Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که روز جمعه کشورش به صورت رسمی از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد خارج شد، گفت که هرگونه توافق جدید باید چین را نیز دربر گیرد.

ترامپ در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما قطعا می خواهیم چین را نیز در مقطعی وار [پیمان احتمالی] کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار فوق العاده ای برای جهان خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا اسفندماه سال گذشته پس از متهم کردن روسیه به نقض مفاد پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد، گفت اگر مسکو تا دوم اوت (11 مرداد) به تعهدات خود در این پیمان عمل نکند، واشنگتن رسما از آن خارج می شود.

در حالی که آمریکا از همان زمان پایبندی خود به این پیمان دوران جنگ سرد را تعلیق کرده بود، « مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور که برای شرکت در اجلاس آ سه آن در بانکوک پایتخت تایلند بسر می برد، اعلام کرد که از روز جمعه به طور رسمی خروج آمریکا از این معاهده عملیاتی می شود.

وی در عین حال روسیه را متهم کرد ابتدا این معاهده را نقض کرده و باید مسئولیت پایان آن را بپذیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز که چندی پیش همچون ترامپ اجرای این پیمان را به حالت تعلیق درآورده بود، مدتی پیش برای لغو کامل آن طرحی به پارلمان روسیه داد تا اجازه قانونی برای لغو کامل این پیمان را پیدا کند.

اوایل تیرماه شورای فدرال روسیه اعلام کرد به طرح قانونی پوتین رای مثبت داده است که التزام این کشور را به معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد به حالت تعلیق در می آورد.

چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد نظر مسکو را برای ایجاد توافقی جدید در این زمینه با مشارکت چین جلب کند.

به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ این موضوع را در نشست سران گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن با پوتین مطرح کرده و نظر مثبت وی را جلب کرده است اما چین تاکنون علاقه‌ای به این موضوع نشان نداده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد هشتم ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ بین میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی و رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا امضا شد.

براساس این پیمان، توسعه و کاربرد تمام موشک‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای کوتاه و میان برد به استثنای موشک‌های دریایی ممنوع شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین روسیه دونالد ترامپ آزمایش موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟

به گزارش خبرآنلاین مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

به نقل از ایسنا این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901147

دیگر خبرها

  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی