Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد حسن رستمیان در خطبه های این هفته نماز جمعه دامغان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر، گفت: ذی الحجه ماه ولایت و فرصت بزرگی برای آشنایی بیشتر با ولایت است که عید سعید غدیر و قربان نیز در این ماه قراردارد. 

وی، به یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: ازدواج آسان، جهیزیه ساده، مهریه پایین موجب برپایی سنت پیامبر(ص) به صورت صحیح در بین مسلمانان می شود که باید به آن توجه ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمیان، تقوا در فضای مجازی را امری واجب دانست و گفت: در فضای رسانه و مجازی نیز باید انسان تقوای الهی پیشه کند تا از بسیاری از گناهان خواسته و ناخواسته جلوگیری شود.

وی، به ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره‌ کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات در طول تاریخ انقلاب عملکرد مثبتی همچون به حرکت درآوردن مردم برای حضور در صحنه‌های مهم را برعهده داشته است.

وی خاطر نشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات، نهادی مردمی و وابسته به نهاد رهبری و زنگ هشداری برای جلوگیری از سوء استفاده فتنه گران در کشور است.

رستمیان گفت: دانشکده علوم قرآنی دامغان در سال های اخیر ایجاد شده  و خروجی خوبی در سال های گذشته داشته است. 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تعطیلی این دانشکده باید ۱۲۰ خواهر و برادر در دانشکده ثبت نام کنند که امیدواریم استقبال خوبی از این فرصت فراهم شده صورت گیرد.

امام جمعه موقت دامغان به سالروز شهادت شهید بابایی اشاره کرد و گفت: خاطرات شهدا و زندگینامه آن ها می تواند درس بزرگ زندگی برای مردم به ویژه جوان ها باشد، این زندگینامه‌های خواندنی زندگی انسان را الهی می کند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خطبه ها نماز جمعه دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم