Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین حمید عبدالهیان در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان این که به موازات تحریم‌های اقتصادی، دشمنان بدنبال تغییر نگرش فرهنگی مردم ایران هستند، اظهار کرد:مردم و دستگاه‌های مسوول مراقب فضای فرهنگی کشور باشند.
وی افزود: برخی موسسه‌های خارجی در پوشش‌های فرهنگی و با صرف هزینه‌های فراوان قصد تغییر نگرش مردم ایران نسبت به حجاب اسلامی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ترویج بدحجابی و انحرافات جنسی را از توطئه‌های دشمنان خواند و گفت:: گاهی هم با شعار حمایت از حیوانات، اقدام به گرداندن آن‌ها در خیابان‌ها و یا خودرو‌ها می‌کنند که با فرهنگ اسلامی و سنتی مردم ایران منافات دارد.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان این که در اسلام به رعایت حقوق حیوانات تاکید بسیاری شده، اظهار کرد: متاسفانه برخی انجمن‌های فرهنگی هم ندانسته در مسیر دشمنان گام برمی دارند، این امر موضوعی سطحی نیست، بنابراین سربازان رسانه‌ای و فرهنگی نظام باید در مقابله با این افکار تلاش کنند.
عبدالهیان برخی تحولات سیاسی مرتبط با کشور در یکسال گذشته را مرور کرد و افزود: در ۱۷ اردیبهشت پارسال آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های بیشتری را علیه مردم ایران اعمال نمود.
وی خرید ۱۰۰ میلیارد دلاری تسلیحاتی آل سعود از آمریکا را هم یاد آور شد و گفت: برخی کشور‌های مرتجع منطقه که دنباله رو سیاست‌های آمریکا هستند، حمله نظامی وحشیانه علیه مردم مظلوم یمن انجام داده و تحرکاتی را در برابر محور مقاومت انجام دادند.
امام جمعه موقت شاهرود جمعه سکوت معنادار اروپا از نقض توافق برجام توسط آمریکا را خلاف اصول اخلاقی و بین المللی خواند و افزود: آمریکا و اروپا با هدف گرفتن اقتصاد ایران تلاش می‌کنند نظام اسلامی را دچار چالش کرده و مردم را نسبت به آینده بدبین کنند.
عبدالهیان خاطر نشان کرد: ایران نیز در مواجهه با این اقدام آمریکا و اروپا کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرد و با ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا عزم خود را برای مقابله با استکبار نشان داد.
وی توقیف نفتکش متخلف انگلیس در خلیج فارس را اقدامی شجاعانه از سوی پاسداران انقلاب اسلامی خواند و گفت: اقتدار ایران اسلامی در خلیج فارس و منطقه غرب آسیا به همه جهانیان ثابت شده است.
امام جمعه موقت شاهرود به سالروز شهادت امام جواد (ع) هم اشاره کرد و افزود: زندگی کوتاه آن حضرت برکات زیادی برای مسلمانان در پی داشت.
عبدالهیان همچنین سالروز ازدواج امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و گفت: این ازدواج با ویژگی‌های منحصر به فردش الگویی برای همه جهانیان و بوِیژه مسلمانان است که مکتبی بودن، مهریه سبک، جهیزیه اندک، اما کاربردی و عروسی بدور از معصیت از ویژگی‌های این ازدواج است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آنها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. اینها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه نمایش اقتدار ایران در بوشهر
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر