Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، آیت‌الله مرتضی  مقتدایی در دیدار فرمانده انتظامی قم اظهار داشت: بدحجابی و رعایت نکردن عفاف و حجاب در سطح جامعه و برخورد نیروی انتظامی با این پدیده باعث شد که بحث حجاب «اجباری و اختیاری» در بین مردم مطرح شود به این معنا که نیروی انتظامی مردم را مجبور به داشتن حجاب می‌کند، حتی کسانی می‌گفتند در زمان حضرت امام (ره) اجباری نبود و این‌طور نبود که مردم را مجبور به رعایت حجاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باحجاب اجباری و اختیاری بحثی ندارد، اینجا قم است، قم شهری است که موردتوجه عموم مردم در سطح کشور و خارج از کشور می باشد، اگر در این شهر یک امر خلاف شرع و اسلام رواج پیدا کند، مردم می‌گویند وضع قم که این‌گونه باشد چه انتظار از شهرهای دیگر است.

وی تصریح کرد: اگر با فرد بی‌حجابی برخورد می‌شود، به این معنا نیست که حجاب ندارد بلکه به خاطر این است که امر غیرشرعی رواج پیدا نکند، باید موازین اسلامی رعایت و جلوی عمل غیر اسلامی گرفته شود.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: از وضع ظاهری قم پیداست که بحمدالله اقدام‌هایی که باتدبیر و قصد خالص صورت گرفته موجب کاهش انواع جرائم شده و بسیار خوشحال‌کننده است، امیدوارم بتوانید همین تدبیر انجام‌شده را ادامه داده و پیش ببرید و روزبه‌روز جرائم کاهش‌یافته تا به صفر برسد.

وی گفت: انتظار است برخورد ماموران پلیس، اسلامی بوده و به‌گونه‌ای باشد که مردم به اسلام ترغیب شوند، وقتی پلیس با احترام، زبان خوش و با رعایت اخلاق اسلامی برخورد کند، متخلف نیز تشویق به اصلاح و همین‌طور جلوی مفاسد گرفته می‌شود.

فرمانده انتظامی قم نیز در این دیدار اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، ائمه جمعه و مردم متدین، عفاف و حجاب است، البته در بحث عفاف و حجاب ۲۶ دستگاه نقش دارند که بخش اعظم آن فرهنگی است و بخش کوچکی هم اجرایی و مسئولیتش بر عهده ناجاست.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: عده‌ای از روی عناد و یا ناآگاهی به کشف حجاب و ترویج فساد روی آورده و بعضی از دستگاه‌های مسئول هم اراده‌ای برای اصلاح وضعیت ندارند ،لکن نیروی انتظامی محکم پای‌کار ایستاده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد بابی حجابی و کشف حجاب در داخل خودروها طرح «ناظر یک» را طراحی کرده و به مرحله اجرا گذاشته و در این طرح عیون محسوس و غیر محسوسی را سازمان‌دهی و به‌کارگیری کرده است.

وی تاکید کرد: خودروهایی که  راننده و یا سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند پیامکی به مالک خودرو ارسال می‌شود که ظرف سه روزبه مرکز پلیس مراجعه کند، برای بار اول تذکر داده‌شده و تعهد اخذ می‌شود، اگر برای باردوم تکرار شد، تذکر داده‌شده و خودرو توقیف می‌شود و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با فعالیت بیش از یک هزار و ۴۰۰ تن در سطح استان انجام می‌شود، اجرای طرح ناظر یک، در کاهش کشف حجاب و رفتارهای هنجارشکنانه نتیجه قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است.

آقاخانی تصریح کرد: موارد اخلاقی، منکراتی و کشف حجاب، خط قرمز پلیس است و هرگز از اجرای قانون و برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد.

وی تاکید کرد: تولید محتوای مجازی در ترویج عفاف و حجاب، نظارت بر صنوف و تاکید بر حجاب متصدیان واحدهای صنفی، طرح ویژه ساماندهی مانکن‌ها، معرفی افراد هنجارشکن به دادگستری و آموزش ویژه اصناف در حوزه کسب‌وکار اسلامی در دستور کار پلیس قم است.

۱۱۷۵ / 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بدحجابی حجاب رهبر معظم انقلاب فرمانده انتظامی قانون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی بندر انزلی گفت: در پی تشویش اذهان عمومی از اقدامات هنجارشکنانه پس از پایان مسابقات فوتبال تیم‌های ملوان و سپاهان در خروج از درب ورزشگاه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی و ارتباط عاملان این اقدام‌ها با رسانه‌های معاند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از بررسی‌های لازم، تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و سرنخ‌های به دست آمده، ۶ متهم این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی بندر انزلی با بیان اینکه این افراد علت این اقدام‌ها را تأثیر منفی رسانه‌های معاند اعلام کردند، تصریح کرد: هنجارشکنان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ وهاب‌زاده ضمن هشدار به برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان آرامش و آسایش مردم تأکید کرد و گفت: پلیس در راستای برخورد با مجرمان و متخلفان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

او همچنین از مردم خواست در صورت اطلاع یا برخورد با هرگونه مورد مشکوک یا مجرمانه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 848145 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل