Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  حجت الاسلام مختاری خطیب موقت جمعه بیرجند امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت :این اقدام، بچه گانه و احمقانه است و آمریکا از سر درماندگی، آقای ظریف را تحریم می‌کند.
وی گفت: آمریکا بداند با این کار، وزیر امور خارجه برای ما محترم‌تر می‌شود و بدانید از هر کسی که شما از او فاصله بگیرید، ما احساس نزدیکی بیشتری به او پیدا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیب موقت جمعه بیرجند افزود: مردم ایران و همه ما، انزجار خود را از این کار بچه گانه و احمقانه آمریکا اعلام می‌کنیم و از وزیر امور خارجه می‌خواهیم که با قدرت، عزت، حکمت و مصلحت و تحت تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، در جهت تامین آرمان‌های انقلاب و خون شهدا و منافع ملی تلاش کند و در برابر زیاده خواهی‌های مستکبران، هرگز کوتاه نیاید.
حجت الاسلام مختاری همچنین به فریبکاری آمریکا در برجام اشاره کرد و افزود: در برجام اگر چیزی دستگیر ما نشد، اما به دنیا و مردم ما نشان داد که آمریکای حیله گر و مکار را بیشتر بشناسند.
وی گفت: پس از برجام نه فقط نیرو‌های انقلابی، بلکه فریاد تمام جناح‌های سیاسی و ایرانیان، کوبنده‌تر از همیشه بلند است.
خطیب موقت جمعه بیرجند با یادآوری سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی و توقیف کشتی متخلف انگلیس در آب‌های سرزمینی ایران افزود: به دنیا اعلام می‌کنیم نیرو‌های مسلح ما، با هیچ کشور متجاوزی شوخی ندارند و آماده اند دست هر متجاوزی را قطع و پای هر متجاوزی را کوتاه کنند.
حجت الاسلام مختاری با اشاره به توئیت گستاخانه ترامپ که گفته بود ایرانی‌ها هیچ جنگی را نبرده اند و هیچ مذاکره‌ای را نباخته اند افزود: در این ۴۰ سال در جنگ‌های متعددی، آمریکا و مزدورانش را شکست دادیم، اما آنان هیچ غلطی نتوانستند بکنند و الان هم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها و مزدورانشان گویا فراموش کرده اند که در صحنه نبرد سوریه، لبنان، غزه، عراق و به پا کردن جنگ‌های نیابتی، چه شکست سختی از ایران خوردند.
خطیب موقت جمعه بیرجند گفت: دعوای ما با جبهه استکبار در این ۴۰ سال، سابقه چند هزار ساله دارد که همان دعوای جبهه توحید با جبهه استکبار و حق علیه باطل است.
حجت الاسلام مختاری افزود: از همان ابتدای خلقت این درگیری بین شیطان و آدم شروع شد و با ایستادگی شجاعانه انبیاء و اولیاء، همه مستکبران گذشته و مستبدان امروز به زباله دان تاریخ انداخته شدند.
وی با تاکید بر اینکه باید قدر فرهنگ غنی و فاخر اسلامی را بدانیم افزود: با پیروی از ولایت فقیه و توکل به خدا و امید به آینده، راه انبیاء و اهل بیت در مبارزه با استکبار را ادامه می‌دهیم.
خطیب موقت جمعه بیرجند گفت:امروز پس از ۴۰ سال، دنیا شاهد استیصال و درماندگی مستکبران در برابر انقلاب اسلامی است و همه دنیا شاهد است که جبهه مقاومت گسترش پیدا کرده است و آمریکا و مزدورانش در منطقه، از ایران گرفته تا لبنان، سوریه، یمن و عراق مستاصل شده اند.
حجت الاسلام مختاری مقاومت فعال و بازدارنده را تنها راه مقابله با استکبار دانست و افزود:تسلیم، مذاکره و مقاومت منفعلانه جز تسلیم و فریب چیزی را نصیب ما نخواهد کرد، اما با مقاومت فعال و بازدارنده سرفرازی دنیا و آخرت را خواهیم داشت و همین راه را در مبارزه با استکبار ادامه خواهیم داد.
وی همچنین به مناسبت‌های پیش رو در هفته آینده اشاره کرد و گفت: شهادت امام جواد (ع) سند افتخار جبهه توحید و حقیقت است و شهادت شیخ فضل الله نوری به دست مستبدین غرب زده مدعی مشروطیت، سراسر درس و عبرت برای امروز ماست که امیدواریم جوانان و دانشگاهیان با مطالعه جریان مشروطیت، عبرت لازم را برای زندگی بگیرند.
خطیب موقت جمعه بیرجند با اشاره به شهادت زائران خانه خدا در سال ۱۳۶۶ به دست آل سعود و آل یهود افزود:حادثه منا در سال ۱۳۹۴ و شهادت ۵ هزار زائر بیگناه، ثابت کرد که این‌ها خادم الحرمین نیستند بلکه خائن الحرمینند و دردی از دنیای اسلام و ملت‌های مسلمان دوا نمی‌کنند.
حجت الاسلام مختاری همچنین شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به ویژه سردار شهید محمد ناصر ناصری و سالروز شهادت عباس بابایی را گرامی داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • شلیک به اسرائیل، شلیک به آمریکا است
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی؛ خطیب این هفته نماز جمعه تهران