Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر ائتلاف النصر عراق در دیدار با رهبر جریان حکمت این کشور بر ضرورت نظارت بر عملکرد دولت و حفاظت از دستاورد‌های گذشته تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق و رهبر ائتلاف «النصر» عراق با «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی این کشور دیدار و در مورد مسائل جاری عراق گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر اطلاع‌رسانی العبادی امروز جمعه (یازدهم مرداد) در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد که العبادی دیروز پنجشنبه با عمار الحکیم دیدار کرده و در مورد «اوضاع کلی عراق، ارزیابی عملکرد دولت و پارلمان و نواقص موجود در آن، تاثیر منفی این نواقصات بر بسیاری از بخش‌ها و عموم فرآیند سیاسی و اهمیت اصلاح در بسیاری از مسیرها» رایزنی و گفتگو کرده است.

در بیانیه‌ای که دفتر اطلاع‌رسانی العبادی منتشر کرده، بر اهمیت «همکاری مداوم و هماهنگی بین [ائتلاف]"النصر" و [جریان]"الحکمت" و سایر گروه‌های سیاسی [عراق]برای صیانت از دستاورد‌های محقق شده و تحقق آنچه که شهروند [عراقی]در زمینه‌های امنیت، خدمات، بازسازی، مقابله با فساد و فراهم کردن فرصت اشتغال و بخش‌های کشاورزی، صنعت، تجازت و سایر بخش‌ها به دنبال آن است»، تأکید شده است.

در مقابل، دفتر عمار الحکیم نیز با انتشار بیانیه‌ای بعد از این دیدار نوشت که «پرونده‌های " [تشکیل]اپوزیسیون"، خدمات‌رسانی، بازسازی مناطق آزاد شده، حفاظت از دستاورد‌های محقق شده در صحنه سیاسی، امنیتی، جامعه‌ای» برجسته‌ترین مسائلی بود که طی این دیدار بررسی و در مورد آن رایزنی شده است.

بر اساس این بیانیه، العبادی و سید عمار الحکیم در مورد مسائل خارجی از جمله اوضاع منطقه‌ای و نحوه «دور کردن عراق از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» نیز گفتگو کرده‌اند.

به گزارش کانال اطلاع‌رسانی سید عمار الحکیم، وی طی این دیدار گفته است که «اپوزیسیون ملی، حقِ قانونی، سیاسی و از اصول ثابت [منصوص]در قانون اساسی است». رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین گفته است که جریان اپوزیسیون عملکرد دولت را زیر نظر قرار خواهد داد و آن را ارزیابی خواهد کرد.

او طی دیدار با العبادی بر اهمیت توزیع مناصب دولتی بر اساس چارچوب رقابتی آن هم با معیار «شایستگی، تجربه و توانایی مدیریت» تأکید کرده است.

دیدار دیروز العبادی به عنوان رهبر جریان ائتلاف النصر با سید عمار الحکیم در ادامه دیدار‌های العبادی با شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی عراق صورت می‌گیرد که در مقایسه با قبل، بیشتر شده است.

او طی هفته‌های اخیر با نمایندگان استان کرکوک، شیوخ عشایر «شَمّر» در استان «واسط» (شرق عراق)، هیأت عشایر و بزرگان استان نینوی (شمال) و سفیر چین در بغداد دیدار‌هایی داشته است.

او اخیرا در مصاحبه با شبکه کردی «روودآو» گفته است که «دولت فعلی [عراق]تنها از دستاورد برداشتن موانع بتنی و گشودن منطقه سبز سخن می‌گوید و این مسئله در دولت من اتفاق افتاد. ولی ما درباره آن صحبت نمی‌کنیم؛ چرا که ما دستاورد‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری مانند نابودی داعش داشتیم».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حیدر العبادی ائتلاف النصر سید عمار الحکیم سیاسیون عراق جریان حکمت ملی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در دیدار با سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاذ شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • اینفوگرافیک/محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلمان
  • لاپید به امارات می‌رود
  • لاپید به امارات سفر می‌کند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است