Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بقالی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پرنده که تازه بالغ شده است به علت نداشتن توانایی کامل برای پرواز در حیاط منزلی در روستای «چالخماز» این شهرستان افتاده بود.
وی افزود: این پرنده توسط اعضای ساکن در این منزل تحویل موسسه زیست محیطی «یام‌یاشیل» شده بود که اعضای این موسسه نیز آن را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این پرنده از پرنده‌های بومی تالاب نوروزلوی میاندوآب است که بعد از حصول اطمینان از سلامت جسمی آن در طبیعت رها می‌شود.
«بقالی» گفت: روز گذشته نیز یک سر خرگوش توسط طبیعت دوستان این شهرستان تحویل این اداره شد.
وی اظهار کرد: فرهنگ زیست محیطی در میان مردم و دوستداران طبیعت در میاندوآب بخوبی جاافتاده به طوری که در طول هر هفته بیش از ۱۰ مورد انواع گونه‌های پرندگان و سایر جانوران به این اداره تحویل داده می‌شود.
وی با قدردانی از دوستداران حیات وحش در اطلاع‌رسانی به موقع در مورد حیواناتی که دچار آسیب شده یا از زیستگاه اصلی خود خارج می‌شوند، گفت: با توجه به ممنوعیت و محدودیت شکار و از طرفی کاهش تعداد گونه‌های جانوری، باید بیش از گذشته مراقب حیات وحش بوده و اجازه ندهیم موجودات زنده از حق حیات طبیعی خود محروم شوند.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه پرنده کمیاب یا مصدوم مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
پرنده «بوتیمار» از راسته لک‌لک‌سانان و تیره حواصیلیان است که بیش از ۱۵ گونه از آن تا به امروز شناسایی شده‌اند؛  از این نوع پرنده ۲ گونه با نام‌ بوتیمار و بوتیمار کوچک در ایران زیست می‌کنند.
این پرنده بیشتر در مناطق با پوشش گیاهی نیزاری و فشرده به سر برده و در باتلاق‌های پردرخت و نزدیک به آب آشیانه می‌سازد و از ماهی‌ها، حشرات و دوزیستان تغذیه می‌کند.

۹۸۷۱/۶۱۸۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست میاندوآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور