Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع موثق گفتند که تصمیم «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی برای سفر هیأت اماراتی به تهران ضربه‌ای خائنانه به متحد سعودی بود که دائما خواهان تشدید تنش‌ها علیه ایران است.

اخبار بین الملل- روزنامه قطری «الشرق» با اعلام این مطلب نوشت که ریاض همچنین از تصمیم ابوظبی برای خروج نیروهایش از یمن و اکتفا کردن به اداره نیابتی جنگ از طریق شبه‌نظامیان، عصبانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الشرق نوشت: «روزنامه سعودی در خبری سعی کرد که از سفر هیأت نظامی امارات به تهران بکاهد و به نقل از یک منبع آگاه در حاشیه خلیج‌فارس بدون ذکر نام وی نوشت که نشست‌های گارد ساحلی همواره ادامه دارد و چیز جدیدی نیست اما این روزنامه در پایان خبر خود افزود که آخرین نشست گارد ساحلی ایران و امارات در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳ بود که همین امر نشان داد نشست عادی نبوده است».

این روزنامه همچنین نوشت که به عقیده ناظران ازسرگیری نشست‌های گارد ساحلی ایران و امارات نشانه‌ای از تحول در سیاست‌های ابوظبی در قبال مسائل منطقه‌ای است همچنانکه برخی مسؤولان و رهبران منطقه‌ای نیز تأکید کرده‌اند که امارات تغییراتی در سیاست‌های منطقه خود داده است چرا که دیگر تحمل هزینه‌های بالای مشارکت در جنگ یمن را ندارد.

این روزنامه افزود که سفر هیأت نظامی امارات به تهران در شرایط عادی ممکن است امری عادی باشد اما در شرایط کنونی و استثنائی منطقه، اینگونه نیست.

سه‌شنبه گذشته یک هیأت از گارد ساحلی امارات به ریاست «حمدعلی مصباح الاحبابی» به تهران آمد و با سردار «قاسم رضائی» فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران جنگ نیروی انتظامی یمن امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

مهرداد بذرپاش با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند اما آن‌ها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آن‌ها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم.

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم‌ گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسؤولان اماراتی از آن بازدید کردند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسؤولان دو کشور آن را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

دیگر خبرها

  • لرزه تردد خودروهای سنگین دوباره روی تن پل تاریخی بابل نشست
  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی/مبالغ دریافتی کجا هزینه می‌شود؟
  • درخواست شهرداری تهران از دولت برای افزایش نرخ معاینه فنی
  • مغضوب قطری‌ها در دو ماه، ۱۱ کیلو کم کرد!
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود