Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:46:39 GMT

میزان بارندگی در استان قزوین ۳۹ درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۴۹۰۲

میزان بارندگی در استان قزوین ۳۹ درصد افزایش داشته است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: مقدار افزایش بارندگی ها نیز در کل کشور ۸۸ میلیمتر بوده است.

یوسف شیخ الملوکی افزود: در سال زراعی جاری ۳۷۹ میلیمتر بارندگی در قزوین صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: با وجود بارش های قابل توجه در نوروز امسال و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها به دلیل پیش بینی های انجام شده، اطلاع رسانی های گسترده هواشناسی و همچنین حضور مداوم و تلاش بی وقفه همه دستگاه ها، خوشبختانه شاهد تلفات انسانی و صدمات غیرقابل جبران در استان نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول گفت: از لحاظ هواشناسی امسال در ترسالی قرار داریم که البته تعریف ترسالی در حوزه های کشاورزی و آبی و سایر بخش ها متفاوت است.

شیخ الملوکی تاکید کرد: با توجه به انباشت خشکسالی طی سال های گذشته در استان و البته در کشور، همچنان در محدوده هشدار قرار داشته و باید منابع خود را مدیریت کنیم.

وی همچنین بیان کرد: طی سالیان گذشته با توجه به شرایط اقلیمی دچار افزایش دما و کاهش بارندگی شده ایم که به معنی خشکسالی است و بی گمان تنها راه مقابله با آن مدیریت منابع و برنامه ریزی کارشناسی شده خواهد بود.

شیخ الملوکی افزود: باید همه اقدامات، برنامه ها و سیاست های خود را با توجه به شرایط اقلیمی و بسترهای محیط زیستی پیش بینی کرده و به اجرا درآوریم تا در آینده دچار مشکلات و پدیده های ناگوار نشویم.

۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعيت هوا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • پیش بینی هواشناسی
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت