Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزاداران جواد الائمه(ع) در حالی که لباس سیاه بر تن داشتند بعد از ظهر جمعه در میدان شهدای مشهد گرد هم آمدند و در قالب دسته های عزدارای از خیابان شیرازی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

هیات های مذهبی سوگوار در حالی که پرچم هایی سیاه مزین به نام امام جواد ( ع) را در دست داشتند با نوحه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) همراهی کرده و سینه زنان خود را به صحن انقلاب اسلامی حرم رضوی رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) خادمان و خادمیاران رضوی نیز در قالب دسته عزاداری در حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند.

حضور هیات عزاداری خادمان رضوی به همراه دسته های عزادارانی که از میدان شهدا خود را به حرم رسانیده بودند اجتماع بزرگی از سوگواران جواد الائمه(ع) را در صحن انقلاب حرم مطهر شکل داد.

هیات های عزادار در برابر ساحت مقدس امام رضا (ع) عرض ارادت کرده و با سوگواری، شهادت فرزند بزرگوارشان را تسلیت گفتند.

تعدادی زیادی از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی نیز با مشاهده این برنامه همراه خادمان و عزاداران شده و دسته عزاداری را باشکوه تر کردند.

امروز به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) پرچم گنبد حضرت رضا (ع) نیز به رنگ سیاه درآمد و نقاط مختلف حرم مطهر سیاه پوش شد.

حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امروز میزبان خیل عظیم زائرانی بود که رنج سفر را از اقصی نقاط کشور بر خویش هموار کرده‌اند تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک نشین، از ویژه برنامه‌های شهادت دردانه امام رضا(ع) بهره مند شوند.

مراسم عزاداری شهادت نهمین امام شیعیان(ع) از قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی(ع) با حضور هزاران زائر و مجاور بارگاه قدسی امام رضا(ع) آغاز شد.

در بخش ابتدایی این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به نوحه خوانی پرداختند و زائران و مجاوران نیز در این روز حزن انگیز آنان را همراهی کردند.

7489/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی امام رضا حرم مطهر درآمد شیعیان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • آرنه اسلوت؛ قمار بزرگ، سیاه یا قرمز؟
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود