Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:05:13 GMT

الجزیره: چرا ترامپ نژاد پرست است

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۶۹۹۲

الجزیره: چرا ترامپ نژاد پرست است

« محمد المنشاوی» روزنامه نگار از واشنگتن در این گزارش آورده است: سه سال پیش در زمان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ که نامزد حزب جمهوریخواه بود، دلیلی برای از دست دادن آراء رای دهندگان آمریکایی- آفریقایی تبار نداشت.  

ترامپ در آن زمان گفت که مناطقی که سیاهپوستان در آن ساکن هستند، بشدت نامطلوب و کثیف است و شرایط معیشتی آنها در زمان ریاست جمهوری او بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از دو سال و نیم حضور وی در کاخ سفید، ترامپ هیاهوی بسیاری با توییت های نژادپرستانه خود و مواضع سیاسی نسبت به سیاهپوستان در آمریکا برانگیخته است.

ترامپ در سخنان اخیر خود در برابر روزنامه نگاران در کاخ سفید ، نژادپرست بودن را نفی کرد و گفت که کمترین مواضع نژاد پرستانه در جهان را دارد. اما روزها و هفته های اخیر خلاف این را ثابت کرده است .

دو هفته پیش ترامپ به چهار نماینده دمکرات که از اقلیتهای آمریکا هستند، حمله کرد.

سپس دوشنبه گذشته به "القس آل شاربتون" حمله کرد، در حالی که وی رهبر تاریخی جنبش دفاع از حقوق سیاهپوستان است، اما ترامپ درباره او گفت: «او فریبکاری است که از سفید پوستان و پلیس ها تنفر دارد».

همچنین در روزهای گذشته ترامپ متهم به نژادپرستی به دلیل حمله به نماینده دمکرات از شهر بالتیمور شد، در حالی که وی از دوستان جنبش مبارزه و راهپیمایی «مارتن لوتر کینگ» ضد نژادپرستی است.

المنشاوی ادامه داد: ترامپ در توییتر خود «الایجا کامینگز » نماینده دمکرات از بالتیمور را "قلدر وحشی" نامید و از حوزه انتخابیه منطقه کامینگز در بالتیمور انتقاد کرد و در توییتر نوشت: منطقه کامینگز (بالتیمور) منزجر کننده و آلوده به موش و انواع جانوران جونده است. این توییت ترامپ خشم دمکرات ها که حمله نژادپرستانه وی را محکوم کردند، برانگیخت.

سخنان ترامپ درباره بالتیمور در حالی است که 70 درصد شهروندان این منطقه را یعنی 620 هزار نفر را سیاهپوستان تشکیل می دهند که اغلب به حزب دمکرات رای می دهند.

«اوماروسا مانیگو» کارمند سابق کاخ سفید و نویسنده کتاب «روانی»، ترامپ را نژادپرست خواند که خیلی زیاد از کلمه «برده سیاه»  (Negro) استفاده می کند. 

کلمه «Negro » در میان عامه آمریکایی ها و بخصوص میان سیاست مداران پذیرفته شده نیست و تنها از سوی سفید پوستان نژادست مورد استفاده قرار می گیرد و بویژه گروههایی که برای  پایان عصر برده داری و اعطای حقوق به سیاهپوستان به صورت مساوی سفید پوستان، گریه می کنند. 

در واقع حمله دوگانه ترامپ به افراد برجسته اقلیت های آمریکایی برای به روز نگه داشتن انگیزه و مواضع نژادپرستانه ترامپ است که تعمدانه برای گرم کردن کارزار انتخاباتی خود در جناح راست گراها بکار می گیرد.

نویسنده گزارش الجزیره اضافه کرد: یک تحقیق اجمالی از پیام های توییتری ترامپ که رادیو ملی آمریکا درباره حمله وی به افراد برجسته این کشور از اتباع آفریقایی که معارض ترامپ هستند ،داشته نشان می دهد که در سه ماه 900 پیام داده که 50 توییت بر آمریکایی –آفریقایی تبارها تمرکز داشت.

ترامپ در توییت های خود به «کولین کاپرنیک» بازیکن فوتبال آمریکایی حمله کرد در حالیکه  وی از احترام گذاشتن به پرچم آمریکا در زمان پخش سرود ملی این کشور در مسابقات فوتبال (nfl) امتناع و با این عمل به اقدامات ناشایست پلیس آمریکا علیه سیاهپوستان اعتراض کرد.

رییس جمهوری آمریکا بعد از این اتفاق در جلسه ای در آلاباما در میان هواداران خود درخواست کرد، بازیکنانی که اعتراض کرده اند، اخراج شوند. او معتقد است که آنها به پرچم آمریکا توهین کرده اند، ترامپ در این سخنرانی از کلمات رکیکی استفاده کرد.

وی همچنین به «ماکسن والتر» عضو سیاه پوست کنگره از ولایت کالیفرنیا حمله کرد، در حالی این نماینده منتقد سیاست ها و مواضع وی بود. ترامپ در توییت خود از این نماینده نوشت: او زنی غیر طبیعی و دیوانه و توانایی ذهنی ضعیفی دارد.

در گزارش الجزیره آمده است: ترامپ علاوه بر این در مناسبت های مختلف به «لبرون جیمز» ستاره سیاه پوست بسکتبال و «دون لیمون» گوینده و مجری شبکه »سی ان ان» حمله کرده و با حمله به مانیگو  در توصیف او گفت که مانیگو بیشتر از یک «سگ» نیست.

وی درباره «استیسی آبرامز» قانونگذار ایالت جورجیای آمریکا نیز گفت که  او عاشق جرم و جنایت است.

ترامپ حتی  به «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا حمله کرد و مدعی شد که او غیر آمریکایی است و در خارج از آمریکا به دنیا آمده و اوباما را به چالش طلبید تا مدارک تولد خود را ارایه کند.

ترامپ در جشن ژانویه 2018 گفت که او ترجیح می دهد که از مهاجران سفید پوست کشورهای اروپای غربی استقبال کند و در توییتی نوشت که «چرا اتباع این کشورهای اراذل و چاه کثافت به سمت ما می آیند» که به کشورهای آفریقایی هاییتی، سالوادور با جمعیت غالب سیاه پوست اشاره داشت. او با توهین به آنها گفت «ما چه احتیاجی به اتباع هاییتی داریم. ما باید از اتباع کشورهایی همانند نروژ استقبال کنیم».

روی کار آمدن ترامپ نشان دهنده خشم و غضب آمریکا نسبت به تغییرات اجتماعی و دموگرافی در 50 سال گذشته در آمریکا است که ساکنان سفید پوست آن به 60 درصد در مقابل 18 درصد از مکزیکی ها و 13 درصد آفریقایی تبارها و 6 درصد آسیایی ها و ... رسیده است و این عامل ارتباط مستقیمی با پیروزی ترامپ در انتخابات  دارد.

حادثه شهر «چارلوتز ویل» در ایالت ویرجینیا که از سوی گروههای طرفدار برتری نژادسفید در آگوست 2018 تنظیم شده بود در واقع حمایت ضمنی از ترامپ بود.

ترامپ درباره این خشونت ها که یک کشته و چندین زخمی  در ویرجینیا داشت، نوشت: در آنجا در میان دو طرف افراد بسیار خوبی وجود دارند و حوادث این شهر را بیان بد از کینه و تعصب و خشونت از سوی دو طرف توصیف کرد. او در واقع نژادپرست ها و مخالفان آن را یکسان دانست.

«آبان هنری» نویسنده  معتقد است که سخن ترامپ درباره سیاه پوستان و افراد مشهور آنها از تاریخ نژادپرستانه آمریکا که آمریکایی- آفریقایی تبارها را هدف قرار می دهد، جدا نیست.

وی اضافه کرد که سخنان ترامپ افکار نژادپرستانه زشتی که مدعی است "برخی اقلیت ها ارزش کمتری نسبت به دیگری دارد و اهمیت بقیه را ندارند" را حمایت می کند.

المنشاوی نوشت: در واقع ترامپ دیگر چیزی برای از دست دادن در میان رای دهندگان سیاه پوست ندارد، چرا که نظر سنجی که شبکه «ای بی سی» با همکاری روزنامه «واشنگتن پست» چند ماه پیش انجام داد، نشان دادکه 3 درصد آمریکایی های آفریقایی تبار با سیاست ها و مواضع ترامپ موافق و 97 درصد آنها مخالف آن هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد