Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ترکیب پرسپولیس در 4 بازی تدارکاتی اخیر، دائم تغییر داشته و کالدرون از 30 بازیکنش به تناوب استفاده کرده است.
به گزارش آریا، پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات اگرچه لیست خروجی پرتعدادی داشته اما با جذب سه بازیکن بزرگسال و چند مهره جوان، به خوبی تقویت شده و حالا کالدرون تیم یکدستی را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بررسی فهرست سرخ ها می توان به این نتیجه رسید که آن ها در هر پست حداقل دو بازیکن خوب را در اختیار دارند و در بعضی مناطق از زمین مثل میانه میدان، عناصر پرتعدادی را در لیست خود می بینند.
باتوجه به محرومیت علیرضا بیرانوند در بازی اول لیگ و مصدومیت حسینی و کامیابی نیا، کالدرون آن ها را در ترکیب تیم ذخیره استفاده می کند. با این حال در صورت بهبود کامل مصدومیت کمال و سیدجلال و رهایی بیرانوند از محرومیت، این سه بازیکن، عنصر اصلی سرخ ها خواهند بود. در دیگر پست ها شاید بتوان گفت که جایگاه شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، محمد نادری، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری و علی علیپور ثابت به نظر می رسد و دیگر بازیکنان برای 4 پست دیگر باید رقابت کنند.
نکته جالب درخشش مهره هایی چون روستایی، عالیشاه و احمدزاده در بازی های دوستانه است که شانسشان را برای انجام بازی بیشتر می کند. همچنین باید به خرید مهاجم خارجی نیز توجه کرد. مایگا ستاره ای است که سابقه گلزنی به چلسی، PSG و... را دارد و طبیعتا برای نیمکت نشینی به تهران نیامده است. بنابراین حضور مهاجم خارجی می تواند رقابت جذابی را در خط حمله به وجود بیاورد و از نظر انگیزشی نیز برای علیپور مفید باشد. همچنین سیستم 433 شرایطی را به وجود آورده تا مهاجمان پرسپولیس فرصت بهتری برای انجام بازی داشته باشند.
پرسپولیس فصل را با سه مدافع میانی آغاز می‌کند. برای تیمی در حد پرسپولیس، شاید چنین تعداد مدافعی قابل قبول نباشد. به خصوص که یکی از این سه مدافع یعنی کنعانی‌زادگان، سابقه مصدومیت‌های طولانی دارد و شجاع هم خوب کارت زرد می‌گیرد و محروم می‌شود. کالدرون برای این جای خالی، روی مدافعین کناری تیمش حساب کرده است. انصاری مدافع چپ پرسپولیس یک فصل کامل، در کنار سیدجلال مدافع میانی پرسپولیس بود و همراه این تیم رکورد بهترین خط دفاع تاریخ لیگ را شکست. نادری و ماهینی هم قبلا زیاد حضور در پست مدافع میانی را تجربه کرده‌اند. با حضور آن‌ها، کالدرون نگرانی بابت کمبود دفاع میانی در تیمش نخواهد داشت.
این فصل با بازگشت امیری و احمدزاده و آمادگی کمال، ترافیک خط هافبک پرسپولیس بیشتر شده، با این حال این موضوع نمی‌تواند باعث نیمکت نشینی نوراللهی بشود. در صورتی که کالدرون تصمیم به بازی با دو هافبک دفاعی بگیرد، نوراللهی زوج کامیابی‌نیا خواهد بود. اگر با سه هافبک و سه مهاجم بازی کند، او در کنار امیری یا رسن می‌تواند یکی از دو هافبک میانی پرسپولیس جلوتر از کامیابی‌نیا باشد. در صورت نیاز هم مثل فصل گذشته، به کناره زمین نزدیک‌تر می‌شود و در پست وینگر راست یا چپ قرار می‌گیرد. کارنامه او، نشان می‌دهد در پست‌های مختلف کیفیت بازی‌اش پایین نیامده است.
پرسپولیس بدون احتساب مایگا برای حمله به دروازه حریف بازیکنانی مثل علیپور، امیری، ترابی، نعمتی، عالیشاه و احمدزاده را در اختیار دارد. لیستی که با دو وینگر و یک مهاجم در آرایش محبوب کالدرون، جا برای حضور همه آن‌ها در ترکیب اصلی نیست. کالدرون می‌خواهد با تغییر پست، بیشترین استفاده ممکن را از این بازیکنان ببرد. کاری که مقابل نیروی زمینی انجام داد و امیری و عالیشاه، به عنوان هافبک میانی به میدان رفتند. امیری سابقه بازی در این پست را دارد و علاوه بر این دو نفر، رسن هم می‌تواند در چنین پستی به میدان برود. تغییری که جا برای وینگرهای پرسپولیس را هم باز می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کالدرون ترکیب اصلی مصائب شیرین پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

کاپیتان تیم ملی فوتسال می‌گوید منتظر مشخص شدن حریف بعدی ایران هستند تا با قدرت به مسیرشان ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال که به عنوان بهترین بازیکن زمین دیدار با قرقیزستان در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد، در نشست خبری بعد از بازی گفت: ما در این بازی سعی کردیم دستورات تاکتیکی سرمربی و کادر فنی را به دقت در زمین پیاده کنیم و خوشحالم که با یک نتیجه خوب همراه بود.

حسن‌زاده که در این بازی با یک گل و دو پاس گل نمایش درخشانی داشت، افزود: موضوع کیفیت سالن برای بازیکن مسئله مهمی است که آقای شمسایی به آن اشاره کردند، توپ و کفش روی کفپوش گیر می‌کرد ولی ما از این مشکل هم رد شدیم. 

وی گفت: در چنین مسابقاتی که موضع حذف یا صعود به جام جهانی وجود دارد طبعاً حساسیت هم روی کیفیت اثر می‌گذارد اما نیمه دوم کیفیت‌مان را به حریف دیکته کردیم و از نتیجه به دست آمده خوشحالیم. 

کاپیتان تیم ملی ایران گفت: ما برای هدف‌های بزرگتری اینجا هستیم، خدا را شکر صعود به جام جهانی قطعی شد و حالا منتظر حریف بعدی هستیم تا به مسیرمان در تورنمنت با قدرت ادامه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس در جام حذفی
  • هنانوف پس از ۱۲۰ روز به ترکیب برمی‌گردد؟
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • در انتظار وقوع یک انقلاب در خط میانی یوونتوس؛ چه کسانی می‌روند؟
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • پشت پرده انگیزه زیاد کاپیتان دوم پرسپولیس
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال
  • چالش سخت و شیرین اوسمار ویرا؛ علیرضا بیرانوند یا امیررضا رفیعی؟