Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@19:25:20 GMT

نفس راحت مردم کره شمالی در کوه پکتو! + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۲۱۱۲

نفس راحت مردم کره شمالی در کوه پکتو! + تصاویر

به گزارش فرارو، کوه پَکتو یا پکدو بلندترین کوه شبه‌جزیره کره است و با ارتفاع ۲۷۴۴ متر بلندترین نقطه رشته‌کوه‌های چانگبای و بکدودگان به‌شمار می‌آید. در بالای کوه پکتو در دهانه آتشفشان آن دریاچه‌ای به نام دریاچه تیانچی (دریاچه آسمان) شکل گرفته است که ۵ کیلومتر عرض و در حدود ۲۱۳ متر ژرفا دارد.

پکتو طی هزار سال گذشته پنج بار انفجار آتشفشانی داشته است که آخرین آن در سال ۱۹۰۳ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار آتشفشانی سال ۱۰۵۰ پکتو از بزرگ‌ترین انفجارها در کره زمین طی ۱۰ هزار سال گذشته بود.

کره‌ای‌ها کوه پکتو را مکانی مقدس و خاستگاه نیاکان خود به‌شمار می‌آورند. در اسطوره‌های کره‌ای سه کوه مقدس وجود دارد: پکتو، جیری، و هالا. قوم منچو نیز پکتو را خاستگاه نیاکان قوم خود می‌دانند.

از آغاز پادشاهی سلسله‌های کره‌ای تا دوره چوسان (آخرین پادشاهای شبه‌جزیره کره و طولانی‌ترین سلسه کونفوسیونیستی) این کوه مرکز اسطوره‌ای و مقدس فرمانروایان بوده است.

امروزه نیز رهبران کره شمالی همچنان ریشه‌دار در کوه مقدس معرفی می‌شوند و تبار رهبری کره شمالی به این ایدئولوژی ظاهراً اسطوره‌ای و در واقع سیاسی وابسته است و رهبران آن نیز از این تبار انتخاب می‌شوند.

دما هوای این کوه تغییرات نامنظمی دارد و گاه سرمای سختی بر آن حاکم می‌شود. میانگین سالانه دما در قله آن منفی هشت ممیز سه است. در تابستان دمای آن به حدود ۱۸ درجه و در زمستان به منفی ۴۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. میانگین رطوبت هوا ۷۴ درصد است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» تصویری را از راهپیمایی طرفداران فلسطین در لندن منتشر کرد که در آن تظاهرات «میشل اونیل»، وزیر اول ایرلند شمالی، شرکت داشت و خشونت‌ها در غزه را محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میشل اونیل گفت: «افتخار می‌کنم که برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. هزاران نفر در خیابان‌ها هستند تا خواستار خاتمه کشتار مردم فلسطین شوند و بگویند ما در کنار شما هستیم! ما جامعه بین المللی را برای نقش آن به چالش می‌کشیم. من در همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. ما شاهد وحشت و ویرانی در غزه و کشتار مردم غزه هستیم. این یک نسل کشی است و باید متوقف شود. جامعه بین المللی باید به آن خاتمه دهد. جامعه بین المللی باید مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند. این امر باید همین الان پایان یابد».

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی