Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سفر مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به بانکوک برای حضور در نشست آسه‌آن، پایتخت تایلند با شش انفجار لرزید.

پلیس تایلند اعلام کرد که در ساعاتی که از روز جمعه می‌گذرد شش بمب کوچک دست‌ساز در مناطق مختلفی از بانکوک – یکی در کنار آسمان‌خراش معروف «ماهاناکون» - منفجر شدند که در مجموع چهار مجروح برجای گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه دویچه‌وله یکی از این انفجارها در منطقه «سوان‌لوانگ» در فاصله کمی از فرودگاه بین‌المللی بانکوک رخ داد.

سه بمب دیگر در مناطق نزدیک مجتمع‌های دولتی در شمال بانکوک و محل استقرار وزرایی که برای حضور در نشست آسه‌آن به این شهر سفر کرده‌اند، منفجر شد که سه نفر بر اثر برخورد ترکش مجروح شدند.

بانکوک در حالی میزبان نشست امنیتی «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» موسوم به آسه‌آن است، که این شهر درپی انفجارهای متعدد حالتی شدیدا امنیتی به خود گرفته است. وزرای خارجه آمریکا و چین نیز هم‌اکنون در این شهر حضور دارند.

گزارش‌های متعددی نیز از پیدا شدن چندین دستگاه انفجاری عمل‌نکرده در مناطق مختلفی از این شهر مخابره شده و گفته می‌شود پلیس تمام این مکان‌ها را به محاصره خود درآورده است.

به دستور «پرایوت چان‌اوچا» نخست‌وزیر تایلند، تحقیقات گسترده‌ای با مشارکت چندین وزارتخانه و دستگاه‌های امنیتی درباره عوامل دخیل در این بمب‌گذاری‌ها آغاز شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است. این در حالی است که تایلند سابقه دیرینه‌ای در خشونت‌هایی با منشأ سیاسی، اعتراضات جمعی و درگیری‌های شهری دارد.

کد خبر 450087 برچسب‌ها تایلند آسه آن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تایلند آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام

ایسنا/ایلام نشست شورای اداری استان ایلام فردا، ۱۳ اردیبهشت با حضور دکتر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با موضوع «تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت» برگزار می‌شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام اعلام کرد این نشست، فردا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۹ صبح در سالن آمفی‌تئاتر فنی و حرفه‌ای استان با حضور مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، مدیران ستادی، رؤسای دانشگاه‌ها و سازمان‌ها، نهادها، مدیران بانک‌ها، شهرداران سراسر استان، مدیران‌عامل شرکت‌ها و ... به همراه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تبیین الزامات اطلاع‌رسانی دولت در ایلام
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • نشست منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان