سایت www.kanoonfest.ir قصه خود را بارگذاری کنند و در صورت عدم توانایی قصه گو در ارسال اثر خود، از طریق ارتباط با‌‌ رابط جشنواره بین المللی قصه گویی استان کهگیلویه و بویر احمد ،با شماره تماس ۰۷۴۳۳۲۲۳۰۴۹ و آدرس جیمیل sedaghati.s@gmail.com آثار خود را بارگذاری کنند.

قابل ذکر است،نحوه بارگذاری قصه در شیوه نامه جشنواره گام به گام توضیح داده شده است.

علاقه مندان برای مطالعه شیوه نامه و کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودک و نوجوان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان

رقابت طرح‌ها در ره آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان پایان یافت و نتایج آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با برگزاری رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان فرصتی برای ارائه طرح‌ها و محصولات فناورانه گذاشته شده بود تا افراد و شرکت‌ها بتوانند با ارائه محصولات و طرح‌های خود در حضور داوران و متخصصان مربوطه، طرح خود را به چالش کشیده و مطرح کنند.

ارائه طرح یا محصول به صورت حضوری در محل دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد و طرح‌های برگزیده در جلسه‌ای با حضور معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلان‌شهرها ارائه شد.

نتایج حاصل شده پس از داوری به این صورت بود که لجستیک هوشمند پارس نرم افزار هوش مصنوعی در مدیریت ناوگان و مسیربندی هوشمند محصول فناورانه برتر جشنواره ره آورد (طرح برتر و برنده جایزه یک میلیارد ریالی)، دیدبان فناوری راهبردی آراد با طرح موتورسیکلت ثبت تخلف ساکن محصول فناورانه منتخب جشنواره ره آورد، پیمایش برخط به‌همراه پلتفرم یکپارچه حمل‌ونقل به‌همراه شهر محصول فناورانه منتخب جشنواره ره‌آورد و طرح‌های شایسته تقدیر مربوط به شرکت‌های موج‌افزار فردا، ریوا سرویس شدآمد و هی را است.

این رویداد با همکاری و تأمین مالی شرکت توسعه صنایع شهر فرین وابسته به بانک شهر از یازدهم تا سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 750471

دیگر خبرها

  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان
  • جشنواره‌ گل دلسوختگان قم در بازی‌ تشریفاتی
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن
  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • وضعیت تلخ اقتصاد ایران در خاطره‌گویی فوتبالیست سابق در تلویزیون | فیلم
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد