Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مترجم گوگل با قابلیت‌هایی ویژه و برتر از بسیاری از مترجم‌های دیگر روزانه میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را در رفع مشکلات مربوط به عدم درک زبانی غیر از زبان مادری یاری می‌کند. حال گوگل با ارائه نسخه بروز رسانی شده این نرم‌افزار ویژگی‌های آن را افزایش داده و دروبین مترجم گوگل برای تشخیص واژه‌های موجود در بیش از ۱۰۰ زبان زنده دنیا آماده ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ترجمه صوتی همزمان؛ قابلیت جدید مترجم گوگل

با توجه به گسترش توانایی‌های مترجم گوگل دیگر نیازی نیست که لزوما تنها به دنبال معنای واژه‌های مورد نیاز خود در زبان انگلیسی بگردید. کاربران از نقاط مختلف دنیا می‌توانند واژه مورد نظر خود در زبان مادری یا حتی به زبان‌هایی مانند بنگالی را به زبان فرانسوی یا ایتالیایی مشاهده و تلفظ آن را بشنوند.

ترجمه بیش از ۱۰۰ زبان زنده جهان با مترجم گوگل

در نسخه جدید مترجم گوگل بیش از ۶۰ زبان مورد استفاده در جهان مانند عربی، ویتنامی، ملایی، هیندی و تایی به نرم‌افزار اضافه شده است. یعنی زبان‌های تحت پوشش مترجم گوگل هم‌اکنون به بیش از ۱۰۰ زبان رسیده است و دروبین مترجم گوگل با تشخیص سریع واژه‌های موجود در هرکدام از این زبان‌ها به سرعت خروجی به بیش از ۱۰۰ زبان زندهخ دنیا را ارائه می‌دهد.

مترجم گوگل علاوه بر تشخیص کلمه با دروبین، از طریق تایپ کلمه یا جمله‌ای خاص و هم چنین با همکاری دستیار صوتی گوگل از طریق صدا نیز واژه‌ها را دریافت کرده و مشابه آن‌ها را در زبان مقصد ارائه می‌دهد. مجهز شدن مترجم گوگل به سیستم‌های یادگیری عصبی سبب شده است میزان خطا در ترجمه ۵۵ تا ۸۵ درصد کاهش پیدا کند. حتی در مواردی این مترجم گوگل به صورت آفلاین نیز خدمات خود را ارائه می‌دهد.

سرویس لنز گوگل-Google Lens از فناوری‌های مشابهی همانند دوربین مرتجم گوگل استفاده می‌کند. بدون شک گسترش توانایی گوگل برای مسافران و گردشگرانی که تنها به زبان انگلیسی تسلط دارند، ولی در کشوری غیر انگلیسی زبان حضور دارند، کاربرد خواهد داشت و آن‌ها را یاری خواهد کرد.

گوگل هنوز نسخه جدید مترجم خود را به صورت کامل به تمامی کاربران عرضه نکرده است، ولی مدیران این شرکت از امکان دسترسی همه کاربران به جدیدترین نسخه مترجم در روز‌های آتی خبر دادند.

انتهای پیام/

افزایش چشمگیر قابلیت‌های مترجم گوگل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • فیلم کوتاه، زبان مختص خود را دارد/ «قضاوت» برآمده از تجربه زیسته
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم