Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |  مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ایجاد بندر صادراتی در منطقه گوگسر جاسک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور در بازدید از بندر گوگسر واقع در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شرق شهر جاسک، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در کارگروه ویژه مرز استان، این بندر به عنوان یک منطقه دارای ظرفیت اقتصادی برای تعاملات تجاری با کشورهای همسایه دریای عمان و خلیج فارس مشخص شده، راه اندازی یک بندر صادراتی جدید با رعایت الزامات دیگر دستگاه های محلی و استانی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بندر علیرغم آنکه تاکنون کاربری شیلاتی داشته، اما به لحاظ بازرگانی دارای ظرفیت های مناسبی در بحث تجارت دریایی و جذب محموله های صادراتی شهرستان های همجوار از جمله نیکشهر و زرآباد سیستان و بلوچستان است.

عفیفی پور تصریح کرد: آمادگی صد درصدی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی وجود دارد تا بدون هیچ گونه معطلی، اقدامات مربوط به راه اندازی خط جدید دریایی با رویکرد صادرات غیر نفتی در شهرستان جاسک را سریع تر از سایر دستگاه ها آغاز کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: برای تحقق این مهم، تعامل دستگاه های همکار با اداره بندر در زمینه ایجاد بسترهای توسعه تجارت دریایی، ضروری است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گوگسر با برخورداری از ۱۵ کیلومتر ساحل بکر، در امتداد کرانه دریایی بندر جاسک به سمت روستای ساحلی ونک (در مرز دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان) واقع شده است.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تجارت خلیج فارس سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان

سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای امسال۳۸ هزار ۲۱۴ تن کالا در بنادر غرب ترانزیت شده که ۲۴ درصد بیشتر از پارسال است.

وی افزود: عمده محموله‌های ترانزیت شده خودرو بوده که ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: در این مدت ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودرو به وسیله ۲۱۰ فروند شناور فلزی جابجا و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی