Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد آذری پور مدیر سامانه اینترنتی هاشور  در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به  راه اندازی این سامانه گفت: هدف اصلی از راه اندازی سامانه اینترنتی هاشور این بود تا دغدغه‌هایی که در حوزه اکران فیلم‌های مستند داشتیم را مرتفع شود و از همان ابتدا تکیه‌مان بر محتوای داخلی بوده است و سعی کردیم بخش‌هایی که در آن ضعف وجود دارد و تولیدات داخلی که مغفول واقع شده را در اولویت قرار دهیم البته درکنار آن قانون کپی رایت را هم رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: درواقع ما در پی رفع محدودیت های اکران و فرصت تماشای فیلم ها به شکل گسترده تر و کمک به رونق اقتصاد فیلم های تجربی، هنری و مستندی بودیم که تنها در سینمای هنر و تجربه فرصت اکران دارند.

مدیر سامانه اینترنتی هاشور ادامه داد : درابتدا قرار بود همزمان با اکران هنر و تجربه ما هم نمایش فیلم‌ها را آغاز کنیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بعد از نمایش آنها در هنر و تجربه اینکار انجام شود ضمن اینکه ما حتی برخی فیلم‌هایی که در هنر و تجربه اکران نشدند اما هنری و تجربی هستند را هم نمایش می‌دهیم.

آذری پور با بیان اینکه بیشتر سعی داریم به دغدغه‌هایی که در این حوزه داریم بپردازیم، گفت: در ابتدا از فیلم‌ها و تولیدات داخلی خودمان شروع کردیم و به سراغ فیلم‌های خارجی نرفتیم به دلیل اینکه برای نمایش فیلم‌ها باید از تهیه کننده‌ها اجازه می‌گرفتیم و شاید در مورد برخی از آنها این امکان فراهم نمی‌شد.

وی ادامه داد: متاسفانه از فیلم‌های تجربی و مستند بر خلاف سینمای بدنه حمایت زیادی صورت نمی‌گیرد ، امکانات محدودتر و تبلیغات کمی دارند و مخاطب کمی سخت‌تر به اکران و سانس‌های این نوع فیلم‌ها دسترسی پیدا می‌کند حتی گاهی اتفاق افتاده که برخی فیلم‌ها به آرشیوها پیوستند و نمایش داده نشدند به همین دلیل سعی کردیم علاوه بر دیدن این فیلم‌ها در کشورمان حتی برای مخاطبان خارج از کشورهم اکران داشته باشیم یعنی به نوعی محصولات فرهنگی‌مان را به خارج از ایران ارئه می‌کنیم تا بدین شکل تهیه‌کننده‌ها مخاطبین فیلم‌هایشان را در خارج از کشور هم جذب کنند. بدین شکل می‌توانیم به نوعی محتوای فرهنگی‌مان را صادر کنیم که خوشبختانه در خارج از ایران استقبال شد و موفق شدیم توجه مخاطبین خارجی را هم جلب کنیم.

مدیر سامانه اینترنتی هاشور با بیان اینکه ایده‌های جدید زیادی داریم که به زودی آنها را اجرایی می‌کنیم، گفت: به زودی فراخوانی برای افرادی که تازه وارد حوزه فیلمسازی شده‌اند (استعدادهای جدید) ، فیلم اولشان است و فرصتی برای نمایش فیلم‌هایشان وجود ندارد، خواهیم داد. فضایی برای ارائه این فیلم‌ها و دیده شدن و معرفی آنها درنظر گرفتیم که باعث می‌شود استعدادهای آنها شکوفاتر شود.

آذری پور در پایان یادآور شد: از همه علاقمندان دعوت می‌کنیم فیلم  «در جستجوی فریده» که اکران موفقی در سینمای هنر و تجربه داشت را از سایت هاشور ببینند.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس

 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم هفده نفر از هنرمندان شهرستان سلماس آثار نقاشی خود را در حمام تاریخی شیخ این شهرستان در معرض دید عموم قرار دادند.

در این نمایشگاه هنری که تا ۱۸ اردیبهشت برای بازدید عموم برپا شده است بیش از ۱۵۰ اثر نقاشی در سبک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تکنیک پاستیل، و نقاشی خط  به نمایش گذاشته شده و امکان خریداری و سفارش اثر‌ها برای علاقمندان امکان پذیر است.

طراحی چهره به ویژه  چهره مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهریار،و شخصیتهای دینی و سیاسی موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه گروهی در سه روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • عرضه فیلم‌های خارجی پلتفرم‌ها زیر نظر سازمان سینمایی رفت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • سیمای معلم در آثار کاریکاتوریست اردبیلی