Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:06:56 GMT

مهم ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۶۲۱۰

مهم ترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته ای که گذشت

با توجه به استقبال بانوان اصفهانی از ورزش بیلیارد، فعالیت خانوادگی در این رشته نوپا برای نخستین‌بار با تمهیداتی ویژه در این استان تسهیل می‌شود.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس اصفهان، بر لزوم در نظر گرفتن تسهیلاتی برای خرید تجهیزات و امکانات رشته ورزشی بیلیارد تاکید کرد و افزود: برای خانوادگی کردن این رشته ورزشی برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته و بر این اساس باشگاه‌های دارای فضاهای اختصاصی شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مسعود داودی بیان کرد: چهار باشگاه در شهر اصفهان که مدیریت قوی دارند، برای آغاز کار در نظر گرفته شده و سایر باشگاه‌ها نیز در صورت تمهید شرایط مورد نظر می‌توانند برای ترویج این ورزش با استفاده از ظرفیت خانواده‌ها فعالیت کنند.

وی، برخورداری از مجوز بانوان و حضور مربی بانو را از جمله شرایط برشمرد و اضافه کرد: باشگاه‌ها باید شرایط و فضا را برای راه‌اندازی بخش خانوادگی این رشته فراهم کنند که البته با مجوز این هیات، این تسهیل برای باشگاه‌ها فراهم می‌شود.

کارخانه ذوب آهن ۲۵ میلیارد تومان به باشگاه خودش کمک کرد

سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: مسئولان کارخانه برای تقویت این باشگاه ۲۵ میلیارد تومان کمک مالی کرده است.

احمد جمشیدی در بازدید خبرنگاران ورزشی همراه با بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال ذوب آهن از این کارخانه افزود : قرار داد سال گذشته بازیکنان تیم ذوب آهن  تا این لحظه تسویه شده است.

وی با بیان این که باشگاه ذوب آهن ۲۵ رشته ورزشی فعال دارد که احتمال حذف برخی رشته ها به دلایل مالی وجود دارد. اظهارداشت: کارخانه ذوب آهن  این مقدار مبلغ را به باشگاه کمک کرد و این بودجه باشگاه نیست بلکه برای تقویت باشگاه کمک شد، بودجه باشگاه ذوب آهن روی پنجاه میلیارد تومان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان این که نظم و انضباط در باشگاه اولویت دارد و همه چیز رصد می شود، اظهار داشت: یکی از ورزشگاه های آماده ای که در کشور برای لیگ برتر آماده می شود ورزشگاه ذوب آهن است  و در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام شده و با شروع لیگ مشکلی نخواهیم داشت.

برترینهای نخستین دوره مسابقات کشوری رنکینگ اسنوکر در اصفهان معرفی شدند

نخستین دوره مسابقات کشوری رنکینگ اسنوکر شامگاه روز یکشنبه با معرفی نفرات برتر در اصفهان پایان یافت.

در این مسابقات شش روزه  ۴۱ بازیکن از ۱۲ استان کشور با یکدیگر رقابت کردند که سرانجام ، محمد هاشم پوریان از خوزستان، امین سنجایی از تهران، آرمان دیناروند از اصفهان و حسن حسینی از تهران بعد برتری برابر حریفان خود به مرحله نهایی و قهرمانی این رقابت‌های کشوری صعود کردند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با توجه به ظرفیت خوبی که داشت و استقبال بازیکنان شاهد حضور خوب بازیکنان از بین ۱۲ استان کشور بودیم.

سیدمسعود داودی وجود داوران بومی استان با درجه برتر داوری که بانوان هم جزء آن بودند را از محاسن  این دوره مسابقات  برشمرد و گفت:  ۱۶ نفر اول رنکینگ اسنوکر کشوری که مستقیم به این دوره راه  می یابند  مسابقه نهایی را برگزار خواهند کرد.

باشگاه ذوب آهن از نصب سیستم VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند

سخنگوی باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: این باشگاه با هدف کمک به داوری در لیگ برتر از نصب VAR در ورزشگاه فولادشهر استقبال می کند.

سیستم  VAR  با شبیه‌سازی عملکرد و نظارت روی هر بازیکن در نقاط مختلف زمین فوتبال از طریق دوربین‌های نصب شده، به داوران کمک می کند اشتباهات خود را به حداقل برسانند. همچنین در زمان‌هایی که داور مسابقه در رای خود تردید دارد، با مراجعه به این سیستم و بازبینی فیلم مسابقه، نظر قطعی خود را اعلام می‌کند.

احمدی جمشیدی افزود: در فصل گذشته لیگ برتر تیم ذوب آهن از اشتباهات سهوی داوری نزدیک به ۱۵ امتیاز اثرگذار را از دست داد و مظلوم ترین تیم به لحاظ اشتباهات داوری بوده است.

وی اظهارداشت : این باشگاه با هدف رفع این مشکل فوتبال و کمک به داوران  پیشنهاد نصب VAR در ورزشگاه یادشده را به مسؤولان ذی ربط اعلام کرد، چون به لحاظ زیرساخت و فراهم سازی شرایط میزبانی همه تاییدیه های AFC(   ) را داراست.

کمیته ملی المپیک حساب ویژه ای برای کاراته در مسابقات ۲۰۲۰ توکیو باز کرد

دبیرکل کمیته ملی المپیک ایران گفت: این کمیته برای مدال آوری در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن حساب ویژه ای روی رشته ورزشی کاراته باز کرده است.

کیکاوس سعیدی در دوره آموزشی داوری کاراته با تدریس خاویر اسکالانته رییس شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته در اصفهان افزود: رشته ورزشی کاراته در کنار کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دوومیدانی از شانس بیشتری برای کسب سهمیه و مدال برخوردار است و بنابراین باید به طور جدی برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: رشته ورزشی کاراته پنجمین ضلع از مجموعه رشته هایی که در المپیک ۲۰۲۰ امیدواریم بتواند بیشترین سهم مدال را داشته باشد.

توسعه کاراته بدون ارتقای داوری امکانپذیر نیست

رییس فدراسیون کاراته گفت: توسعه این رشته ورزشی بدون ارتقای داوری امکانپذیر نیست، زیرا ریشه و پایه اصلی یک ورزش را عدالت و قضاوت آگاهانه و عادلانه شکل می دهد.

سید حسن طباطبایی در دوره آموزشی داوری کاراته با تدریس خاویر اسکالانته رییس شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته در اصفهان افزود: ارتقای سطح داوری کاراته در کشور می‌تواند پیشرفته این رشته ورزشی و کسب مقام های بین المللی را در پی داشته باشد.

وی اظهارداشت: ناداوری و قضاوت های ناعادلانه سبب می شود ورزشکاران رشته ای که به آن مشغلوند را رها کنند و این آفتی جدی به شمار می رود.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان به مصاف کودکان کار ایران می رود

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در دیداری دوستانه به مصاف کودکان کار ایران می رود.

مسئول توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال در نشست خبری ویژه حمایت از کودکان کار در هتلی در اصفهان با قدردانی از باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به خاطر حمایت از کودکان کار و دیدار با این تیم اظهار داشت: وقتی مدیر  همانند تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان از جنس فوتبال باشد انتظار دیگری جز این نیست که از تیم کودکان کار ایران حمایت کند.

نیما نکیسا با بیان این که سرمربی تیم کودکان کار ایران مسعود حیدرزاده بدون هیچ چشمداشتی هدایت این تیم را برعهده دارد که این موضوع قابل تقدیر است، گفت: تلاش همه ما بر این است که برای آرامش بیشتر در جامعه تلاش کنیم و بچه هایی که سر چهارراه هستند و خدای نکرده بی سرپناه هستند بتوانیم شرایط بد زندگی آنها را خوب کنیم.

یک درصد قرارداد ورزشکاران باشگاه سپاهان به امور خیریه اختصاص یافت

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان گفت: یک درصد قرارداد ورزشکاران این باشگاه به امور خیریه اجتماعی و فرهنگی اختصاص یافت.

مسعود تابش اظهار داشت: در باشگاه ها نام فرهنگی و ورزشی را یدک می کشیم ولی کار در بخش اول یعنی فرهنگی کمتر صورت گرفته است و یا انجام می شود.

وی اظهارداشت : وقتی که در اول فصل بودجه باشگاه تعریف می شود سراغ ندارم هیچ ردیفی بابت بخش فرهنگی پیش بینی شده باشد ولی باشگاه سپاهان در فصل جدید نسبت به بخش اول یعنی فرهنگی برنامه ریزی کرد و بودجه ای خاص را برای مباحث فرهنگی و اجتماعی اختصاص دادیم.

نبود سالن اختصاصی برای تمرین از مشکلات ورزش کبدی در اصفهان است

رییس هیات کبدی استان اصفهان گفت: ورزشکاران این رشته نیازمند سالن اختصاصی برای تمرین برای حضور در رقابت های ملی و استانی هستند.

سید احمد حجازی افزود:کبدی کاران اصفهانی از پارسال تاکنون در سالن کوثر ملک شهر بین یک تا ۲ روز در هفته به تمرین می پردازند و این مدت زمان برای کار کردن در سطح قهرمانی کفایت نمی کند.

رییس هیات کبدی استان اصفهان افزود: در زمان حاضر ۳۰۰ ورزشکار زن و مرد در رشته کبدی استان اصفهان فعال هستند.

وی ادامه داد: اگر در استان اصفهان یک سالن اختصاصی برای رشته کبدی وجود داشت در زمینه قهرمان پروری می توانست بهتر عمل کند.

رئیس هیات کبدی استان اصفهان اظهار داشت: امسال این هیات بودجه ای دریافت نکرده است و بودجه ۶۰۰میلیون ریالی سال گذشته نیز جوابگوی نیازها و برنامه هیات نبود.

دومین شکست هایپرشاهین شهر درلیگ برتر فوتسال رقم خورد

تیم فوتسال هایپر شهر شاهین شهر در مقابل تیم مس سونگون دومین شکست فصل جاری خود را در لیگ برتر تجربه کرد.

دیدار تیم های هایپر شهر شاهین شهر و مس سونگون از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه تختی شاهین شهر اصفهان برگزار شد.

در این دیدار که با حضور  بیش از پانصد هوادار هایپر شاهین شهر برگزار شد تیم میزبان برغم بازی هجومی در مجموع دو نیمه چهار گل از تیم میهمان دریافت کرد. تیم مس سونگون از موقعیت های خود به درستی بهره برد و توسط علیرضا عسگری دوگل،محمد شجری و سعید مومنی به گل رسید.

دیدار دوستانه تیم فوتبال سپاهان و کودکان کار ایران برگزار شد

دیدار نمادین تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و منتخب کودکان کار ایران با نتیجه پنج بر صفر به سود سپاهان پایان یافت.

این دیدار پرشور و هیجان انگیز که از ساعت ۱۸ امروز در مجموعه باغ فردوس فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد، به سود سپاهان پایان یافت و به غیر از بازی،  شور و نشاط، انگیزه، هیجان و شادی کودکان کار در کنار زرد پوشان تیم سپاهان دو چندان بود.

برخی از سازمان های مردم نهاد و بیماران خاص این دیدار را نظاره گر بودند.

نیما نکیسا، مسئول توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال، علی خسروی، از پیشکسوتان داوری ایران و برخی از چهره های نام آشنای عرصه  هنر عضو "پویش صعود" هستند که تیم منتخب کودکان کار ایران را حمایت می‌کنند.

دیدار با تیم مس سونگون درس بزرگی برای ما داشت

سرمربی تیم فوتسال هایپر شاهین شهر گفت: بازی با تیم خوب مس سونگون برای تیم ما از نظر فنی درس بزرگی بود.

سعید رستمی بعد از شکست مقابل تیم می سونگون اظهار داشت: تقابل با تیم پر مهره و قهرمان آسیا یعنی مس سونگون برای تیم ما باعث افتخار بود و برای این تیم در لیگ ایران، آسیا و جهان آرزوی موفقیت می کنم.

وی اظهار داشت: اختلاف باخت ما با این تیم چهار گل نبود و ما روی اشتباهات فردی گل خوردیم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف تیم ها در لیگ برتر امسال زیاد نبود و صدر و پایین جدول چندان اختلافی از نظر امتیاز ندارند و هیچ تیمی از پیش باخته نیست.

 اولویت فدراسیون کاراته کسب بیشترین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است

رییس فدراسیون کاراته گفت: کسب بیشترین سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و آماده سازی تیم ها اولویت این فدراسیون در ماه های پیش رو خواهد بود.

سید حسن طباطبایی افزود: ۱۱ مسابقه دیگر برای کسب سهمیه المپیک پیش رو داریم و بی شک ورزشکاران ما می توانند با توان حداکثری و با بالاترین انگیزه بیشترین سهمیه را کسب کنند.

وی شرایط اعضای تیم را مناسب دانست و اظهارداشت: خوشبختانه کاراته تیم یکدست، مصمم و یکپارچه ای دارد و رسیدن به جایگاه های ممتاز دور از دسترس نخواهد بود و در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد که تیم ایران تقویت شود.

رییس فدراسیون کاراته به همکاری های مستمر کمیته ملی المپیک اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه شرایط مطلوبی وجود دارد، با دغدغه خاصی مواجه نیستیم و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، حامیان مالی و وزارت ورزش و جوانان به طور جدی در دستور کار است.

۹۹۱۳/۶۰۲۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد که محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، عباس نظریات رئیس فدراسیون و اعضای مجمع از ساعت ۱۰ در سرای ورزشکاران برگزار شد.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ابتدای مجمع اظهار کرد: امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد. امیدوارم که در فصول بارندگی شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف در کل کشور الخصوص استان اصفهان باشیم تا در کنار بهره‌مندی از خیرات و رحمت الهی، رشته اسکی را با قدرت در سطح استان ادامه دهیم.

وی افزود: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

محمدی گفت: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی جامعه این رشته ورزشی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی محمود یسلیانی و وجیهه مطهری و ۱۵ رأی مأخوذه برگزار شد که وجیهه مطهری با اعلام انصراف خود، از انتخابات کنار رفت. محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به‌عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

در انتخابات هیئت رئیسه وجیه مطهری با ۱۳ رأی به عنوان نایب رئیس، عبدالرضا اسفنانی با ۱۴ رأی به عنوان خزانه دار، فرشته جلالی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، عبدالرضا سپیانی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، علیرضا بهزادیان‌فر با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

کد خبر 751030

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری