Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@19:29:46 GMT

سقف حواله های ارزی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۹۰۵۸

سقف حواله های ارزی افزایش یافت

خبرگزاری میزان- براساس بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها سقف صدور حواله ارزی برای شرکت‌های تجاری ۵ میلیون یورو و برای شرکت‌های تولیدی ۱۰ میلیون یورو تعیین شد. تاریخ انتشار: 11:43 - 12 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۸۴۵۲

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، در بخشنامه‌ای که بانک مرکزی به مدیران عامل بانک‌ها ابلاغ کرده، آمده است: به منظور تسهیل امور واردات کالا در شرایط تحریم و در صورت عدم امکان بهره‌مندی از سایر روش‌های پرداخت (اعتبار اسنادی و برات اسنادی) صدور حواله ارزی تا سقف ۵ میلیون یورو و یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای واحد‌ها و شرکت‌های تجاری و ۱۰ میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای واحد/شرکت‌های تولیدی قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته براین اساس شرط صدور این حواله ارزی نیز قابل قبول بودن وضعیت اعتباری متقاضی از سوی بانک و همچنین کمتر بودن تعهدات ارزی ایفا نشده متقاضی از ۳۰ درصد عنوان شده است.

متن کامل بخشنامه بانک مرکزی به شرح زیر است:

با سلام.

احتراما پیرو نامه‌های عمومی شماره ۷۸۴۰۸۷/۹۷ مورخ چهاردهم آبان ماه ۱۳۹۷، ۴۶۲۷۸۲/۹۷ و ۹۷/۴۶۵۵۰۴ مورخ بیست و هفتم اسفندماه ۱۳۹۷ و با اشاره به بند (د-۲) از بخش اول مجموعه مقررات ارزی به اطلاع می‌رساند به منظور تسهیل امور واردات کالا در شرایط تحریم و در صورت عدم امکان بهره‌مندی از سایر روش‌های پرداخت (اعتبار اسنادی و برات اسنادی) صدور حواله ارزی تا سقف ۵ میلیون یورو و یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای واحد‌ها و شرکت‌های تجاری و ۱۰ میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها برای واحد/شرکت‌های تولیدی در صورت قابل قبول بودن وضعیت اعتباری متقاضی از سوی آن بانک و نیز به شرط آنکه درصد تعهدات ارزی ایفا نشده متقاضی کمتر از ۳۰ درصد باشد و منوط به پذیرش کلیه مسئولیت‌های مترتبه توسط متقاضی و اخذ وثایق مکفی موضوع تبصره ۲ ذیل بند (ی) از بخش اول مجموعه مقررات ارزی، با رعایت سایر ضوابط و مقررات بلامانع می‌باشد.

در این ارتباط لازم است هیات مدیره آن بانک نسبت به تدوین ساز و کار عملیاتی کنترل ریسک مربوطه با در نظر گرفتن سرعت عمل مناسب در ارایه خدمات فوق به متقاضیان اقدام نمایند. در خصوص شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، پشتیبانی امور دام کشور و خدمات حمایتی کشاورزی انجام حواله ارزی خارج از سقف مبالغ فوق الذکر فارغ از میزان تعهدات ارزی ایفا نشده شرکت‌های مزبور امکان‌پذیر خواهد بود.

مقتضی است ضمن پیگیری تعهدات ارزی واردکنندگان مراتب را به شعب ذیربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نیز نظارت فرمایند.

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی

اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی

مهدی کسرایی پور

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حواله ارزی سقف حواله وضعیت اعتباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت انواع ارز در معاملات امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران کاهش یافت.

به گزارش تابناک اقتصادی، هر اسکناس دلار امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۴۵ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۴۱ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با کاهش ۳۱ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۲۳ تومان و حواله آن با کاهش ۱۳۹ تومانی، ۴۴ هزار و ۲۷۹ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۱۱ تومان کاهش قیمت به ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد که نسبت به روز کاری گذشته کاهش ۱۱ تومانی داشته است.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • قیمت ارز مرکز مبادله‌ای ۹ اردیبهشت؛ افزایش قیمت دلار و یورو
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت
  • شنبه ۸ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟