Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@02:45:45 GMT

دانشجویان یزدی از اعزام به حج بازماندند

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۹۸۶۴

دانشجویان یزدی از اعزام به حج بازماندند

اعزام کاروان‌های دانشگاهیان به عتبات عالیات از اوایل مردادماه در استان یزد آغاز شده اما به گفته برخی از دانشجویان تعدادی از کاروان‌ها بنا به دلایلی از اعزام به این سفر معنوی بازماندند این در حالی است که در همایشی که به این مناسبت در دانشگاه یزد برگزار شد، دانشجویان به اعزام به این سفر دل بسته و انتظار رسیدن روزهای اعزام بودند که به ناگاه از خبر لغو این سفر آگاهی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: اعزام کاروان‌های بیست و یکمین عتبات عالیات آغاز شده ولی به دلیل عدم همکاری سازمان حج و زیارت با مشکلاتی روبه رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم اینکه با حج و زیارت و دفتر زیارتی شمسا همکاری داریم بزرگترین مشکل ما از همین ناحیه است و برای اعزام در تاریخ 19 مرداد ماه که همزمان با روز عرفه بود عتبات دانشگاه در دو نوبت کاروان به صورت پرواز تعیین کرد و زائران زیادی با شوق و ذوق در این تاریخ ثبت‌نام کردند و کاروان‌های ما تکمیل شدند اما متاسفانه حج و زیارت بدون توجه به اینکه قریب به 40 نفر برای اعزام برنامه ریزی کرده‌اند دست به اقدام نادرستی زدند و یک دفعه از سوی حج و زیارت این کاروان کنسل شد به این دلیل که عنوان کرده‌اند نباید دو پرواز در یک روز به یک دفتر زیارتی داده شود.

حجت‌الاسلام حرزاده افزود: با کنسل شدن کاروان‌هایی که از ماه‌های قبل ثبت‌نام کرده‌اند و به این سفر معنوی دلبسته بودند علاوه بر اینکه شاهد دلخوری‌هایی هستیم و شاهد تبعات منفی این ماجرا نیز خواهیم بود، بهتر بود حج و زیارت به جای کنسل کردن یک کاروان اقدامی مناسب‌تر انجام می‌داد از جمله اینکه در این شرایط زمانی یک کاروان ویژه برای اعزام به عتبات اضافه می‌شد و اگر حج و زیارت همکاری درستی انجام دهد دیگر شاهد مشکلات در این زمینه نخواهیم بود البته اینگونه مشکلات قبلا هم وجود داشته و بعدا هم وجود خواهد داشت اما ما توقع کمک و همکاری از عوامل آن را داریم.

یادآور می‌شود در همایش عتبات عالیات ویژه دانشگاهیان اعلام شده بود که ۲۰ کاروان از استان یزد به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که از این تعداد ۱۷ کاروان به صورت هوایی اعزام خواهند شد و به دلایلی از جمله افزایش نرخ ارز و کاهش درخواست سفر، از استان یزد اعزام هوایی انجام نمی‌شود و کاروان‌های هوایی این دوره از عتبات از فرودگاه استان اصفهان انجام خواهد شد.

شنیده‌های ایکنا حاکی از این است که در راستای لغو تعدادی از پروازهای کاروان دانشگاهیان این استان در قالب پنج کاروان برای اعزام عتبات عالیات از این سفر معنوی بازماندند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دانشگاه یزد عتبات عالیات دانشگاهیان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران، گفت: مردم شهرستان اسلامشهر در امر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر استان تهران را کسب کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر شامگاه چهارشنبه با حضور جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران و فرماندار و مسئولان اسلامشهری در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.

مسعود اسماعیل بیگی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای ستاد شهرستان، اظهار داشت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان، سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند. 

حسین حبیبی‌، فرماندار شهرستان اسلامشهر هم در این جلسه، گفت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلی تعیین شده بود، به طور کامل محقق شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس، افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدالله سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش «دعوت به بهشت» صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم و امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

 در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سراقی، رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع‌آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت. 

افزایش 32 درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

به گزارش تسنیم، مردم اسلامشهر برای مشارکت در عمل کوثرانه و صدقه فوق جاریه بازسازی عتبات عالیات مقدسه و صحن عقیله بنی هاشم (ع) و همراهی با پویش بزرگ دعوت به بهشت، می‌توانند مبالغ نذورات خود را به شماره حساب 011692374009 و یا شماره کارت 6037997599682441 بانک ملی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر واریز کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403