Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:58:52 GMT

قوه قضاییه با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۱۳۳۹

قوه قضاییه با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بردخون با اشاره به موضوع امانت اظهار داشت: امانت دایره وسیعی دارد و حکومت‌داری و حکومت بر مردم یکی از مصادیق آن است و پذیرش مسئولیت امانتی است که نمی توان در اختیار هرکس قرار داد.

امام جمعه بردخون افزود: یکی از شرایط قبول مسئولیت، امانت‌داری است و مردم با انتخاب مسئولان مانند رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، مسئولیت را به عنوان امانت به آنان می سپرند که نباید از امانت و مسئولیت برای رسیدن به منافع و مصالح شخصی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اهداف در پذیرش مسئولیت، گفت: برخی به هدف رسیدن به مال، ثروت و جایگاه بالاتر و دراختیارگرفتن امکانات بیشتر بدون توجه به مشکلات و دغدغه‌های مردم و عده‌ای نیز آبرو، وقت و امکانات خود را در اختیار مصالح عمومی قرار می‌دهند و خود را وقف مردم می کنند.

رکنی حسینی اضافه کرد: پذیرش مسئولیت در حکومت اسلامی در صورتی که فرد شایسته‌تری باشد، جایز نیست زیرا این امانتی است که در اختیار مسئولان قرار که باید ضمن رعایت حقوق مردم، از حیف و میل بیت‌المال پرهیز شود.

خطیب جمعه بردخون از فساد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و ابراز داشت: روزانه به جای پرداختن به مسائل مهم کشور، شاهد طرح مسائل و معضلات اقتصادی در کشور هستیم که رفتار برخی مسئولان خیانت به آرمان‌های امام و شهیدان است چرا که فساد اقتصادی هر روز مثل موریانه سر از جایی درمی‌آورد.

امام جمعه بردخون ادامه داد: از قوه قضاییه می خواهیم که با قاطعیت تمام با مفسدان اقتصادی برخورد کند تا درس عبرتی برای دیگران باشد و احکام شرعی درباره مفسدان اقتصادی اجرا شود که اگر این احکام اجرا می شد مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) و تبریک ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: این روزها الگویی از ازدواج این بزرگواران وجود ندارد و برخی به دلیل تشریفات غیرضروری و مهریه در زندان به سرمی‌برند.

خطیب جمعه بردخون با گرامیداشت یاد شهدای حج به ۱۷ مرداد سالروز شهادت دیپلمات‌های کشور اسلامی و خبرنگار شهید محمود صارمی اشاره کرد و افزود: از همه خبرنگاران کشور اسلامی بویژه خبرنگاران بردخون به دلیل انعکاس مطالبات مردم تقدیر می کنم.

رکنی حسینی تصریح کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و نباید برخی افراد به دلیل بیان انتقادات و نظرات آنان که خواسته مردمی است، سیاه‌نمایی و تخریب قلمداد شود.

وی تحریم وزیرخارجه جمهوری اسلامی توسط دولت آمریکا را محکوم کرد و گفت: این اقدام نشانه خشم و دشمنی آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اقدامات آمریکا هیچ خللی در اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایجاد نمی کند و مردم و مسئولان با قدرت به راه خود ادامه می دهند.

امام جمعه بردخون خاطرنشان کرد: آمریکا یک روز شعار مذاکره می دهد و یک روز تحریم می کند و دم از آزادی بیان می زند که این دروغی آشکار و خنده‌دار است.

وی از برپایی میز خدمت و حضور مسئولان و اقشار مردم در نماز جمعه تقدیر کرد و گفت: از همه کسانی که در اقامه نماز جمعه همکاری دارند، تشکر می کنیم اما عده‌ای از روستاهای اطراف در نماز جمعه شرکت می کنند که امکاناتی نیست تا همه علاقمندان را برای حضور در نمازجمعه انتقال دهیم.

کد خبر 4682736

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بردخون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد | امروز یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم