Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@08:56:23 GMT

شش بنای تاریخی تیران‌وکرون مرمت شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۶۱۶۷

شش بنای تاریخی تیران‌وکرون مرمت شد

تیران_سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون از مرمت شش بنای تاریخی این شهرستان خبر داد.

محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تیران‌وکرون با بیان اینکه آثار تاریخی این شهرستان نیازمند مرمت است، اظهارکرد: نزدیک به یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای مرمت بناهای تاریخی و انجام فعالیت‌های گردشگری اداره گردشگری این شهرستان اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شش بنای تاریخی تیران‌وکرون شامل حمام، آسیاب، بخشی از قلعه قمشلو، یک اثر تاریخی دینی، مسجد سید و شهر زیرزمینی کردعلیا مرمت شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون عنوان کرد: برای مرمت این بناها اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، اما مرمت سایر بناها نیازمند تخصیص اعتبارات دیگری است.

مظاهری با تأکید بر ضرورت مرمت و تجاری‌سازی این آثار، خاطرنشان کرد: برای این کار باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود به همین دلیل تشکیل شرکت‌های تعاونی در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری در حال انجام است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات سفر این شهرستان در ایام تابستان امسال، گفت: تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی به مسافران اندیشیده شده و مدارس، مهمانسراهای امامزادگان و سایر اماکن اقامتی برای اسکان آماده شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بنای تاریخی تيران و كرون مرمت و بازسازي ميراث فرهنگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۶۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار اثر تاریخی، طبیعی، ناملموس و منقول در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۹۴۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی و جهانی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: این آثار حاوی اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تمدن بشری در منطقه جغرافیایی استان هستند که استقرار و پیشینه سکونت در استان را نشان می‌دهد و ثبت آنها در فهرست ملی سبب حمایت‌های قانونی و حفاظتی از اثر خواهد شد.

صفوی ادامه داد: تلاش می‌کنیم همه حمام‌ها، قلعه‌ها، پل و بناهای طبیعی و سایر مناطقی از سطح استان که پتانسیل ثبت ملی دارند، به فهرست آثار ملی اضافه شود.

وی در ادامه از تشکیل مجمع استانی تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مجمع افزایش مشارکت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های آن برای توسعه این بخش در استان است، رؤسا و نمایندگان تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در تعامل با معاونت گردشگری و کارشناسان اداره کل باید از تمام تأسیسات گردشگری سطح استان بازدید کنند.

صفوی بیان کرد: تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با انسجام و جدیت بیشتر با انعقاد جلسات ماهانه مسائل و مشکلات حوزه‌های خدماتی خود (پذیرایی و اقامتی، تفریحی و سرگرمی) را بررسی و برای حل و فصل آن پیگیری‌های لازم را اجرا کنند.

کد خبر 750507

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک مرمت شد
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین