Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:52:10 GMT

اخبار ضد و نقیض از بیماری رهبر القاعده

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۰۵۹۷

اخبار ضد و نقیض از بیماری رهبر القاعده

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "سی ان ان" عربی، این مسؤول که خواست نامش فاش نشود، در این باره اعلام کرد که الظواهری 68 ساله از ناراحتی قلبی رنج می برد اما نمی توان گفت که مشکلات جسمانی وی می تواند طول عمرش را تحت الشعاع قرار دهد.

کارشناسان مسائل بین المللی بر این باورند که احتمالا "ابومحمد المصری" یا "سیف العدل" که هر دو اتباع مصری هستند، جانشین الظواهری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو عضو ارشد القاعده که به اتهام دست داشتن در  انفجار سفارت خانه های آمریکا در سال 1998 تحت پیگیرد قرار دارند.

این مسؤول در این باره افزود که البته مشکلات جسمانی الظواهری، تردیدهایی را در خصوص تعیین جانشین گروه القاعده به بوجود آورده است.

اشاره به وخامت اوضاع جسمانی الظواهری در گزارشی که اوایل تابستان در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داده شده است، دیده می شود.

برپایه این گزارش، اوضاع جسمانی رهبر القاعده وخیم است و تردیدهایی در خصوص سلامت الظواهری، طول عمر وی و نیز جانشینی این گروه مطرح است.

الظواهری مکررا در فیلم هایی که از سوی القاعده منتشر می شود، دیده می شود که آخرین آن به ماه گذشته میلادی باز می گردد، اما نشانی از وخامت اوضاع وی در پیام های تصویری دیده نمی شود.

با وجود آن که گمان می رفت که "حمزه بن لادن" فرزند اسامه بن لادن به رهبری القاعده می رسد، اما یک مسؤول آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد که وی کشته شده است.

یک مسؤول آمریکایی روز چهارشنبه بدون ذکر جزئیات از محل و زمان دقیق کشته شدن حمزه بن لادن، تنها اعلام کرد که وی جان باخته است.

روزنامه نیویوک تایمز نیز با تأیید کشته شدن حمزه بن لادن، گزارش داد که وی در عملیات ارتش آمریکا در طول دو سال گذشته از پای درآمده است.

آخرین فیلمی که از پسر بن لادن منتشر شد، به 31 مارس 2018 (11 فروردین 97) برمی گردد که القاعده مطالبی درباره روابط آمریکا و سعودی منتشر کرد.

یک مسؤول بلندپایه بین المللی حاضر در مبارزه با تروریسم بین المللی در این باره گفت که حمزه ساکن منطقه ای مرزی میان افغانستان و پاکستان بوده است و در دو سال گذشته با الظواهری دیدار کرده است.

 وزارت خزانه داری آمریکا 10 اسفند 97 اعلام کرد که هر فردی که اطلاعاتی از حمزه بن لادن بدهد، یک میلیون دلار پاداش دریافت می کند.

پسر بن لادن پیشتر آمریکا را تهدید کرد، برای انتقام خون پدرش که ماه می 2011(اردیبهشت/ خرداد 1390) کشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد کرد.

حمزه متولد سال 1989 با تابعیت عربستانی بود که با دختر  «محمد عطا" رباینده اصلی و مغز متفکر حملات به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی در سال 2001 ازدواج کرد.

وی آمریکا را تهدید کرده بود که برای انتقام خون پدرش که ماه می 2011(اردیبهشت/ خرداد 1390) کشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو

دریافت 18 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است.

جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.

کد خبر 848650 منبع: فارس برچسب‌ها روز معلم معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • دخترم عکس‌های شرم‌آوری از خود در فضای مجازی گذاشت و آبرویم را بُرد / دیگر نمی‌‌توانم او را تحمل کنم!
  • واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه + فیلم
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • رهبر انقلاب: جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند | ویدئو
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۲ اردیبهشت
  • پیدا شدن دختر فراری در کلانتری | عکس‌های زننده دختر جوان در فضای مجازی | دخترم آبرویم را برده است 
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی