Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@03:21:54 GMT

واکنش عجیب ترامپ به کاهش نرخ بهره

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۱۴۴۹

واکنش عجیب ترامپ به کاهش نرخ بهره

به گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه این هفته تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار در طول ۱۰ سال اخیر ۰.۲۵ درصد کاهش دهد. با این حال به نظر می رسد که این کاهش قیمت بسیار کمتر از حدی بوده است که دونالد ترامپ انتظارش را داشته است. وی که بارها و بارها به خاطر کاهش ندادن نرخ بهره از مقامات بانک مرکزی آمریکا انتقاد کرده بود در نخستن واکنش خود به این اقدام اعلام کرد که جروم پاول وی را ناامید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ترامپ خواهان کاهش بیشتر و گسترده تر نرخ بهره شد و گفت: چیزی که بازارها می خواهند ببینند این است که جروم پاول و دیگر مدیران فدرال رزرو تازه یک چرخه کاهش نرخ بهره را هم گام با چین، اتحادیه اروپا و دیگر مناطق جهان آغاز کرده اند نه این‌که صرفا به همین کاهش بسنده کنند.

از سال گذشته نوک پیکان حملات ترامپ متوجه جروم پاول شد و اختلاف نظر بین این دو تا جایی بالا گرفت که برخی از منابع خبری از احتمال اخراج وی توسط ترامپ خبر دادند. با این حال پاول بارها و بارها گفته است که قصد کناره‌گیری ندارد و استقلال بانک مرکزی را به هر قیمتی حفظ خواهد کرد.

ترامپ که پیش ترگفته بود فدرال رزرو هیچ کاری نمی‌کند و احتمالا کار خیلی کمی در مقایسه با رقبا انجام خواهد داد این بار نیز پس از کاهش نرخ بهره، در توئیتر یک بار دیگر از پاول انتقاد کرد و نوشت: مثل همیشه پاول ما را ناامید کرد. با این حال بلاخره به سیاست انقباضی اش خاتمه داد که برای شروع یک فرایند خوب نباید وجود می داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش نرخ بهره دونالد ترامپ نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا رئیس فدرال رزرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب پرز به گل‌های وینیسیوس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید مونیخ را با نتیجه ای خوب ترک کرد و هفته بعد در برنابئو می تواند با شکست بایرن راهی فینال لیگ قهرمانان شود. بهترین بازیکن میدان وینیسیوس بود که توانست هر دو گل رئال را بزند.

او در دقیقه 24 روی پاس استثنایی تونی کروس توانست نویر را مغلوب کند و در اواخر بازی نیز از روی نقطه پنالتی بازی را 2-2 برابر کرد.

دوربین ها در این بازی چند بار فلورنتینو پرز، رئیس رئال، را روی سکوها نشان دادند که در یکی از موارد بعد از گل دوم وینیسیوس بود. پرز از جایش تکان نخورد و در چهره او نیز حس خاصی دیده نمی شد در حالی که وینی توانسته بود شب رئال را در مونیخ نجات دهد. آاس نوشته است که پرز به گل اول وینی نیز واکنش خاصی نشان نداد.

شاید در تمام سال های گذشته تنها واکنش جدی پرز به یکی از گل های رئال در فینال 2014 لیسبون برابر اتلتیکو و گل دقیقه 93 سرخیو راموس بود که مانع از شکست رئال شد. پرز از خوشحالی بلند شد و با هیجان فراوان برای راموس دست زد.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • ببینید | واکنش عجیب و دیرهنگام زاکانی به سرگردانی مسافران و خرابی مترو؛ باید بپرسم
  • ببینید | واکنش عجیب مسعود فراستی پس از شنیدن نام محمدرضا گلزار و بهرام رادان
  • واکنش عجیب پرز به گل‌های وینیسیوس (عکس)
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا