Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@21:06:01 GMT

رشد ۲۰ درصدی نوغانداری در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۹۵۹۲

رشد ۲۰ درصدی نوغانداری در جنوب کرمان

محمدرضا قاعدی فر، گفت: منطقه جنوب کرمان به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی و تنوع اقلیمی از پتانسیل مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور برخوردار است و در سال جاری شاهد رشد ۲۰ درصدی متقاضیان فعالیت در این زمینه نسبت به سال گذشته هستیم.

« محمدرضا قاعدی فر » معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: منطقه جنوب کرمان به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی و تنوع اقلیمی از پتانسیل مناسبی برای نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا قاعدی فر، افزود: در سال جاری شاهد رشد ۲۰ درصدی متقاضیان فعالیت در این زمینه نسبت به سال گذشته هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، ابراز داشت: در سال جاری تعداد ۱۰ جعبه تخم نوغان به منظور ترویج و آموزش این حرفه در سال جاری بین متقاضیان توزیع شد. 

وی، بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی، شناسایی مکان های مناسب جهت احداث توتستان و توزیع جعبه های تخم نوغان در میان واجدین شرایط، از برنامه های در دست اقدام برای ایجاد و رونق صنعت نوغانداری در منطقه است. 
 قاعدی فر، با اشاره به ارزش اقتصادی تولید ابریشم در کشور و جهان، افزود: امیدواریم با تداوم حمایت‌های دولتی و ایجاد زیرساخت های مناسب در زمینه پرورش کرم ابریشم، در آینده شاهد رونق این صنعت اقتصادی و توسعه صنایع جنبی  مرتبط با آن نظیر صنایع قالی بافی، گلیم بافی در منطقه باشیم.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: ازدواج نماز جمعه بیرجند شهادت امام جواد ع خطبه های نماز جمعه کانون های مساجد خراسان جنوبي مسجد روزنامه ها کرم ابریشم نوغانداری جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری

علی اصغر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی فروردین ماه سال جاری صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی داشت.

وی افزود: در نخستین ماه از سال جاری میزان ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادرات شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه ارزش این مقدار کالای صادراتی را در مجموع ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار اعلام کرد.

عباس زاده بیان کرد: این میزان کالای صادراتی از گمرکات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشدی ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

کد خبر 6098930

دیگر خبرها

  • کشف ۲۱۵ کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات بانکی در ۱۴۰۲/ رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲/ کنترل نقدینگی اهرم مهار تورم است
  • تعداد ۳۷ هزار نفر در جنوب کرمان واجد شرایط مسکن ملی شناخته شدند
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان؛ افزایش ۱۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • حداقل «حقوق» بازنشستگان؛۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان/ افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی حق عائله‌مندی و اولاد
  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات کالا از گمرک کرمانشاه طی فروردین سال جاری
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد