Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@21:18:23 GMT

معضلات عربستان سعودی بعد از خروج امارات از جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۵۳۲۷

معضلات عربستان سعودی بعد از خروج امارات از جنگ یمن

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری فارس:
 یک پایگاه خبری-تحلیلی مستقر در انگلیس در مقاله‌ای به بررسی معضلاتی پرداخته که انتظار می‌رود عربستان سعودی بعد از خروج امارات متحده عربی با آن مواجه شود. 
پایگاه «میدل‌ایست‌مانیتور» می‌نویسد: «خروج امارات متحده عربی از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن، رویداد شگفت‌آوری نبود و مسئله‌ای بود که در گذر زمان اتفاق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قتل عام یمنی با محکومیت کشورها از چهار گوشه دنیا مواجه شد و به فاجعه‌ای در زمینه روابط عمومی برای امارات تبدیل شد.»
این رسانه نوشته است: «خروج امارات از ائتلاف، عربستان سعودی را به شدت آسیب‌پذیر خواهد کرد و مطمئناً بر تأمین منابع مالی جنگ اثر خواهد گذاشت. ائتلاف، همین حالا هم بعد از آنکه قطر در پی محاصره کشورهای همسایه خود از آن خارج شد از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه شده بود.»
طبق این تحلیل، در صورتی که سودان هم نیروهای خودش را بر خلاف آنچه شورای نظامی انتقالی این کشور وعده داده از ائتلاف خارج کند، اوضاع برای عربستان به مراتب بدتر خواهد شد. در حال حاضر، نزدیک به ۱۴۰۰۰ نفر از شبه‌نظامیانی که به عنوان نیروی زمینی در میدان جنگ حضور دارند متعلق به سودان است. 
میدل‌ایست‌مانیتور در ادامه به توضیح درباره دلایل و انگیزه‌های امارات برای خروج از ائتلاف عربستان سعودی پرداخته است. این رسانه می‌نویسد: «اولاً طبق گفته ژاکلین می‌یر کاتتاک، از محققان  Critical Threat Project، امارات متحده عربی به عربستان سعودی هشدار داده بود به حمایتش از «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن پایان دهد، وگرنه امارات از ائتلاف خارج می‌شود.»
دومین عامل، طبق این تحلیل، این است که روابط سیاسی و اقتصادی امارات با ایران، هر چند نه مانند گذشته، کماکان ادامه دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهند امارات بعد از چین دومین مقصد صادرات کالاهای ایران بود. 
میدل‌ایست‌مانیتور درباره دلیل سوم نوشته است: «همزمان با شلوغ شدن آب‌های خلیج فارس، صحبت از تشکیل یک "نیروی پلیس" در تنگه هرمز جان می‌گیرد. امارات می‌خواهد همراه با آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر بخشی از این نیروی پلیس باشد.»
این رسانه در پایان خاطرنشان می‌کند: «امارات با خارج کردن نیروهای خود از یمن، در حال نجات دادن خودش از ذلالتی است که با شکست ائتلاف حاصل خواهد شد. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سرانجام برای به دوش کشیدن ذلت پذیرش شکست از حوثی‌ها تنها خواهد ماند.» 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد