Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام شمس الله سراج در جمع نمازگزاران جمعه مصلی امام خمینی(ره) افزود: وزیر خارجه هر کشور در واقع زبان یک ملت محسوب شده و شخص دکتر ظرف تاکنون در دفاع از این کشور و ملت دفاع قانونی و روشنگری کرده است.

وی ادامه داد: انچه که وزیر خارجه ایران بیان کرده در خصوص حق غنی سازی اورانیوم بر اساس قوانین بین المللی و حق مقابله با مثل در جریان توقیف کشتی ایرانی بوده که بصورت قانونی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه این تحریم بیانگر اینست که تریبون باید بدست غرب باشد افزود: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نه تدافعی بلکه باید مهاجمی بوده تا اثرگذار باشد. 

سراج گفت: گفتمان مقاومت با غرب نه مذاکره ذلت امیز و نه جنگ بلکه باید بر مبنا عدالت بوده که همه به ان پایند باشند.

*** سازمان ملل کشورهای شرقی باید تاسیس شود

وی در ادامه با اشاره به در پبش بودن ۱۴مرداد روز حقوق بشر گفت: امریکا لیاقت میزبانی از سازمان ملل را نداشته و مقر آن باید در یک کشور بی طرف باشد.

وی اضافه کرد: سازمان ملل امروز کارایی خود را از دست داده و در واقع سازمان کشورهای غربی علیه کشورهای شرقی است.

حجت الاسلام سراج گفت: متاسفانه این سازمان در مسایل بین المللی بجای قضاوت بی طرفانه طرف ابرقدرتهای غرب را می گیرد.

وی اظهار کرد: ایران باید در قالب طرحی پبشنهاد تاسیس یک سازمان ملل کشورهای شرقی را داده تا هم سازمان ملل به خودش امده و به رسالتش عمل کند و ملل شرق بیدار شوند چراکه ملتی پیروز است که برد تهاجم دیپلماسی ان بیشتر باشد.

*** لایحه حذف چهار صفر از پول ملی بیشتر بررسی شود

خطیب موقت نمازجمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به لایحه اخیر دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرد و گفت: این لایحه باید با مطالعه درست و دقیق و بررسی زبرساخت های مورد نیاز ان تصویب شود.

سراج گفت: برخی کشورها نظیر ونزوئلا پس از اجرای این طرح اقتصادشان از هم پاشید ولی کشوری مثل ترکبه در اجرای ابن طرح موفق بود. 

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام برخی کارشناسان برای اجرای این طرح تورم باید زیر ۱۰ درصد باشد گفت: نمایندگان مجلس در تصویب ابن طرح دقت لازم داشته و احساسی عمل نکنند. وی کفت: اگر اقتصاد یک کشور تولید محور باشد ارزش پول ملی افزایش خواهد یافت.

*** وزارت اموزش و پرورش نباید مجموعه ای سیاسی باشد

خطیب موقت نمازجمعه ایلام همچنین با ذکر ارنگه وزارت اموزش و پرورش از وزارتخانه های مظلوم است و نباید سیاسی باشد گفت: وزیر این مجموعه باید شخصی نظیر شهید رجایی بوده و کاری به جناح ها نداشته باشد چراکه سیاسی شدن ان به ضرر همه خواهد بود.

سراج بیان کرد: شخص که به عنوان وزیر این مجموعه انتخاب می شود نباید بعد سیاسی کارش بر مدیریت ارجحیت یابد.

*** ضرورت مدیریت بیشتر در تولید محصولات کشاورزی

وی در پایان به اضافه تولید برخی محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد گفت: برخی از این محصولات نظیر هندوانه با حجم زیاد در استان تولید بطوریکه اکنون برداشت ان جز ضرر هیچ سودی برای کشاورز نخواهد داشت.

وی از مسوولان جهاد کشاورزی استان خواست تا با نظارت بیشتر بر تولید محصولات، کشاورزان را برای تولید یا عدم تولید محصول اگاه کنند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) و همچنین شهادت امام جواد (ع) به بررسی بخشی از زندگی این امام همام پرداخت.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد

 آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر سه روزه خود به پکن گفت: چین می تواند از طریق نفوذی که بر ایران دارد، در کاهش تنش ها در خاورمیانه نقش داشته باشند.
 
به گزارش ایرنا؛ آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.
 
بلینکن تصریح کرد: «من فکر می کنم روابطی که چین [با حکومت ایران] دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»
 
وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.
 
او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.
 
بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر  گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.
 
آمریکا ادعا می کند که حمایت چین، روسیه را قادر می سازد تا تولید تانک، مهمات و خودروهای زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.
 
بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشورها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آنها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»
 
وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالاها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند اما این کالاها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.
 
پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.
 
چین مدت ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف‌ است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد