Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رادیو بین المللی چین، بر اساس اطلاعیه دفتر امور ورودی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ، از این به بعد دارندگان گذرنامه هنگ کنگ همانند دارندگان گذرنامه چین، می توانند بدون اخذ روادید، به ایران سفر کنند و در این کشور ۲۱ روز بمانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بیانیه می افزاید: ایران یکی از کشورهای مسیر کمربند و جاده است و در چارچوب ابتکار کمربند و جاده، لغو روادید برای مسافران هنگ کنگی تسهیلات بیشتری فراهم آورده و ارتباط دو طرف در زمینه های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی را تقویت خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال ابلاغ مقررات لغو یک‌ طرفه روادید با اتباع چین که از ۲۵ تیر ماه سال جاری اجرایی شده است چینی‌ها به مدت ۲۱ روز بدون ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند.

چین مهم‌ترین منبع تامین گردشگر در جهان است سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۱۵۰ میلیون چینی به خارج از مرزهای این کشور سفر کردند وزارت فرهنگ و گردشگری چین پیش‌بینی کرده است با تدوام رشد اقتصادی و افزایش درآمدهای سالانه شخصی، آمار سفر شهروندان این کشور به خارج از چین تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۷۸ میلیون نفر برسد همچنین تخمین زده شده این گردشگران در مجموع حدود ۱.۲ تریلیون «یوان» هزینه کنند.

ایران از سال ۲۰۱۱ به فهرست مقاصد گردشگری چین وارد شد و از سال ۱۳۹۵ نرمش در سیاست‌های جذب گردشگران چینی اتخاذ شد در این راستا هیات وزیران اوایل تیرماه امسال مصوبه لغو یک طرفه روادید با چین را صادر کرد و وزارت امور خارجه هم در نامه‌ای به دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد این مقررات را از ۲۵ تیرماه به اجرا خواهد گذاشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران جاده مسافران چین جهان وزارت فرهنگ گردشگری رشد وزارت امور خارجه هنگ کنگ گذرنامه روادید ابلاغیه روادید فرودگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، آیین رونمایی از «یزد ستاد» سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان برگزار شد.

این سامانه که به صورت ۷ زبانه عرضه شده، قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد و در حال حاضر ۱۲۸ پروژه در آن تعریف شده است.

گفتنی است؛ سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و تمامی اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری نیاز دارند، را به دست آورند.

کد خبر 6093220

دیگر خبرها

  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد رونمایی شد