Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:29:01 GMT

اولین فیلم از موشک «برکان ۳» یمن که کابوس سعودی‌ها شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۳۱۱۴

اولین فیلم از موشک «برکان ۳» یمن که کابوس سعودی‌ها شد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرتیپ سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که یگان پهبادی و موشکی یمن، روز گذشته عملیاتی مشترک علیه پادگاه مزدوران آل سعود در استان عدن انجام دادند که در جریان آن ده‌ها نفر که شماری از آنان فرمانده نظامی بودند، کشته و زخمی شدند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از طرف نیرو‌های سعودی در این عملیات ۴۹ نفر به هلاکت رسیدند و نزدیک به ۴۸ نفر مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های یمنی روز پنجشنبه با یک موشک دوربرد موفق شدند یک مقر نظامی سعودی را در شهر «الدمام» واقع در شرق عربستان هدف قرار دهند. ارتش یمن تصاویر حمله موشکی به مقر نظامی سعودی در شهر «الدمام» را امروز در خلال کنفرانس مطبوعای یحیی سریع منتشر کرد. در این حمله، از موشک بالستیک دوربُرد «برکان-۳» استفاده شده است.

گفتنی است، در مسیر موشک شلیک‌شده، چندین پایگاه نظامی سعودی قرار دارد که نظامیان تروریست آمریکایی نیز در آن مستقر هستند، فاصله بین الدمام و نزدیکترین نقطه به آن در شمال یمن که محل استقرار نیرو‌های یمنی است، حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است.

پایگاه هوایی ملک خالد، پایگاه هوایی روستای «اسکان»، پایگاه هوایی شاهزاده سلطان و پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در مسیر این موشک قرار داشته و نیرو‌های یمنی می‌توانند این پایگاه‌ها را منهدم کنند.

سخنگوی نیرو‌های یمنی در ادامه این نشست خبری افزود: نیرو‌های یمن ۱۷ عملیات در جیزان، عصران و عسیر علیه نیرو‌های آل سعود و مزدورانشان با موفقیت انجام داده است، در ۷۲ ساعت گذشته به ۱۵ پایگاه آل سعود در جیزان و نجران حمله شده است. وی خاطر نشان کرد که یگان پهبادی نیرو‌های یمن در سه ماه گذشته ۶۰ عملیات علیه پایگاه‌های آل سعود و مزدورانشان انجام داده است. سریع اظهار داشت: ۱۲ سرباز سعودی و ۲۶ سرباز سودانی توسط تک تیراندازان یمن به قتل رسیدند، نیرو‌های یمن بیشتر از ۳۸۰ حمله متجاوزین آل سعود و مزدورانشان را خنثی کردند.

در این کنفرانس مطبوعاتی صحنه‌های شلیک موشک بالستیک بدر اف به نمایش گذاشته شد، براساس اسناد منتشر شده، ارتش یمن با این نوع از موشک شمال البقع را هدف گرفته است، که تصویر قبل و بعد از حمله را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

در این کنفرانس مطبوعاتی صحنه‌های شلیک موشک برکان ۳ که یک پایگاه نظامی در الدمام در شرق عربستان سعودی را هدف قرار داده بود، به نمایش درآمد. الدمام با یمن ۱۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.یحیی سریع همچنین آماری از شهدای یمن در ماه ژوئیه ۲۰۱۹ نیز اعلام کرد که براساس آن ۲۲ نفر شامل ۱۳ کودک، ۴ زن و ۵ مرد به شهادت رسیدند و همچنین ۷۶ نفر مجروح شدند که در بین آن‌ها ۲۰ کودک، ۲۱ زن و ۳۵ مرد مشاهده می‌شود.سخنگوی نیرو‌های یمنی یادآور شد در ماه ژوئیه امسال، ۴۰۷ حمله هوایی توسط آل سعود انجام شده که در جریان آن ۲۸ حمله هوایی به استان صنعا، ۱۷ حمله هوایی به استان الجوف، یک حمله هوایی به تعز، ۵ حمله هوایی به عمران، ۲۸ حمله هوایی به صرواح در استان مارب، ۸ حمله هوایی به ناطع در استان البیضاء و ۲۲ حمله به الحمزه در استان اب بوده است.یحی سریع یادآور شد در ماه ژوئیه سال جاری، ۲۰۰ حمله هوایی به استان صعده شامل، ۶۲ حمله هوایی به استان حجه، ۱۹ حمله به شهر صنعا و ۱۸ حمله به استان الضالع انجام شده است.

از سوی دیگر سریع یاداور شد که ۵۹ عملیات نظامی توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سه ماه گذشته انجام شده که ۱۶ عملیات علیه فرودگاه ابها، ۱۴ عملیات علیه فرودگاه جیزان، ۹ عملیات علیه پایگاه هوایی ملک خالد خمیس مشیط و ۱۱ عملیات علیه فرودگاه نجران بوده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن مهمترین عملیات‌های پهبادی این ارتش را شامل ۶ عملیات علیه فرودگاه استان ابها، ۴ عملیات علیه فرودگاه استان جیزان، ۷ عملیات علیه فرودگاه ملک خالد، ۲ عملیات علیه فرودگاه استان نجران، ۱ عملیات علیه فرودگاه استان مارب، ۱ عملیات علیه اداره برق استان تهامه اب‌ها و ۲ عملیات مشترک با یگان توپخانه‌ای بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع:العالم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، در گفتگویی خطاب به مردم ایران گفت: اول از همه باید به این نکته اشاره کنم که ما عملیات وعده صادق را به نمایندگی از مردم ایران انجام دادیم و هرکسی از مردم ایران هم اگر اینچنین مسئولیتی داشتند، حتما همین کار را انجام می‌دادند.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات خواسته مردم ایران بوده است، گفت: سوخت موشک های ما و پیشران پهپاد ها، حاصل از خواست و اراده ملت بزرگ ایران است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901094

دیگر خبرها

  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • کابوس بی‌بی
  • نتانیاهو و کابوس حمله به رفح
  • کابوس «بی بی»
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه دارد
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟