Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه صنایع دستی استان در کشور شناخته شده است گفت: باید از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری در توسعه صنایع دستی بهره برد.

«مهرداد جوادی» امروز (شنبه ۱۲ مرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری در کشور شناخته شده است و علاقه مندان زیادی را نیز جذب خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تولید صنایع دستی در استان فرصت شغلی را برای علاقه مندان فراهم کرده است افزود: حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی موجب رونق بازار این کالا می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری با برگزاری کلاس های آموزشی زمینه تولید صنایع دستی را فراهم کرده اند گفت: باید از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری در توسعه صنایع دستی بهره برد.

 

جوادی ابراز کرد: همکاری با کانون های فرهنگی هنری در سطح استان می تواند هم به اشتغالزایی و هم به تولید بیشتر صنایع دستی کمک کند.

 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در استان فرصتی مناسب برای معرفی تولیدات صنایع دستی کانون های فرهنگی هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری است.

 

این مقام مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری را بازوی ادارات فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای اعضای کانون های مساجد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان حمایت خود را از تولیدکنندگان این کالای ارزشمند می کند.

 

جوادی توسعه و ترویج هنرهای سنتی، آشنایی و جذب جوانان و علاقمندان به رشته‌های مختلف صنایع دستی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی را از اهداف حمایت از کانون های فرهنگی هنری تولیدکننده صنایع دستی است.

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شهادت امام جواد ع خطبه های نماز جمعه اردبیل مسجد روزنامه اوقات فراغت امام جمعه بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد اشتغالزایی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ