Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@16:52:14 GMT

بازدید رئیس پلیس راهور استان گلستان از ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۵۵۶۳

بازدید رئیس پلیس راهور استان گلستان از ایسنا

سرهنگ فخری رئیس پلیس راهور گلستان به همراه سرهنگ شایان رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان از دفتر ایسنا گلستان بازدید کردند.

سرهنگ مرتضی فخری در جمع خبرنگاران خبرگزاری ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در درون شهرهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه بیان کرد: امسال همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، در مهرماه و همزمان با هفته ناجا با حضور دانش آموزان، همیاران پلیس، رانندگان و... برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به مثمر ثمر بودن طرح همیاران پلیس، گفت: بر اساس اعلام ناجا، همیاران پلیس در 18 درصد کاهش کشته های حوادث رانندگی نقش داشتند. می توان با توجه بیشتر به موضوع آموزش فرزندان در طرح همیاران پلیس، بازخوردهای مثبت بیشتری را گرفت.

فخری با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در خصوص استفاده از کلاه ایمنی، تصریح کرد: اگر برای موتورسیکلت سواران فرهنگ سازی شود که استفاده از کلاه ایمنی چه تاثیری در حفظ جان او خواهد داشت، قطعا از آن استفاده می کند. در این راستا با همکاری راهداری کلاس آموزشی را برای موتورسیکلت سواران برگزار می کنیم و پس از آن، به صورت رایگان به هر یک از افراد کلاه ایمنی اهدا می کنیم. در نیمه دوم سال گذشته حدود 8 هزار کلاه ایمنی توزیع شد.

وی با اشاره به فرایند اخذ گواهینامه های رانندگی، گفت: از دیماه سال گذشته آزمون آیین نامه رانندگی در سراسر استان تنها توسط ماموران شاغل در راهنمایی و رانندگی انجام می گیرد. این آزمون در مرکز استان در محل پلیس راهور و در شهرستان ها با توجه به محدودیت فضا، در آموزشگاه ها با حضور افسران شاغل ما انجام می گیرد.  

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: با توجه به عرض کم محور النگدره گرگان، با نصب تابلو از ورود خودروهای سنگین به این محور جلوگیری شده تا مردم با آسودگی خاطر بیشتری از این مسیر تردد کنند.


رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به بکارگیری دوربین های هوشمند در شهر گرگان، گفت: به محض اینکه راننده با سرعت غیر مجاز از مقابل این دوربین ها عبور کند، تخلف وی توسط دوربین ثبت و پیامک تخلف برای مالک خودرو ارسال می شود.

فخری یکی از راهکارهای مهم کاهش بار ترافیکی در سطح معابر شهر گرگان را استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از بازار و کلینیک های پزشکی و مطب ها در خیابان ولیعصر(عج) گرگان متمرکز شده و همین امر مراجعه مردم به این بخش از شهر را افزایش داده است.

وی به فعالیت مرکز مانیتورینگ در پلیس راهور اشاره و خاطرنشان کرد: همکاران ما در این مرکز به کمک دوربین های کنترل ترافیک، علاوه بر ثبت تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز، صحبت کردن با تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی، خوردن و آشامیدن هنگام رانندگی و دیگر تخلفات را هم به ثبت می رسانند.

رئیس پلیس راهور گلستان در پایان گفت: هر تصادفی که به وقوع می پیوندد، قطعا پیش از آن تخلفی صورت گرفته لذا از همه رانندگان و عابرین پیاده می خواهیم که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند تا شاهد تصادفات نباشیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان گلستان ترافیک تلفن همراه رئیس پلیس راهور قوانین راهنمایی و رانندگی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف