Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@13:57:13 GMT

کودک ۱۰ساله دهدشتی در مارون غرق شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۳۶۴۷

کودک ۱۰ساله دهدشتی در مارون غرق شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرتیپ خادمی گفت: در پی اعلام خبر غرق شدگی پسر بچه‌ ۱۰ ساله در رودخانه مارون، بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه در ۱۲ کیلومتری دهدشت اعزام شدند.

وی افزود: تلاش نیروهای امدادی برای  نجات این پسر بچه ۱۰ سالهبه نام  "داوود دژکام"  ساکن روستای کوشک ابول (حومه دهدشت) بی نتیجه بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادمی تصریح کرد: با تلاش تیم نجات غریق هلال احمر و اهالی محل ، جسد کودک از رودخانه بیرون کشیده شد و از سوی نیروهای اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی دهدشت انتقال داده شد.
هر ساله حاشیه رودخانه مارون در شهرستان های کهگیلویه و لنده جان شماری از مسافران و ساکنان محلی را می گیرد.
براساس برخی اسناد، نام قدیمی رودخانه مارون، «تاب» است و در بیشتر منابع جغرافیایی نام آن ذکر شده است.
رودخانه تاب، سرحد جغرافیایی استان‌های فارس و خوزستان بوده، ولی امروز از میانهٔ خاک کهگیلویه و بویراحمد، روستای آبریز و زیرنا، در منطقه دشمن زیاری سرچشمه می‌گیرد، سپس از شهرستان‌های بهبهان و آغاجاری در استان خوزستان گذر می‌کند.
رودخانه تاب در حدود قرن ۱۳ هجری به استناد نوشته فارسنامه ناصری، به رودخانه مارون تغییر نام یافت.
رود مارون از کوه‌های نیل و چشمه ‌سارهای دامنه کوه‌های سادات از رشته کوه زاگرس سرچشمه گرفته و پس از طی  ۱۲۰ کیلومتر مسافت به دریاچه سد مارون می‌رسد و از طریق تنگ تکاب وارد دشت بهبهان می‌شود.
این رود در مواقع پرآبی از طریق خورموسی وارد خلیج فارس می‌شود.هر ساله حاشیه ی رودخانه مارون درشهرستانهای کهگیلویه و لنده ،‌جان شماری از افراد را می گیرد.
شهرستان کهگیلویه ۱۳۱ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هلال احمر امام خمینی مسافران خاک استان خوزستان خلیج فارس استان خوزستان خلیج فارس مسافران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • کلنگ‌زنی مینی پالایشگاه دهدشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت