Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، کشاورزان فرانسوی خشمگین از توافق تجاری با کانادا موسوم به «ستا»، دیشب ورودی دفتر کورین وینیون، نماینده حزب حاکم در پارلمان در شهر تولوز، را مسدود کردند و به نشانه اعتراض مقابل دفتر یکی دیگر از نمایندگان محلی نیز فضولات حیوانی ریختند.

کشاورزان در اعتراض به رای نمایندگان پارلمان به نفع توافق تجارت آزاد میان اروپا و کانادا نیمه‌های شب همچنین راه ورودی دفتر نماینده محلی پارلمان در تولوز را با بلوک‌های سیمانی مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریستیان مازاس، رئیس محلی فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی، که خود در این تجمع حضور داشت حرکت یاد شده را «اقدامی نمادین» و بدور از خشونت توصیف کرد و گفت: «ما آمده‌ایم که به او (نماینده حزب جمهوری به پیش) بگوییم که اگر او گوش‌هایش را به روی اعتراض‌های ما بسته است ما دیگر صلاح نمی‌بینیم که وی به عنوان نماینده منطقه، به ماموریت خود ادامه دهد.»

معترضان تنها به مسدود کردن راه ورودی دفتر نماینده محلی حزب حاکم در تولوز بسنده نکردند. کشاورزان خشمگین همچنین در ادامه اعتراض‌های خود سپس ۲ تن کود و فضولات حیوانی مقابل دفتر مونیک ایبورا، یکی دیگر از نمایندگان حزب «جمهوری به پیش»، در غرب تولوز تخلیه کردند.

توافقنامه تجارت آزاد میان اروپا و کانادا موسوم به «ستا» که کلیات آن به تازگی در پارلمان فرانسه تصویب شده به شدت در این کشور از سوی کشاورزان و سازمان‌های غیردولتی مورد اعتراض واقع شده است. این توافقنامه زمینه حذف تعرفه‌های گمرکی روی ۹۸ درصد از محصولات مورد مبادله میان اروپا و کانادا را فراهم می‌کند. کشاورزان از تصویب این توافقنامه در پارلمان فرانسه نگرانند و بیم آن دارند که اجرایی شدن آن به رقابت ناعادلانه دامن بزند.

نمایندگان پارلمان فرانسه به خصوص اعضای حزب حاکم «جمهوری به پیش» که به نفع توافق تجارت آزاد با کانادا رای دادند، از چند روز پیش هدف دشنام‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز معترضان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید

رئیس جمهوری فرانسه بار دیگر در انتقال احتمالی ستاره باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به رئال مادرید مداخله کرد!

به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در پیامی آشکار درباره آینده کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی پی‌اس‌جی که قراردادش با این تیم به‌زودی به اتمام می‌رسد و به احتمال زیاد راهی رئال مادرید خواهد شد، از تیم اسپانیایی خواست تا به این بازیکن اجازه دهد تا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تیم المپیک فرانسه را همراهی کند.

مکرون در گفت‌وگو با لاتریبیون دیمانش، گفت: واقعا امیدوارم تمام باشگاه‌های اروپایی بازیکنان‌ خود را در اختیار تیم‌ ملی‌ قرار دهند. همانطور که باشگاه‌های فرانسوی چنین کاری کرده‌اند؛ این روحیه المپیک است.

وی افزود: هفته گذشته با پدر امباپه حرف زدم و از او درباره تمایل امباپه سوال کردم و او گفت که شخصا دوست دارد در المپیک حضور داشته باشد.

امباپه به‌تازگی گفته که «نظرم تغییر نکرده اما حقیقت این است که به المپیک فکر نمی‌کنم. به زمان حال فکر می‌کنم و زمان حال برای من، یعنی پی‌اس‌جی»!

براساس گزارش‌ها امباپه و رئال پشت درهای بسته توافقی را امضا کرده‌اند که براساس آن مرد فرانسوی از اول جولای بازیکن جدید کهکشانی‌ها خواهد بود.

امباپه در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز گفته بود: «هرگز تصور نمی‌کردم که قرار است با رئیس جمهور(مکرون) درباره آینده‌ام صحبت کنم. اتفاق عجیب و غافلگیرکننده‌ای است. او گفت که «دوست دارم در پاریس بمانی چون ماندنت برای کشور خیلی مهم است»؛ شنیدن چنین حرفی از رئیس جمهور، واقعا ارزشمند است.

البته، رئال مادرید ظاهرا موضع خود را درباره این موضوع روشن و اعلام کرده است که به امباپه اجازه حضور در المپیک پاریس را نخواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • چهره جدید رامسین کبریتی در کانادا
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • کانادا: حمله به رفح غیرقابل قبول است
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • تحصن دانشجویی در دانشگاه تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین