Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@06:35:48 GMT

قیمت آپارتمانهای زیر 5سال ساخت در مناطق مختلف تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۶۳۳۸

مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت عنوان می‌کنند حجم اندکی از معاملات در حال انعقاد در بنگاه‌های سطح شهر به آپارتمان‌های کمتر از ۵ سال ساخت اختصاص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گفته آن‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل تمایل کمتر متقاضیان به خرید این گروه از آپارتمان‌های مسکونی قیمت پیشنهادی مالکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار‌های رسمی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد سهم این گروه از واحد‌های مسکونی از مجموع معاملات منعقد شده نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در یک ماه ابتدایی تابستان امسال حاکی از آن است که از مجموع ۴ هزار و ۷۹۰ واحد مسکونی معامله شده در این یک ماه، واحد‌های نوساز تا ۵ سال ساخت، با سهم ۲/ ۴۰ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند، این در حالی است که سهم این گروه از واحد‌های مسکونی در مقایسه با تیرماه سال گذشته معادل ۶/ ۳ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است. این گزارش نشان می‌دهد گروه سنی ۶ تا ۱۰ سال ساخت واحد‌های مسکونی در سال گذشته ۸/ ۱۶ درصد از مجموع معاملات تیرماه را داشته‌اند، اما این سهم در سال جاری در همین بازه زمانی به ۱/ ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. در عین حال سهم آپارتمان‌های با سن ۱۶ تا ۲۰ سال در سال جاری به ۱۶ درصد از مجموع معاملات انجام شده رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ واحد درصد افزایش داشته است. همین‌طور سهم واحد‌های مسکونی با سن بیش از ۲۰ سال نیز از مجموع معاملات انجام شده از ۴/ ۱۰ درصد در تیرماه پارسال به ۱۲ درصد در تیرماه سال جاری رسیده است.   در جدول نبض بازار امروز فایل‌های نوساز تا ۵ سال ساخت ارائه شده که ممکن است قیمت پیشنهادی عنوان شده برای برخی از آن‌ها بیش از میانگین قیمت منطقه و همین‌طور قیمت‌های پیشنهادی عنوان شده برای آپارتمان‌های مشابه باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: برنامه ۴ ساله شهرستان بندرلنگه در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت سه هزار و ۹۳۹ واحد است که برای یک هزار و ۹۶۶ واحد مسکونی پروانه اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرلنگه، مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان به همراه فواد مرادزاده فرماندار بندرلنگه از پروژه نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کرد.

سلحشور در حاشیه این بازدید به ایجاد هماهنگی بیشتر بین ادارات شهرستانی جهت تسریع در اجرا اشاره کرد و عنوان داشت: این بازدید به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی طرح های در حال احداث مسکن توسط پیمانکاران مختلف و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی در شهر کنگ و بندرلنگه انجام شد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بندرلنگه، اظهار کرد: برنامه 4 ساله شهرستان ساخت سه هزار و 939 واحد است، برای یک هزار و 966 واحد مسکونی پروانه اخذ شده که بالغ بر یک هزار و 324 واحد فونداسیون به اتمام رسیده است و افزون بر 635 واحد دارای اسکلت و سقف است.

وی با بیان ‌اینکه بیش از یک هزار و 385 نفر از متقاضیان آورده 40 میلیون تومان خود را تکمیل کردند، ادامه داد: 12 هزار و 765 نفر در شهرستان بندرلنگه در قالب این طرح ثبت نام کردند که در مجموع افزون بر 2 هزار و 552 نفر تأیید نهایی شدند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند
  • این مناطق تهران خانه‌های ارزان‌قیمت دارند + جدول
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی کارکنان دادگستری هرمزگان
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود