Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن فرهادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره استفاده از منابع آب و آب سردکن‌های سطح شهر افزود: در فصل گرما معمولا منابع آب و آب سردکن‌هایی برای مصرف مردم در سطح شهر نصب می‌شود. این آب سردکن‌ها دو نوع هستند که یک نوع به صورت مستقیم به آب شهر متصل است و نوع دیگر منبع دارد.

وی ادامه داد: مردم علاوه بر اینکه از لیوان‌های یک بار مصرف برای نوشیدن آب استفاده می‌کنند، بهتر است از منابع آبی که نمی‌دانند از کجا پر شده یا در بهداشتی بودن آن شک دارند، آب ننوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در مراکز تفریحی و رستوران‌ها هم اگر از یخ استفاده می‌شود، باید از یخ سازهایی استفاده کنند که به شبکه آب آشامیدنی شهری متصل است.

از لیوان یک بار مصرف استفاده کنید

فرهادی گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که لیوان‌های یک بار مصرف برای نوشیدن آب آشامیدنی در کنار آب سردکن‌ها گذاشته نشده و لیوان‌های استیل یا پلاستیکی در کنار منبع آب آشامیدنی قرار داده شده است، اما استفاده از لیوان‌های عمومی برای نوشیدن آب، می‌تواند باعث انتقال بیماری‌های واگیر شود.

وی افزود: بیماری‌هایی مانند هپاتیت آ، وبا التور، تیفوئید و بیماری‌های گوارشی از طریق استفاده از لیوان‌های عمومی برای نوشیدن آب منتقل می‌شود.

نظارت میدانی بر منابع آب و آب سردکن‌های سطح شهر

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره نظارت بر منابع آب و آب سردکن‌ها گفت: همکاران بهداشت محیط علاوه بر اینکه سلامت آب را به صورت روزانه بررسی می‌کنند، در فصل گرما می‌خواهند که روی منابع آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی علائم هشدار دهنده نصب شود.

وی بیان کرد: همچنین منابع آب آشامیدنی که برخی مغازه داران برای مصرف مردم قرار می‌دهند نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط به صورت تصادفی بررسی می‌شود. زیرا بیماری‌های منتقله به وسیله آب آلوده می‌تواند افراد را دچار مشکلات زیادی کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهداشت بهداشت محیط آب آشامیدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سیدعباس مینایی روز شنبه در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید نیز عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در آینده در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان مواجه شویم شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرایند رسوب برداری را آغاز کرد.
مدیر امور منابع آب مغان گف: همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و همچنین عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ سه، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار مترمکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایتمندی بهره برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.
مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان از کشاورزان خواست در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.
وی افزود: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت نماییم.
مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی گفت: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان