Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@11:40:30 GMT

تأکید امام‌جمعه رشت بر جلوگیری از واردات برنج خارجی

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۲۲۴۷

تأکید امام‌جمعه رشت بر جلوگیری از واردات برنج خارجی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به قیمت برنج در استان گیلان اظهار کرد: درست است که هزینه خرید برنج زیاد شده اما به همان میزان هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت برنج نیز زیاد شده است و جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا از این قیمت‌ها بکاهد تا بخشی از آلام کشاورزان ما جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خطاب به دولت و وزیر کشاورزی بیان کرد: باید جلوی واردات برنج گرفته شود، نمایندگان مجلس اقدامات خوبی را آغاز کردند اما اگر برنجی واردشده باید حداقل چند ماهی به کشاورزان شمال کشور مهلت داده شود یا باید برنج وارد نشود یا قبل از فروش برنج توسط کشاورزان، برنج وارداتی توزیع نشود.

امام‌جمعه رشت با اذعان به اینکه برنج با رنج به دست می‌آید، گفت: کمتر محصولی مانند برنج این‌همه زحمت دارد بنابراین باید قدر برنج‌کاران را بدانیم و زحمات آن‌ها را ارج نهیم.

فلاحتی با اشاره به وضعیت نامناسب تالاب انزلی تصریح کرد: تالابی که می‌تواند موجب توسعه گردشگری شده و برای تعدادی از جوانان شغل ایجاد کند جز اشک و آه چیزی برای ما باقی نگذاشته، بنابراین از همه مسؤولان می‌خواهیم در انتخاب استاندار گیلان تسریع کرده و بیایند برای تالاب انزلی فکر چاره باشند، چراکه این تالاب می‌تواند راندمان اقتصادی و ایجاد شغل را برای جوانان بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه با سازمان‌دهی سازوکار تالاب انزلی می‌توانیم برای گیلان رهاورد اقتصادی و جذب توریست داشته باشیم، افزود: رودخانه زرجوب و گوهرود باید حرف اول مسؤولان شهر باشد البته شهردار جدید در حال تلاش است اما باید پسماند سراوان نیز ساماندهی شود تا جلوی ویرانگری آن گرفته شود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در این نامه به‌عنوان ولی الاولیا به ما درباره اهمیت تربیت فرزند خطاب به فرزند خود امام حسن مجتبی (ع) فرمودند که قلب نوجوان مانند زمین کاشته نشده است و آمادگی برای پذیرش هر بذری را دارد پس در تربیت تو شتاب کردم پیش از آنکه دلت سخت شود.

فلاحتی با بیان اینکه می‌توان جوان را به‌سوی سلامت عقیدتی و روانی کشاند، گفت: امروز قدرت‌های سلطه در تلاش برای بسترسازی جوان به‌سوی انحراف قلبی هستند.

وی با اشاره به تربیت نسل توسط امام محمدتقی (ع) خاطرنشان کرد: چند زن از خانواده خود گذشتگان و دیگران را تربیت کردند که هرکدام مبلغ تبلیغ دین شدن مانند حکیم دختر موسی ابن جعفر و حکیمه دختر امام رضا علیه‌السلام مانند زینب دختر محمد بن یحیی زنان فراوانی که برای تبلیغ اسلام کوشیده‌اند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تلاش‌های امام جواد علیه‌السلام مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: این تلاش‌ها می‌تواند برای هرکدام از ماها منشاء حرکت برای مبارزه در میدان‌ها با دشمنان دین خدا باشد.

فلاحتی با بیان اینکه هیچ‌کس از رسیدن به کمالات والا فراری نیست، خاطرنشان کرد: این خاستگاه درونی می‌طلبد تا برای انسان الگوهایی بیان شود که الگوهای کمال هستند.

وی با اشاره به آفرینش الگوهایی برای انسان و بیان الگوها در کتب آسمانی افزود: قران مملو از بیان الگوهای کمالی انسان است بنابراین داشتن روحیه کمال موجب می‌شود انسان الگو داشته و به دنبال الگو باشد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه قدرت‌های سلطه و فاسد برای رسیدن به مقاصد خود الگوهای نامناسبی در اختیار انسان قرار می‌دهند، گفت: این الگوها چیزی جز منحرف شدن انسان در خود ندارند.

فلاحتی با اشاره به اینکه از نگاه قرآن و روایات دو مجموعه، الگوی سالم برای تعالی انسان هستند، بیان کرد: این مجموعه‌ها می‌توانند الگوی انحطاط و سقوط نیز برای نسل جوان و نوجوان باشند که این دو مجموعه خانواده و جامعه هستند.

وی با اشاره به فرمایش امام سجاد (ع) در دعای ۲۵ صحیفه سجادیه در رابطه با نقش تربیتی خانواده تصریح کرد: تربیت یک فرزند، انسان را پیر می‌کند، معنای این سخن این نیست که باید این مسؤولیت را رها کنیم بلکه باید بدانیم که انسان باید با نیروی الهی در این میدان پیروز شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه

منبع: تسنیم

tags # کاظم صدیقی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • (ویدئو) نحوه درست کردن برنج پف کرده در خیابان‌های هند
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • تأکید امام‌جمعه سمنان بر آموزش معلمان جدید‌الورود
  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی