Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-05@23:55:49 GMT

تولید سالانه 2 میلیون اصله نهال در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۹۳۸۰

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا -علی اصغر زارعی اظهار کرد: ۱۵ نهالستان دارای مجوز در استان در حال فعالیت هستند که شامل ۷ نهالستان سردسیری، یک نهالستان پسته، دو نهالستان انار، چهار نهالستان زیتون و یک مرکز کشت بافت در سطح استان است.
وی تصریح کرد: قرار بر این است که یک نهالستان مادر در استان احداث شود. اگر این مهم عملیاتی شود می‌توانیم نهال و پیوندک مورد نیاز غرب کشور را در استان تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برنامه داریم که این نهالستان بر مبنای تولید ارقام جدید احداث شود تا بتوانیم نهال با لیبل آبی تحویل متقاضی دهیم البته در حال حاضر نیز نهال‌ها دارای لیبل از نوع خوداظهاری هستند.
زارعی بیان کرد: تمام نهالستان‌ها نهال‌های خود را با لیبل به بازار عرضه می‌کنند اما ارزیابی عملکرد آنها براساس خوداظهاری صورت می‌گیرد در این راستا در برنامه داریم که تأمین پیوندک‌ها در باغ مادری با استفاده از پایه‌های رویشی یا کشت بافتی رخ دهد و نهال‌ها گواهی شده باشند. نهال گواهی شده ۱۰۰ درصد دارای کیفیت و کمیت و دارای ضمانت است.
وی در خصوص ایجاد تعاونی نهالکاران گفت: نهالکاران با ایجاد این تعاونی می‌توانند عضو صندوق حمایت شده و تسهیلات ویژه دریافت کنند، همچنین هماهنگ شدن نهالکاران جهت توزیع نهال‌ها و تبادل اطلاعات علمی و تجربی فی ما بین آنها به منظور بررسی مسائل و مشکلات از دیگر مزایای ایجاد این تعاونی است. برچسب ها: نهال ، استان ، مرکزی

منبع: خرداد

کلیدواژه: نهال استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، به منظور مشارکت زندانیان در فعالیت‌های عام‌المنفعه، زندانیان ملایری در پویش درختکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شرکت کردند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر پویش کاشت یک میلیارد درخت را آغاز کرده است.

در راستای آشنایی زندانیان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ایجاد همدلی و همکاری در فضای عمومی برای بازسازی طبیعت و ساخت ایرانی آباد، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان تعداد هزار اصله درخت توسط زندانیان در محل موردنظر کاشته شد.

دیگر خبرها

  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید