Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید محمدمهدی حسینی همدانی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج، ضمن اشاره به دستورات پیامبر اکرم (ص) در رابطه با داشتن زندگی الهی و با تقوا، اظهار داشت: سالروز شهادت جوان‌ترین امام معصوم را که به واسطه سم و توسط همسر ایشان انجام شد، تسلیت می‌گوییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه کرج ادامه داد: یکی از اقدامات اساسی این حضرت به غیر از مدیریت جنگ‌های سیاسی، نشر معارف دین و دستورات قرآن بوده است و دائما از قرآن در مجالس عمومی استفاده می‌کردند تا به مقابله با تفاسیر غلط باب شده آن روزها بپردازند.

وی مطرح کرد: امام جواد (ع) در نظر داشت تا با این اقدام، مردم را نسبت به مفهوم درست آیات آگاه کند و به مبارزه با تفاسیر نابخردانه و غلط بپردازد تا شاهد تأثیر اجرای فرامین آیات الهی در جامعه خود باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: ازدواج مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد؛ خانواده موضوع بسیار مهمی است که دچار آفات فراوانی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره شده است که با اقدام جهادی باید به رفع مشکلات پرداخت.

از مخارج غیرضروری جلوگیری کنیم

خطیب نماز جمعه کرج اضافه کرد: تقویت فرهنگ سازی باید به کمک رسانه‌ها و صدا و سیما در راستای رفع مشکلات انجام شود؛ جشن ازدواج سنگین و کمرشکن و مقدمات پر زرق و برق در کنار عدم مسؤولیت‌‌پذیری، ازدواج جوانان را به تاخیر انداخته است؛ جلوی مخارج غیرضروری را بگیریم.

حسینی‌ همدانی با بیان اینکه اشتغال دختران و استقلال اقتصادی شان بیشتر از نقش آن‌ها در زندگی اهمیت پیدا کرده است، افزود: این یعنی بی‌توجهی؛ با این تفاسیر زمینه ازدواج جوانان و فرصت‌ شغلی پسران کمتر شده است. جامعه با سرعت به سمت پیر شدن در حرکت است.

وی ادامه داد: باید شرایطی در کشور به‌ وجود بیاید که مجرد بودن و عدم اقدام خانواده ها برای ازدواج فرزندشان عیب محسوب شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه هیچ خانواده‌ای نیست که برای بهبود مریضی فرزندش اقدام نکند، اظهار کرد: اگر کسی فرزند بیمار داشته باشد به هر طریقی باید وی را نجات دهد؛ دقت داشته باشیم ازدواج مهمتر از درمان هرگونه بیماری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در زمینه مسکن و اشتغال فعال‌تر از گذشته باشیم، یادآور شد: دشمنان ما از اینکه ازدواج و تشکیل خانواده در جمهوری اسلامی ایران کمرنگ شده خوشحال هستند.

دشمن در نفهمی لنگه ندارد

وی با بیان اینکه دشمن از تکثیر نسل مسلمان به هر طریقی جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: مسؤولان باید در راستای تحقق و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل خانواده و فرهنگ فرزند آوری تلاش کنند.

خطیب نماز جمعه کرج بیان کرد: دشمن سعی دارد به دلیل مشکلات اقتصادی بین مردم و مسؤولین شکاف ایجاد کند؛ بیانات و سخنرانی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه خواستار گفت‌وگو با مردم ایران هستیم و یا اینکه مردم مستحق تحریم نیستند، بیانگر این افکار در ذهن دشمن است.

حسینی همدانی با اشاره به جوانان نخبه در عرصه‌های مختلف کشور که زمینه پیشرفت و موفقیت را فراهم می‌کنند، اظهار کرد: با راهبرد مقاومت که دستور انقلابی و قرآنی است و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد به سمت ثبات در جهان پیش می‌رویم، هرچند تاکنون نیز ثبات قابل توجهی داشته ایم.

وی ادامه داد: ثبات ایران در تن دشمنان رعب و وحشت ایجاد کرده و پس از آن شاهد اقدامات احمقانه آن‌ها همچون تحریم وزیر امور خارجه کشور بودیم؛ با این کارها به همه دنیا می فهمانند در نفهمی لنگه ندارند.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه هر اتفاقی می‌افتد شیطان بزرگ به گونه‌ای موضع‌گیری می‌کند که بیانگر نابودی و افول آن‌هاست، اظهار کرد: آن‌ها سعی دارند با تفرقه جای پای خود را محکم کنند، اما تا الان موفق نشده اند؛ حتی در طرح‌هایی که اخیرا در رابطه با خلیج فارس برنامه‌ریزی کرده بودند نیز ناکام ماندند.

وی خطاب به برخی کشورهای منطقه که مسیرهای دیگری را طی می‌کنند و همراه جمهوری اسلامی ایران نیستند، اظهار کرد: سر عقل بیایید و دست دوستی ایران را رد نکنید، بدانید که در دنیا آمریکا، انگلیس و فرانسه رفیق خوبی نیستند، استکبار علیرغم ظواهری که از خود نشان می‌دهد خیرخواه هیچ کشوری نیست.

امام جمعه کرج افزود: جبهه استقامت با محوریت ایران کنترل منطقه را در دست دارد، دشمنان ما بعد از مواضع سیدحسن نصرالله، زدن پهپاد آمریکایی و توقف نفت‌کش انگلیسی فهمیدند که اگر علیه ایران تهدیدی صورت گیرد، هیچ توانی برای مقابله با نیروهای مسلح مومن و انقلابی نخواهند داشت و ما نیز در دفاع از کیان اسلامی کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه هر صحبتی بر سر توان ارزی مساوی نابودی ‌آن‌ها خواهد بود، مطرح کرد: تصمیم گرفتند چهار صفر پول حذف شود؛ این اقدام غیر از آثار روانی تأثیر چندانی در اقتصاد کشور ندارد، همچنین ارزش پول در مقابل پول خارجی تغییری نمی‌کند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز، بهتر است نقدینگی را به سمت تولید داخل و رفع موانع کسب بکار ببریم؛ در این زمینه باید بیشتر مطالعه شود.

امام جمعه کرج در پایان در رابطه با انتخابات مجلس در آخر سال، اظهار کرد: فرد منتخب باید در عمل ساده زیست و صادق باشد و خود را بنده پول و ثروت نکرده باشد؛ همچنین بهتر است فردی بومی، دلسوز و جوان انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور

حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر گفت: پارسال ۹۰۶ هزار و ۹۶۸ نفر متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بودند که از این تعداد ۸۶ درصد تسهیلات خود را دریافت کردند و ۱۴ درصد باقیمانده در نوبت دریافت هستند.

او افزود: سال گذشته ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوان اظهار امیدواری کرد با تدبیر بانک مرکزی، امسال شاهد ایجاد صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج در کشور نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند