Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:15:07 GMT

جنگ تجاری این بار میان کره جنوبی و ژاپن

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۷۰۵۸

ساعت 24 - پس از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با صراحت از جنگ تجاری علیه چین و آلمان گفت و دردو سال اخیر نیز چین را در موقعیت دشواری قرار داده است به نظر می رسد حالا استفاده از ابزار تجارت خارجی به یک رفتار تبدیل شده است .

این اتفاق البته می تواند جرقه های سایر نبردها را درجهان بزند و جنگ راحتی به عرصه نظامی بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دررزوهای گذشته خبر رسیده است که ژاپن از تصمیم این کشور برای خارج ساختن نام کره جنوبی از فهرست "سفید" شرکای تجاری مورد اعتماد خود خبر داده است. این تصمیم موجب عمیق‌تر شدن تنش میان توکیو و سئول شده است.در فهرست سفید شرکای تجاری ژاپن، 27 کشور حضور دارند اما کره جنوبی نخستین کشوری است که نامش از این فهرست سفید ژاپن خارج شده است.صنایع مرتبط با فن آوری برای کره جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما ژاپن از یک ماه پیش خبر داده بود که قوانین این کشور در ارتباط با صادرات مواد مهم برای تولیدکنندگان فناوری در کره جنوبی را سخت تر کرده است.کره جنوبی این تصمیم ژاپن را ناعادلانه دانسته است.کره جنوبی روز جمعه ۲ اوت در واکنش به دور جدید تنش‌های تجاری با ژاپن گفت یک بار دیگر از کشور همسایه خود شکست نخواهد خورد.مون جائه‌-این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در جریان نشست کابینه که به صورت زنده از تلویزیون این کشور پخش می‌شد تهدید کرد که در صورت اجرایی شدن مصوبه هیات دولت ژاپن مبنی بر حذف کره‌جنوبی از لیست اولویت‌های صادراتی این کشور از تاریخ ۲۸ اوت، سئول اقدامات تقابلی را در دستور کار قرار خواهد داد.برداشته‌شدن اسم کره‌جنوبی از فهرست مقاصد صادراتی برگزیده موسوم به «لیست سفید» باعث خواهد شد بعضی از صادرکنندگان ژاپنی قبل از کسب مجوز، با کارهای اداری بیشتر و همچنین بازبینی در محل مواجه شوند؛ امری که احتمالا روند صادرات اقلام را در مقیاس گسترده کند خواهد کرد.تنش میان دو کشور از زمان مطرح شدن بحث «زنان آسایشگر» در سال گذشته بالا گرفته است. با این حال اظهارات اخیر رئیس‌جمهور کره جنوبی دائر بر اجازه ندادن این کشور به «شکستی دوباره در برابر ژاپن» شدیدترین اظهارات در نوع خود طی مدت اخیر به شمار می‌رود.ژاپن در دوره‌ای پیش از جنگ جهانی دوم شبه جزیره کره را به استعمار خود درآورده بود.رئیس‌جمهور کره با «آزار خودخواهانه» توصیف کردن تصمیم ژاپن، آن را حرکتی خواند که می‌تواند زنجیره جهانی گردش کالا را با خطر مواجه کند.وزیر دارایی کره‌جنوبی نیز گفت که اقدامات تقابلی این کشور می‌تواند شامل حذف نام ژاپن از لیست شرکای مهم تجاری سئول و شکایت بردن به سازمان تجارت جهانی باشد.کره‌جنوبی سالانه ۱۱ میلیارد دلار اقلام سیلیکونی، شامل قطعات نیمه‌هادی و چیپ‌های الکترونیکی از ژاپن وارد می‌کند که این مبلغ یک ‌پنجم کل صادرات ژاپن را تشکیل می‌دهد.هیروشیگ سکو، وزیر صنایع ژاپن پیش‌تر گفته بود تصمیم تازه به دلایل امنیت ملی اتخاذ شده است و توکیو نمی‌خواهد به روابط دو کشور آسیب بزند.ایالات متحده که هم‌پیمان عمده دو کشور محسوب می‌شود با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، از دو طرف خواست که طی قراردادی استاندارد با یکدیگر تفاهم کنند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کلیه فعالیتهای تجاری اعم از واردات و صادرات به سرزمین‌های اشغالی را به حالت تعلیق در آورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های ترکیه اعلام کردند که این کشور همه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرده است.

پس از آنکه وزیر تجارت ترکیه در تاریخ 9 آوریل اعلام کرد، تصمیم بر این شده که روابط تجاری با رژیم اسرائیل کاهش یابد، روز پنجشنبه اعلام شد که کلیه روابط تجاری اعم از صادرات و واردات سرزمین های اشغالی قطع شده است. 

بر اساس بیانیه صادر شده، ترکیه اعلام کرده که تصمیمات جدید را قاطعانه و جدی دنبال خواهد کرد. این روند تا زمان ایجاد آتش بس پایدار، امکان ارسال مواد غذایی و امدادی به شکل مستمر و تشکیل دو دولت در منطقه دنبال خواهد شد.

همچنین برای متاثر نشدن ملت فلسطین از این تصمیم، وزیر تجارت ترکیه با وزیر اقتصاد دولت خودگردان فلسطین در ارتباط و هماهنگی است.

روز گذشته نشریه بلومبرگ از قول دو مقام ترکیه ای اعلام کرده بود که این کشور کلیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رژیم صهیونیستی به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»