Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@09:07:35 GMT

کالپوش صدا میزند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۶۳۴۴

کالپوش صدا میزند

باید تا زود دیر نشده کالپوش را دریابیم و صدایش را بشنویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،چند روزی بیشتر تا شروع سال ۱۳۹۸ باقی نمانده بود همان زمانی که مهمانان عید نوروز در حال آمدن به روستا بودند و همه در تکاپوی استقبال از سال نو شور و نشاط خاصی داشتند.

 

روز قبل اعلام شده  بود که  کشاورزان صبح زود برای دریافت کود شیمیایی به محل مورد نظر مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همگی ساعت ۷ صبح حرکت کردند.هوا خوب بود ولی ناگهان ساعت ۸ صبح بارش برف آغاز شد و بارش به نحوی بود که ساعت ۹:۳۰ صبح حدود ۲۰ سانتی متر برف روی زمین نشسته بود.

 

تردد با بارش برف سخت شده بود و ساعت به ۱۰:۳۰ که رسید بارش برف وحشتناک شدت گرفته بود.

 

مردم مسیر رفتن به محل دریافت کود را با هر مشکلی رفتند ولی برای برگشت بدلیل سربالایی بودن مسیر امکان حرکت وسایل نقلیه نبود و در همین حال یک خودرو از مسیر خارج شده بود و جاده را بسته بود.

 

هوا به شدت سرد بود و طوفان هم شدت گرفته و به حدی رسیده بود که امکان بستن زنجیر چرخ نیز فراهم نبود و ماشین ها یکی پس از دیگری در برف گیر می کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در آن هوای وحشتناک امکان انجام هیچ کاری مقدورنبود ودیگر به حدی هواسرد شده بود که کمتر از ۳۰ ثانیه هم نمی توانستی در بیرون بمانی.

 

در همین موقع خودرویی با اوضاع بهتر و زنجیر چرخ دار به منطقه رسید و تعدادی از افراد به وسیله آن به سمت روستا رفتند تا بتوانند کمک رسانی به مردم را انجام دهند و درخواست کمک کنند.

 

ابتدا سریعا نزد شورای روستا رفته و اطلاع دادند که حدود ۲۰ خودرو به همراه سرنشین در برف گیر کرده اند که اگر کمک رسانی سریع صورت نگیرد منجر به رخ دادن حادثه بسیار تلخی می شود.

 

با تماس های بسیار و حساسیت و جدیت در کار همه پیگیر کمک رسانی به مردم شدند و با تماس هایی که با فرمانداری و بخشداری داشتند از اعزام نیروهای امدادی خبر داده بودند.

 

هر لحظه میزان بارش برف و شدت طوفان بیشتر می شد اما نیروهای کمکی هنوز نرسیده بودند و راه ها کاملا بسته شده بود وحالا ساعت ۴ بعدازظهر مردم روستا خود دست به کار شدند وتراکتور ها را به راه انداختند و به یاری مردم گرفتار در برف رفتند.

 

میزان باد و کولاک در حدی بود که قدرت دید را بسیار پایین آورده بود و برف نشسته بر زمین هم بیشتر از نیم مترشده بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیروهای امدادی هنوز نرسیده بودند وبلاخره با همت مردم و تراکتور داران روستا، افراد گرفتار در برف به روستا برگشت داده شدند. در بین این افراد نوزاد تازه متولد شده و پیرمرد ۸۰ ساله ، زن و مرد وکودک و جوان حضور داشتند که با از خودگذشتگی اهالی روستا و تراکتور داران به سلامت به مقصد رسیدند و امداد رسانی به مردم تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ادامه داشت و مردم از یک حادثه وحشتناک نجات پیدا کردند .

 

نیروهای امدادی نیز پس از اتمام کمک رسانی به منطقه رسیدند که دیگرحالا همه مردم نجات پیدا کرده بودند و باید مسیری که صعب العبور شده و برف به میزان بالایی بر روی زمین نشسته را باز می کردند .

 

این حادثه علاوه بر ایجاد مشکلات برای اهالی روستا به تیرهای برق هم آسیب رساند و تعداد ۱۵۰ تیر برق را شکست و با قطعی برق سیستم مخابراتی هم با مشکل مواجه شد.

 

راه های مواصلاتی پوشیده از برف بود و آب و برق و تلفن هم قطع شده بود وعلاوه بر روستای نام نیک در روستای حسین آباد هم همین مشکلات و حادثه وجود داشت و شاید بدتر از آنجا بود زیرا حسین آباد در فرورفتگی قرار گرفته بود و برف بیشتری جمع شده بود .

 

اما با تمام این مسائل و مشکلات و نبود آب و برق و گاز و تلفن حسین آباد کالپوش دچار حادثه ای تلخ و ناگوار شد.

 

حادثه ای که از دست کسی در آن موقع کاری ساخته نبود و مردم باید شاهد آوارگی و ویرانی خانه و کاشانه خود می بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حادثه ای که شروع سال جدید را برایشان تاسف بار کرد و آن همه شور و نشاط را ازبین برد.

 

حادثه تلخ چیزی نبود جز رانش زمین!!!!

آری رانش زمین به طور وحشتناکی اتفاق افتاده بود و مردم روستا با آن دست و پنجه نرم می کردند.

 

به سمت روستای حسین آباد که حرکت می کنیم با جاده ای با سراشیبی بسیار تند وتیز وپر از سنگلاخ و وحشتناک روبرو می شویم که حرکت در این جاده بسیار سخت و دشوار است .

 

با نگاهی به روستا نظاره گر خانه های با خاک یکسان شده،زمین فوتبالی که نیمه ای در یک جا و نیمه ای در جای دیگر ،مدرسه ای که خراب شده، سالن ورزشی تخریب شده و انبار ذخیره گندمی که با خاک یکسان شده می شویم.

 

اهالی روستا میگفتند عروس و دامادی داشتندکه عروسی آنها رانش زمین شد و سقف مشترکشان چادر هلال احمری که دیگر کسی توان زندگی در چادر را نداشت زیرا روزهابسیار گرم وشبها بسیار سرد بود.

 

وارد روستا که شدم خانمی توجه ام رابه خودش جلب کرد نزدیک رفتم و از اوضاع روستا سوال کردم اما تنها یک حرف برای گفتن داشت و گفت تا الان مسئولان بسیاری آمدند و خبر تهیه کردند و عکس گرفتند و درد و دل مردم را شنیدند اما پس چرا اقدامی نمی کنند؟مگر نمی دانند که فصل سرما در کالپوش زودتر سراغ مردم را میگیرد ؟چه بگوییم وقتی که هرلحظه امکان دوباره رانش وجود دارد؟ زیر لب با لهجه خود چیزی زمزمه کرد و رفت.

 

جوانی بر روی موتور نشسته بود و پس از رفتن آن زن مرا صدا زد و گفت : چه میخواهید که بدانید ؟؟اینکه مدرسه خراب شده و الان فقط آب در مدرسه جمع شده است؟ اینکه فقط یک خانواده کانکس دارد و بقیه اهالی روستا مستاجر نشین شدند و به جای دیگری رفتند؟

 

خیلی از مردم مهاجرت کردند واگر میبینید هنوز افرادی هستند که در خانه های نیمه خرابشان زندگی میکنند بدانید که توانایی مالی نداشتند که مهاجرت کنند.

 

سراغ یکی از فعالان اجتماعی روستا را گرفتم.وقتی به دیدنش رفتم، گفت:این رانش غیر طبیعی زمین باعث تخریب ۷۰ منزل مسکونی شده و بدلیل همزمانی این حادثه با سیل ویرانگر استان های لرستان و گلستان تقریبا این واقعه ناگوار فراموش شد و مسئولان بسیاری دیدن کردند و دستورات لازم داده اند ولی هنوز اقدامات جامع و کاملی صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

او با بیان اینکه سپاه و هلال احمر به طور ویژه از روزهای نخستین به یاری مردم شتافتند، گفت: رانش زمین در منطقه بعثت آباد و محله بالا بسیار شدید بوده وعلت این شدت خسارات بالا نزدیک بودن به سد و انفجاری که برای استخراج سنگ در نزدیک سد صورت گرفته است بوده و باید فاصله محل سکونت تا سد حدود ۵ کیلومتر باشد که متاسفانه این هشدار قبل از ساخت سد داده نشده است و حالا نیز باید سریعا به فکر مردم باشند زیرا با کوچکترین باد و باران و سوز و سرما مردم درگیر بی آبی و بی برقی و بی گازی و شاید دوباره رانش خواهند شد.

 

واقعا رانش زمین حادثه ای دلخراش در روستای حسین آباد کالپوش است که حتی نگاه کردن به آثار آن هم ترس را در وجود انسان ایجاد می کند زیرا وقتی به این خرابی ها نگاه می کنی تصور میکنی زلزله آمده است.

 

در روستا که راه میرفتم با کودکی که مشغول بازی کردن بود مواجه شدم و از او پرسیدم چقدر از رانش زمین ترسیدی؟ و آن کودک پاسخ داد خیلی ترسیدم و از اینکه دوباره اتفاق بیفتد بیشتر می ترسم.

 

در حال عکس گرفتن از آثار به جای مانده از رانش زمین در روستا بودم که مردی را دیدم که در حال رفتن به سمت جاده خراب و وحشتناک روستا بود، از او سوال کردم که به نظرش علت رانش زمین چه بوده است ؟اَبرویی به هم کشید و گفت شبیه زلزله است با این تفاوت که زلزله یک بلای طبیعی است ولی رانش زمین یک بلای غیر طبیعی است. بار اول نیست که چنین بارش برف و بارانی را تجربه می کنیم که بگوئیم رانش بر اثر آن است، به اعتقاد مردم این رانش زمین به علت انفجاری بود که برای استخراج سنگ صورت گرفت و دیواره کناری سد را در تکیه گاه شرقی منفجر کردند و باعث نشت آب به زیر زمین شد و زمین را سست کرد و رانش ایجاد شد.

 

حال باید به سراغ مسئولین رفت و پاسخی از آنها دریافت کرد و جویای اوضاع و احوال حسین آباد کالپوش و مردم آن شد.

 

در گفتگویی که با «براتعلی بیات» داشتم وی ابراز داشت:از اواسط بهمن ماه ترک های جزئی وبا پیشرفت در حال پدید آ مدن وگزارش دادن بود که با وجود برف سنگین و طوفان شدیددر روزهای آخر اسفند به اوج خود رسید و همینک به ثبات نسبی رسیده است.

 

سرپرست بخشداری کالپوش با اشاره به خساراتی که بنیاد مسکن در ۶۸۰ بازدید خود اعلام کرده است، ابراز داشت: ۳۲۰ واحد احداثی و ۳۶۰ واحد تعمیراتی هستند و تا کنون ۱۶۸ خانوار اجاره نشین شده اند که با تصمیم بنیاد مسکن و استاندار اجاره بها ۶ ماهه و هر ماه ۵۰۰ هزار تومان برای این خانوارها در نظر گرفته شد و پرداخت شد.

 

بیات در خصوص تخریب کامل راه دسترسی بعد از پل وازاواسط روستا تا پیچ انتهایی پاسگاه گفت: در این بین بوستان روستا، تاسیسات دهیاری، آسفالت و تاسیسات برق نیز تخریب شده که تمهیدات راه جایگزین از ۲۰۰ متر بالاتر از پیچ انتهایی پاسگاه‌ تا سمت بهداری که ۱۳۰۰ متر بوده انجام گرفته وقرار است شیب انتهایی آن از۱۷ درصد به ۱۲ درصد برسد.

 

وی در خصوص جانمایی افراد با وجود اراضی کشاورزی و نظر به مطالعه دقیق کارشناسان زمین شناسی و بافت زمین، تصریح کرد: ۱۵ هکتار زمین در محدوده ۶۴ هکتاری راه جایگزین مورد نظرو موافقت قرار گرفته است که در هفته آینده کلنگ زنی و اجرای طرح آغاز خواهد شد و نظرورضایت مردم نیز به همین محدوده بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سرپرست بخشداری کالپوش در ادامه گفت: ۴۰ میلیون وام که ۱۰ میلیون آن بلا عوض می باشد در کنار مبحث واگذاری زمین رایگان برای کسانی که خسارت کامل دیده اند ویا منازل آنها قابل سکونت نیست با شرط تخریب کامل از سمت بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

 

بیات در پایان به این سوال که آیا رانش زمین بر اساس انفجارها برای تخریب سنگها بوده است یا خیر پاسخ داد: باتوجه به اینکه نشت سد طبیعی است و امسال سد بیشتر از قبل آبگیری شده است ولی این نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم است که بر اثر انفجارها نشتی های سد بیشتر شده و آب به بافتهای زیر زمین نفوذکرده و این حادثه رخ داده است ولی باید توجه داشت که این موضوع نیاز به مبحث قضایی دارد و طبق گفته استاندار سمنان اگر این موضوع پس از بررسی به اثبات برسد باید خسارات مردم پرداخت شد.

 

در ادامه با «اسماعیل اسدیان»، که بازدیدهایی از کالپوش داشتند گفتگویی کرده که وی با بیان اینکه در مرحله اول این حادثه بحث امداد رسانی به کسانی که دچار آسیب شده بودند صورت گرفته ودر مرحله دوم شناسایی واحدهای تخریبی و آسیب دیده انجام شده که وظیفه بحث برآورد خسارت برعهده بنیاد مسکن بوده است.

 

معاون سیاستی ، امنیتی، اجتماعی فرماندار شهرستان میامی بااشاره به اینکه ۳۲۰ واحد تخریبی شناسایی شده است، افزود: دکتر تابش رئیس بنیاد مسکن کشور ۱۵ هکتار زمین که محل آن مشخص شده را برای سکونت افرادی که خسارت دیده اند در نظر گرفته اند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کارشناسی از منطقه بازدید داشته تا دلیل این رانش را پیگیری کند، ابراز داشت:کارشناسان کارهای تحقیقاتی خود را انجام داده اندو در حال بررسی هستند و ما منتظر نظر کارشناسان هستیم .

 

اسدیان در ادامه با بیان اینکه ظرف هفته آینده عملیات اجرایی پروژه ها انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: با موافقت بنیاد مسکن و استاندار کسانی که واحدهای مسکونی آنها تخریب ویا خانه ها را خالی کرده اند و اجاره بها می پردازند، برایشان به مدت ۶ ماه و هرماه ۵۰۰هزار تومان هزینه در نظر گرفته و پرداخت شده است.

 

وی در پایان با توجه به تخصصی بودن بحث مدارس افزود: با توجه به پیگیری های آموزش و پرورش در جلسات متعدد، دغدغه ای برای ادامه تحصیل دانش آموزان در حسین آباد نیست واگر محدودیتی وجود داشته باشد در دیگر مدارس سطح شهرستان امکان ادامه تحصیل وجود دارد.

 

رئیس بنیاد مسکن کشور، استاندارسمنان ، نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی وفرماندارشهرستان میامی نیز در جلسات متعدد و بازدیدهایی که داشتند به این موارد اشاره کردند.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد:اگر به روال عادی بخواهیم نگاه کنیم بخشی از خانه‌های تخریبی که نیازمند مرمت و بازسازی هستند باید در ستاد قرارگاه بازسازی استانداری سمنان برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

 

تابش افزود: در منطقه رانشی حسین‌آباد کالپوش تعدادی واحد تخریبی و نیازمند جابه‌جایی موضعی هستند اما می‌توان بر اساس نظر کارشناس بنیاد مسکن برای تعمیراتی‌ها و احداثی‌ها وام بلاعوض در نظر گرفت تا کار قبل از زمستان تمام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی بابیان اینکه موارد گفته‌شده در قرارگاه بازسازی وزارت کشور نیز مطرح می‌شود، ابراز داشت: این کار در استان سمنان با نظارت استاندار قابل انجام است و برای آن می‌توان به‌راحتی تصمیم گرفت به این نحو که آن دسته واحدهایی که نیاز به تعمیر دارند را با تشکیل پرونده از احداثی‌ها جدا و با در اختیار گذاشتن مصالح اجازه دهیم کار را شروع کنند.

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر برای انجام کار در این روستای تحت رانش تضمین‌های زیاد نیاز دارید طرح می‌بایست مطالعه شود و در آخر چیزی هم معلوم نیست که سرانجام چه خواهد شد اما برای تعداد ۱۷۰ الی ۱۸۰ واحدی که باید احداث شود زمین‌هایی در نظر گرفته شد اما نمی‌توان تضمین داد که مشکلی ایجاد نشود.

 

تابش ضمن بیان اینکه استاندار سمنان باید به زمین چشمه نی به‌عنوان پروژه ملی نگاه کند، افزود: با توجه به اینکه اینجا منطقه رانشی به شمار می‌رود می‌توان اردوگاهی متشکل از یک‌هزار واحد یا ۵۰۰ واحد با امکانات آب، برق و سرویس بهداشتی ایجاد کرد تا خانواده‌ها در آن‌ها اسکان داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه با توجه به کارهای کارشناسی، جابه‌جایی اهالی روستای حسین آباد کالپوش قطعی است، گفت:جابه‌جایی و انتقال اهالی روستا به مکان جدید کاری بزرگ و نیازمند مشارکت همگانی است.

 

استاندار سمنان نیز در طی جلسه ای بابیان اینکه وضعیت روستای حسین‌آباد از اوایل سال جاری در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار گرفت که با همکاری مردم موفق شدیم بخشی از روستا را تخلیه و اهالی را اسکان موقت دهیم، گفت: از ۳۲۰ واحد مسکونی که بخشی از آن‌ها تخریبی بود، پس از پرداخت وجه برای اسکان موقت به سمت اسکان دائم پیش‌رفته‌ایم.

 

«علی‌رضا آشناگر» بابیان اینکه به‌منظور اسکان دائم اهالی روستای حسین‌آباد، از یک‌سو منطقه چشمه نی در نظر گرفته شد که مورد استقبال اهالی قرار نگرفت، ابراز کرد: دیگر مناطق داخل روستای حسین‌آباد نیز به علت رانش مورد تأیید واقع نشد درنهایت مقرر شد که منطقه ۶۴ هکتاری مورد تأیید مردم برای جانمایی روستا مورداستفاده قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه می‌بایست تلاش کنیم تا قبل از فصل سرما برای تداوم اسکان موقت مردم فکر جدی شود، گفت: برخی از لوازم‌خانگی مردم در امر تخریب منازل به علت رانش و زمین لرزه از بین رفته که لازم است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به اینکه باید برای اسکان مردم روستا، زمین چشمه نی را در نظر گرفت، ابراز کرد: اما می‌توان برای اسکان موقت زمین موسوم به ۱۵ هکتاری مدنظر استاندار سمنان را نیز در نظر داشت و باید این اراضی را برای ۸۰ تا ۱۸۰ خانوار مصوب و کار ساخت خانه‌ها را تسریع کرد.

 

«سید حسن حسینی شاهرودی »بابیان اینکه باید قبل از فصل سرما موضوع زمین اختصاصی به حسین‌آباد کالپوش برای ایجاد مجدد خانه‌های تخریب‌شده دیده شود، افزود: با فرارسیدن زمستان شرایط در کالپوش متفاوت می‌شود.

 

عضو خانه ملت گفت: از سوی دیگر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هم می‌تواند شرایطی را ایجاد کند که سرپناهی حداقلی برای مردم ایجاد شود و بعد که هوا رو به سرد شدن رفت نازک‌کاری‌های آن صورت گیرد.

 

حسینی شاهرودی بیان کرد: کالپوش از میانه آبان ماه هوای زیر صفر را تجربه می‌کند و در زمستان شاهد بارش برف و مسدود شدن راه‌ها است درنتیجه باید قبل از این ایام کارها به اتمام برسد.

 

وی افزود: موضوع دیگر در حسین‌آباد کالپوش این است که دولت برای اجاره خانه کسانی که آواره شده‌اند، مبلغی را تعیین کرده اما اگر ساخت خانه‌ها به طول انجامد برای سال بعد یا زمستان، صاحب‌خانه‌ها حاضر هستند با همان رقم اندک قرارداد را تمدید کنند و یا اجاره بیشترمی‌خواهند؟

 

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: سومین موضوع درباره مردم ، انبارهای علوفه آن‌ها است که در صورت بروز آب‌زدگی و برف زدگی و سرمازدگی و … قطعاً شاهد نابودی آن‌ها خواهیم بود لذا اگر بتوان انبارهای دولتی را در اختیار این افراد قرارداد، بهتر است.

 

فرماندار شهرستان میامی درباره جلسه مشترک تصمیم‌گیری بازسازی روستای حسین‌آباد کالپوش گفت: انجام مطالعات زمین‌شناسی توسط کارشناسان پژوهشکده سوانح طبیعی کشور در حداکثر یک هفته آینده و پرداخت تسهیلات بانکی به‌منظور انجام تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده توسط بنیاد مسکن بر اساس دستورالعمل ابلاغی با همکاری بنیاد مسکن و فرمانداری میامی در طی نشستی که با حضور تابش، حسینی شاهرودی و استاندار سمنان برگزار شد، مصوب شده است.

 

«احمد ملایری» بیان کرد: در این نشست همچنین انجام توافق با مالکان اراضی منطقه حسین‌آباد توسط دهیاری و با همکاری شورای اسلامی روستا در منطقه در نظر گرفته‌شده برای جانمایی روستا، انجام زهکشی پیرامون سد کالپوش توسط وزارت نیرو با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای سمنان و پیگیری دریافت قیر رایگان به‌منظور آسفالت جاده جدیدالاحداث روستا با اعلام نیاز اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و پیگیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز مصوب شده است.

 

وی افزود: بهسازی و اصلاح هندسی مسیر جدیدالاحداث روستای حسین‌آباد کالپوش توسط اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و پیش‌بینی اعتبارات لازم و انجام مطالعات پایدارسازی و تثبیت ارائه خدمات به روستاییان از محل اعتبارات در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از خروجی دیگر این نشست بود.

 

در پایان امیداست صدای کالپوش به گوش مسئولین برسد و دست یاری به سمت آنها دراز شود و روزی نرسد که بگوئیم چه زود دیر شد وبا اتحاد و همدلی و دست یاری دادن به یکدیگر این شعر سعدی را فریاد بزنیم:

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

پایان پیام/591

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شهادت امام جواد ع خطبه های نماز جمعه بیرجند اردبیل مسجد ازدواج کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ها رانش زمین در کالپوش کالپوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • نذر خدمت هلال احمری ها در کالپوش
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد