Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ یک روزنامه اسپانیایی روز جمعه نوشت: دولت مادرید درخواست رسمی واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در حفاظت از نفت کش ها در خلیج فارس را رد کرد.
روزنامه الکونفیدنشیال (El Confidencial) اسپانیا به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: دولت مادرید به تازگی درخواست رسمی از واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف دریایی دریافت کرده است اما اسپانیا در حال حاضر هیچ تمایلی برای پیوستن به این ائتلاف ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه اسپانیایی افزود: دولت مادرید در حالی درخواست آمریکا را نمی پذیرد که دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان نیز دست رد به پیشنهاد مقامات آمریکایی زده اند.
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته تأکید کرد که آلمان با پیشنهاد آمریکا در تشکیل ائتلافی در خلیج فارس به منظور تأمین امنیت کشتیرانی در این منطقه مخالف است.
«ولاف شولتز» معاون صدراعظم آلمان نیز گفت: این کشور باید هر اقدامی را برای ممانعت از تشدید تنش ها در حوزه خلیج فارس به کار گیرد.
در کنار کشورهایی مانند اسپانیا و آلمان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز چهارشنبه گفت که تا کنون هیچ‌ درخواست رسمی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی برای مشارکت در ائتلاف نظامی در تنگه هرمز و اغاز ماموریت در این منطقه طرح نشده است.
آمریکا پیشنهاد کرده است تا ائتلافی برای محافظت از مسیر حیاتی انتقال نفت در تنگه هرمز تشکیل شود و کشورهای اروپایی در آن مشارکت داشته باشند. واشنگتن اخیرا فشارها بر آلمان، فرانسه و بریتانیا را برای پیوستن به ائتلاف دریایی تنگه هرمز افزایش داده است.
بریتانیا نیز خواستار تشکیل ائتلافی اروپایی برای حفاظت از امنیت عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز شده است.
تنش مرتبط با نفتکش‌ها در منطقه خلیج فارس نخست با حمله به دو نفتکش آغاز شد که منشاء آن حملات هنوز مشخص نشده است. بعد از این حملات، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی یک فروند پهپاد آمریکایی را ساقط کرد و در تاریخ ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیرماه) یک نفتکش بریتانیایی به دلیل رعایت نکردن مسائل بین المللی توسط تهران توقیف شد. برچسب ها: اسپانیا

منبع: خرداد

کلیدواژه: اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی این کشور حین برگزاری یک تمرین آموزشی زخمی شدند.

بر اساس اعلام این وبگاه، حادثه در جریان یک تمرین رزمی نزدیک ساحل فلوریدا رخ داد؛ مجروحین این حادثه به بیمارستان دانشگاه «ساوانا» منتقل شدند.

این در حالیست که ۵ ملوان به منظور دریافت مراقبت‌های بیشتر به بیمارستانی در ایالت جورجیا منتقل شدند.

به گزارش میلیتری تایمز، نیروی دریایی آمریکا ماهیت این حادثه و یا عملیات ویژه مذکور را فاش نکرد و تنها گزارش داد که حادثه حین برگزاری یک تمرین رزمی رخ داده است.

همچنین در این حادثه ۲ فروند «هاورکرافت» نیروی دریایی آمریکا که برای جابجایی نیروها و تجهیزات از کشتی به ساحل استفاده می‌شدند، سانحه دیده اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تا کنون بیانیه‌ای در خصوص ماهیت این رویداد منتشر نکرده است.

کد خبر 6097459

دیگر خبرها

  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی