Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:08:43 GMT

جامعه نیازمند مهارت آموزی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۴۳۸۸

جامعه نیازمند مهارت آموزی است

به گزارش ایرنا، محمدرضا جهانگیری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت هفته مهارت با تسلیت شهادت امام جواد (ع) افزود: به ازای هر نفر کارآموز در طرح ۱۸ ماهه مهارت آموزی حدود ۳۰۰ میلیون ریال دولت هزینه می کند اما علیرغم نیاز صنعت از آن استقبال نمی شود.
وی با تاکید اینکه به شدت در جامعه امروز نیازمند به نهضت مهارت آموزی هستیم تصریح کرد: نباید اجازه دهیم گسست نسلی و فقر مهارت آموزی در کشور افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان بیان داشت: یکی از دغدغه های بزرگ همه خانواده و مسئولان بحث مهارت آموزی و اشتغال فارغ التحصیلان است.
جهانگیری به راهکارهای ایجاد شغل در بین جوانان از ابعاد مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: در گذشته اهمیت شغل به مهارت فرد در آن رشته گره خورده بود.
وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب مشکل بزرگ بیسوادی را داشتیم که در طول این ۴۰ سال این مشکل برطرف شده و با سوادی به صورت چشمگیر رشد داشته است بیان کرد: در حال حاضر به اندازه کافی نیروی تحصیل کرده دانشگاهی در تمامی سطوح وجود دارد به گونه ای که تولید دانش در رتبه ۱۵ قرار داریم.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر جامعه با فقر مهارتی روبرو است و فارغ التجصیلان نمی توانند نیازهای مهارتی جامعه را برطرف کنند تصریح کرد: خانواده ها از ابتدا دوران آمادگی باید فرزندان خود به سمت شغل و مهارت آموزی سوق دهند که این مهم به توسعه کشور کمک می کند.
جهانگیری با بیان اینکه دین مبین اسلام بر اهمیت کار یدی و مهارتی جامعه نیز تاکید دارد گفت: بحث های مهارتی به معیشت خانواده ها کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه در هفته ملی مهارت برنامه های مختلفی اجرا شده است ادامه داد: طرح ایران مهارت با کمک آموزش و پرورش برای پایه هفتم اجرایی شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه با ایجاد خانه مهارت آموزی در جوار دانشگاه ها فاصله بین مهارت آموزی و دانشجویان را کمتر کنیم تا در بنگاه های اقتصادی بتوانند فعالیت کنند تصریح کرد: قریب به ۳۰۰ هزار ساعت آموزش ویژه دانشجویان در محل نزدیک دانشگاه ارائه شده است.
جهانگیری افزود: این آموزش ها در مراکز ثابت در زندان ها، پادگان ها، مراکز جوار دانشگاه ها، صنایع و بنگاه های اقتصادی و روستاها در ۳۵۰ رشته مختلف آموزشی در بخش دولتی ارائه می شود.
وی از وجود ۲۸ مرکز دولتی در قالب ۱۵۸ کارگاه آموزشی در این استان خبر داد و گفت: نیازمند بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی برای افزایش مهارت آموزی در کرمان هستیم.
جهانگیری ادامه داد: در بخش آموزشگاه های آزاد و خصوصی حدود چهار میلیون و ۱۲۰ هزار نفر تعهد آموزشی خواهیم داشت که تقریبا در ۶۰۰ آموزشگاه مختلف استان این خدمات ارائه خواهند شد.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان با بیان اینکه در طول دوره مهارتی آموزش اخلاق حرفه ای نیز ارائه می شود تصریح کرد: دوره های مهارتی براساس نیاز جامعه برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه برای توانمندسازی افراد در سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر کرمان دوره های مهارت آموزی برگزار شده است تصریح کرد: ۹ خانه مهارت آموزی با بیش از ۱۶ رشته آموزشی در کنار دفاتر تسهیل گیری دایر است تا مهارت ها به این افراد در این مناطق ارائه شود.
جهانگیری با اشاره به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان داشت: تعهد این است که برای ۸۰۰ زن سرپرست خانوار آموزش های مهارتی ارائه و نمایشگا در این راستا برپا شود.

۳۰۲۹/۹۸۹۵/ ۵۰۵۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آموزش و پرورش بیسوادی خانواده فقر فنی و حرفه ای قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای برنامه پیشگیری‌های رشدمدار و نظام مراقبت ملی دانش‌آموزی و با هدف بررسی آسیب‌های خاص حوزه دانش‌آموزی و نحوه مداخلات پیشگیرانه جلسه‌ای با حضور متولیان آموزش و پرورش، بهزیستی و پلیس فتا تشکیل شد.

سید هادی مصطفوی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در این جلسه با اشاره با آسیب‌های شناسایی شده در مدارس و حوزه دانش آموزی عنوان کرد: مسائل مربوط به ترک و بازماندگی از تحصیل، پیشگیری از خشونت، پیشگیری از خودکشی، جرایم و آسیب‌های فضای مجازی، استعمال دخانیات و موارد مبتلابه جامعه دانش آموزی در رصد این معاونت بوده و تلاش داریم با حساسیت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش موضوعات مورد اشاره که امنیت روانی مدارس و جامعه را می‌تواند دچار آسیب نماید، اقدام نمائیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش و پرورش بعد از حوزه خانواده یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی است، بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تلاش دارد با هدف تسهیل تعامل این دو نهاد در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم برای رسیدن هرچه بیشتر به جامعه‌ای سالم و شکوفا نقشی درخور را ایفا نماید؛ زیرا مسائل روانی و تربیتی دانش‌آموزان دغدغه‌ی خانواده‌ها، مسئولین و همه است.

مصطفوی با اشاره به اینکه آشناسازی دانش آموزان با قوانین و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند گام بلند و مهمی در پیشگیری از مسائل حوزه دانش‌آموزی داشته باشد، تشریح کرد: در راستای این هدف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در طرحی ابتکاری اقدام به «راه‌اندازی ایستگاه قانون» در سطح شهر نموده و در فاز بعدی این طرح، مدارس و ادارات استان هم تحت پوشش نیز ایستگاه قانون می‌گیرند که در مدارس بطور خاص قرار است جایگاه و تابلوهایی متناسب با محیط مدارس طراحی و نصب گردند تا به صورت دوره‌ای قوانین و موضوعات احصا شده در آنها نصب و پیاده‌سازی گردند و دانش‌آموزان با مطالعه آن موارد سطح دانش خود را در حوزه سوادرسانه‌ای و فضای مجازی، قوانین، مضرات استفاده از مواد دخانی و … بالا ببرند.

وی همچنین از اجرای طرح قاضی مدرسه از مهرماه سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در نظر داریم بصورت فازبندی شده هیئت‌های صلح‌یاری دانش‌آموزی را در تمامی مدارس استان راه اندازی نمائیم تا از ظرفیت جامعه دانش‌آموزی در بحث هیئت‌های صلح و صلح‌یاران استفاده گردد و این صلح‌یاران متولی رفع اختلافات در مدارس خود شده و اقدامات مناسبی در کاهش و پیشگیری از مسائل بردارند.

کد خبر 6099756

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان