Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز جمعه 11 مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، با اشاره به تحریم آقای ظریف وزیر امور خارجه، گفت: این اقدام عجولانه، ابلهانه و کودکانه حکایت از شکست دشمن در فشار حداکثری و ناکامی در تقابل نظام مردمی ایران انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان داد که فاقد قدرت منطقه است و طرح موضوع مذاکره صرفاً یک بازی مسخره سیاسی است.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: «راهبرد نه جنگ و نه مذاکره» که توسط مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز مطرح شد، گفتمان مقاومت و بازدارندگی بوده و تنها مسیر دست‌یابی به قله پیروزی و مقاومت است که ان‌شاءالله دستگاه دیپلماسی با قدرت، قوت و تکیه بر عزت و مصلحت از منافع ملی صیانت کرده و زیر بار ظلم ستم آمریکا نخواهد رفت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه افزود: نشست بی نتیجه معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با کشورهای 4+1 نشان می دهد اروپایی ها تمایل ندارند به صورت میدانی وارد عمل شوند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه آمریکا در راهبرد فشار حداکثری به ایران به آخر خط رسیده است گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند با طرح موضوع خطر جنگ در دل مردم ایران هراس ایجاد کنند اما هدف گیری پهپاد فوق پیشرفته آنها در خلیج فارس توسط سپاه مقتدرمان، نقشه آنها را با شکست مواجه کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: اگر افتتاح، جشن و عروسی وجود دارد به دهه ولایت بگذارید و امیدواریم جشن‌های خوبی برگزار شود و تا ایام غدیر تمام نشده است، هیات‌های سینه‌زنی تا قبل از ایام غدیر مراسم عزاداری برپا نکنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به عبرتهای انقلاب مشروطه ملت ایران گفت: دلایل شکست این انقلاب، سوءاستفاده روشنفکران غرب زده از فضای به وجود آماده، حضور نداشتن مردم در صحنه، کنار رفتن علما از صحنه مبارزاتی و سلب اعتماد مومنان بود که باعث شد مشروطیت از هدف الهی خود خارج شود.

وی به شهادت و مجروحیت حجاج ایرانی در طول چندین سال گذشته در مراسم حج تمتع اشاره کرد و گفت: حکومت سعودی صلاحیت خادمی حرمین مقدسه را ندارد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم سالروز شهادت خبرنگار کشورمان را در افغانستان در سال ۷۷ گرامی داشت و روزخبرنگار را فرصتی مغتنم برای تقدیر از خدمات ارزشمند خبرنگاران دانست و افزود: خبرنگاران در ایجاد همدلی ، شادابی و امید دادن به کشور و جوانان نقشی موثر دارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر استانی رئیس جمهور به تبریز گفت: امید است این پروژه‌های افتتاح شده برای مردم پرمنفعت باشد.

وی با بیان اینکه بنده بدون کم و کاست حرف مردم را در شورای اداری با حضور رئیس جمهور مطرح کردم، گفت: امیدواریم مسوولان دقت نظر داشته و شاهد تحقق عملی این خواسته‌‌ها باشیم.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام نهم شیعیان، جواد الائمه علیه السلام گفت: امام جواد علیه السلام در طول مدت کم امامت خودشان یکی از درس های بزرگی که به ملت های مسلمان دادند درس مقاومت و ایستادگی بود.

امام جمعه تبریز افزود: امام جواد علیه السلام با قدرت تمام در برابر تزویر و ریاکاری خلفای عباسی ایستاد و با آنها مبارزه کرد.

وی امام جواد را مبتکر بحث آزاد علمی برشمرد و تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی که در حال حاضر در دانشگاه‌ها مطرح است راهبرد امام نهم شیعیان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حضور در جلسات مناظره با گروه‌ها و فرقه‌های مختلف و مقابله با افکار التقاطی و انحرافی را از شیوه9ای مبارزاتی امام جواد(ع) عنوان کرد و گفت: این امام بزرگوار در مناظرات علمی حضوری فعال داشتند و به شبهات علمی پاسخگو بودند و در کنار این فعالیت شبکه ای را راه اندازی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن سیاست و اقتصاد حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز نمازجمعه تبریز تحریم ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد

سرهنگ محسن جمال‌زاده عصر ۱۰ اردیبهشت در نشست خبری با تشریح برنامه‌های حضور شهید گمنام در رفسنجان و انار اظهار کرد: پیکر مطهر شهید گمنام پس از حضور در یادواره شهدای انار و مراسم دعای ندبه کوهبنان، عصر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد.

وی افزود: اولین مکان حضور پیکر مطهر به میزبانی هیأت دانش‌آموزی دختران حاج قاسم در محل حسینیه شهید زینلی رفسنجان است و یادواره‌های شهدای لطف‌آباد انار و شهر کشکوییه نیز عصر همان روز به عطر شهدا عطرآگین می‌شود.

دبیر ستاد استقبال از شهید گمنام در رفسنجان بیان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی در محل امامزاده سید غریب رفسنجان به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، یادواره شهدای عیش آباد و مراسم عزای امام صادق علیه‌السلام در روستای داوران نیز جمعه شب میزبان پیکر مطهر شهید گمنام خواهند بود.

جمال‌زاده بیان کرد: پیکر مطهر شهید جمعه‌شب در محل حسینیه نخل قرار دارد و در این مکان ویژه برنامه‌های مناجات‌خوانی توسط هیأت کربلا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: صبح روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه مردم شهیدپرور خطه نوق در مسیر کاروان صادقیه و امامزاده سید جلال الدین اشرف پذیرای پیکر مطهر خواهند بود.

جمال‌زاده یادآور شد، مراسم تشییع پیکر شهید گمنام عصر روز شنبه از ساعت ۱۵ از محل میدان شهید سلیمانی به سمت میدان ابراهیم برگزار و پیکر مطهر در جوار حسینیه نخل به خاک سپرده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم