Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرش اخوان طبسی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در گردهمایی نمایندگی‌های مجاز خودرو مرکز استان با اعلام این خبر، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه جهت آموزش و تعمیر خودرو‌های سبک بین اتحادیه خودرو‌های سبک و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای در بهمن ماه سال گذشته امضا شد و از اردیبهشت امسال کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با امضای این تفاهم‌نامه در عمل ارزشی برابر با ۲۰۰ میلیارد خودرو به سیستم فنی و حرفه‌ای تزریق شد، در حالی که این اداره در بهترین شرایط برای آموزش تنها یک دستگاه خودرو زانتیا، پژوه ۲۰۶ و خودرو چِری داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در دنیا یکی از موضوعات مهم در صنعت و خدمات نیروی کار ماهر است، گفت: پیشرفت و ترقی در دنیا در سایه نیروی متخصص ایجاد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه معضل بیکاری امروز دغدغه مسئولان است، بیان کرد: در حال حاضر تمام صنوف به دنبال نیروی کار هستند، اما فرد مناسب با آن شغل پیدا نمی‌شود که این اتفاق ما را به سمت بررسی نظام‌های پیشرفته مهارتی دنیا برد.

اخوان با بیان اینکه آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در سیستم تئوری پیاده می‌شوند، افزود: ۷۰ درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و ۳۰ درصد به صورت تئوری است.

او در خصوص نظام آموزشی دوگانه، تصریح کرد: در آموزش عملی این نظام، ۳۰ درصد آموزش‌ها در واحد کارگاهی فنی و حرفه‌ای و ۷۰ درصد دیگر در یک واحد صنفی و تولیدی و به صورت کاملاً عملی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه ۲ راهبرد اصلی نظام آموزش دوگانه، کار در محیط واقعی و ضمانت اشتغال است، تصریح کرد: نظام آموزش دوگانه استاندارد برای نخستین بار در یک صنف تأثیرگذار در حال پیاده شدن است.

او گفت: اگر قرار است مشکل بیکاری کشور حل شود برای افراد جویای کار سیستم آموزش دوگانه و همچنین برای شاغلان صنعت سیستم صلاحیت حرفه‌ای باید پیاده شود.

اخوان در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه این صنف با اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی نمایندگی‌ها با وجود کمبود نیرو از ترس بیمه و اداره کار، در جذب نیروی جدید دچار تردید هستند، اما در این طرح اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تعدادی نیروی رایگان دست به آچار را آموزش و تربیت می‌کند و تحویل بازار کار واقعی می‌دهد.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک اصفهان نیز این باره گفت: این طرح پیرو اجرای منویات مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در مبحث علمی توسط اتحادیه خودرو‌های سبک اصفهان با جدیت و پیگیری پیاده‌سازی می‌شود.

روح الله چلونگر با بیان اینکه در این طرح نیرو‌های کار حرفه‌ای تربیت و زمینه اشتغال آن‌ها فراهم می‌شود، اظهار داشت: در طرح سیستم آموزش دوگانه تمام هزینه‌های صنفی حذف شده و شاهد اشتغال تضمینی خواهیم بود.

او با بیان اینکه طرح آموزش دوگانه هیچ هزینه‌ای برای واحد صنفی نخواهد داشت، تاکید کرد: اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک تمام هزینه‌های مربوط به اشتغال را در این طرح پذیرفته است.

رئیس اتحادیه خدمات فنی خودرو‌های سبک اصفهان با بیان اینکه در ابتدای اجرای طرح ۱۷ نمایندگی مجاز خودرو به صورت آزمایشی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حتی اگر نمایندگی‌ها تمایل به کار با این نیرو‌های تربیت‌شده و آموزش‌دیده را نداشتند، اتحادیه به این نیرو‌ها پروانه کسب رایگان می‌دهد چرا که هدف اصلی بعد از تربیت نیروی حرفه‌ای و ماهر، ایجاد اشتغال در سال رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/م

  مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در گردهمایی نمایندگی‌های مجاز خودرو مرکز استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کار بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان به هیچ عنوان نباید اهمیت راهنمازدن را دست کم بگیرند چرا که این اقدام به ظاهر کوچک، از تصادفات بسیاری جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: تجربه، در رانندگی معلم خوبی نیست و احتیاط شرط عقل است؛ چرا که بسیاری از رانندگان با تجربه هم گاهی با بی احتیاطی‌های خود باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شوند. به عنوان مثال  ناگهان تغییر مسیر دادن و عرض راه را بدون زدن راهنما طی کردن؛ بسیار خطرناک است اما برخی رانندگان  این کار انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه عدم استفاده از راهنما در هنگام تغییر مسیر نشانه حرفه‌ای بودن نیست، گفت: بسیاری از موتورسیکلت‌ها در همین تغییر مسیرهایی که توسط رانندگان بی‌احتیاط صورت گرفته دچار آسیب‌های شدید و حتی مرگ شده‌اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگان هنگامی که رانندگان در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در حال حرکت هستند و قصد تغییر مسیر دارند باید حتما از راهنما استفاده کنند. همچنین پس از استفاده از راهنما کاهش سرعت نیز ضروری است و پس از آن باید اقدام به تغییر مسیر شود.

شریفی گفت: برخی از تغییر مسیرهای ناگهانی در صورت سرعت بالای خودروی سواری می‌تواند به علت وجود نیروی گریز از مرکز، باعث واژگونی خودرو شود.

وی همچنین با اشاره به رفتار غلطی که برخی از رانندگان مرتکب آن می‌شوند، گفت: رانندگان نباید با بیرون آوردن سر از خودرو و فریاد زدن، دیگر رانندگان را از اهداف خود باخبر کنید بنابراین استفاده از راهنما، بهترین روش است. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: حال سوال اینجاست که اگر شما راهنما بزنید؛ حق تقدم عبور با شماست؟ و در جواب این سوال باید گفت خیر. راننده حتما باید حق تقدم عبور را رعایت کرده و ابتدا با نگاه کردن به آیینه‌های وسط و جانبی تردد دیگر خودرو ها را کنترل کند. سپس در منتهی الیه سمت راست، با توجه به اینکه از قبل در فاصله مناسب ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری راهنما زده، با کاهش سرعت اقدام به خروج از راه کنند.

شریفی افزود: شاید این جمله را شنیده باشید که برخی از رانندگانی که عادت به زدن راهنما ندارند و  به شوخی می‌گویند که راهنما نزنید چون برق مصرف می‌شود. این کار اصلا درست نیست. در ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز عنوان شده که رانندگان باید در بین خطوط حرکت کرده و برای هر تغییر مسیر، با زدن راهنما به دیگر خودروها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • (تصاویر) دستگیری سارقان حرفه‌ای خودرو
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • بی توجهی به جلوی راننده ۱۷ ساله جان عابر پیاده را گرفت
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی