Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تصمیم دولت در راستای حذف چهار صفر از پول ملی تاثیر زیادی بر اقتصاد ملی نخواهد گذاشت و بهتر است دولت برقراری انضباط مالی و مالیاتی را در اولیوت خود قرار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رعنایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص تصویب لایحه حذف چهار صفر پولی ملی گفت: این تصمیم دولت  تاثیر زیادی بر اقتصاد ملی نخواهد گذاشت و بهتر است دولت برقراری انضباط مالی و مالیاتی را در اولیوت خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر این که حذف صفرهای پول ملی اولویت امروز اقتصاد کشور نیست عنوان کرد: در شرایط فعلی حذف صفرهای پول ملی کار مهم و تاثیرگذاری نیست و بهتر است دولت انضباط مالی، جلوگیری از فرار مالیاتی و حرکت به سمت اداره دولت با مالیات را در دستور کار و اولویت خود قرار دهد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت باید مالیات‌ها را توسعه دهد، جلو فرارهای مالیاتی را بگیرد و از همه مهمتر دستش را از جیب بانک مرکزی بیرون بیاورد زیرا بیشترین تاثیر را در مهار تورم خواهد داشت.

رعنایی با بیان این که حذف صفرهای پول ملی  هیچ تاثیری بر سطح قیمت ها و تورم ندارد افزود: انضباط مالی و کنترل نقدینیگی از عوامل موثر بر تورم است و با افزایش و حذف صفرهای پول ملی هیچ تأثیر مثبتی در اقتصاد ملی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: بزرگ شدن عدد های پولی، شایعه کاهش ارزش پول ملی، دشوار شدن کار با سیستم های حسابداری و ... از جمله دلایل وتوجیحات حذف صفرهای پول ملی است و اغلب کشورهایی که تورم بالایی دارند دست به این اقدام می زنند اما هیچ دردی را دوا نمی کند.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی چین طلایی شد

بانک مرکزی چین در ماه آوریل طلای بیشتری به ذخایر خود اضافه کرد.

به گزارش ایسنا، داده‌های رسمی نشان داد که بانک مرکزی چین ۶۰ هزار اونس تروا طلا را در ماه آوریل به ذخایر خود اضافه کرد و دوره خریدهای متوالی را با وجود قیمت‌های بالای طلا به ۱۸ ماه افزایش داد.

تقاضای پناهگاه امن، ناشی از عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید مداوم بانک مرکزی، به افزایش قیمت طلا در دوره مارس تا آوریل کمک کرد و قیمت طلا به رکورد ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در هر اونس در ۱۲ آوریل رسید.

داده‌ها نشان می‌دهد چین در پایان آوریل ۷۲.۸۰ میلیون اونس طلا در اختیار داشت که در مقایسه با ۷۲.۷۴ میلیون اونس در ماه قبل از آن افزایش داشت. ارزش ذخایر طلای چین از ۱۶۱.۱ میلیارد دلار به ۱۶۸ میلیارد دلار افزایش یافت.

تقاضا از سوی بانک‌های مرکزی جهانی برای طلا به مدت دو سال افزایش یافته است و از قیمت‌ها حمایت می‌کند. شورای جهانی طلا انتظار دارد بانک‌های مرکزی جهانی در سال ۲۰۲۴ خرید خود را در مقایسه با ۱۰۳۷.۴ تن سال گذشته کاهش دهند اما آنها را بالاتر از قبل از سال ۲۰۲۲ نگه دارند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲ میلیون اونس یا ۲۲۴.۹ تن، بزرگترین خریدار بخش رسمی طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیشترین خرید از حداقل سال ۱۹۷۷ در یک سال گذشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چین طلایی شد
  • چه کسانی دوست داشتند بابک زنجانی اعدام شود؟
  • سرسام آماری؛ چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • جایگزین اسکناس کیلویی