Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@06:59:25 GMT

روایتی شنیدنی از رزمنده حاضر در عملیات «مرصاد»

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۲۹۹۸۰

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری از لرستان : «علی ناصری» از رزمندگان لرستانی حاضر در عملیات مرصاد در خاطرات خود آورده است: همزمان با فرمان ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در رادیو و تلویزیون مبنی بر جلوگیری از حرکت منافقین؛ پادگان امام حسین (ع) سپاه لرستان مملو از جمعیت شد. گردان اول سازماندهی شد و در تاریخ ۶۷/۵/۳ از سمت «کوهدشت» به منطقه «اسلام آباد»  اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم در قالب گردان دوم غروب روز بعد از سمت پلدختر حرکت کردیم. ظهر فردا در پل سیمره استراحت کرده و توجیه، تذکرات لازم و ساماندهی مجدد انجام شد و نزدیکی های غروب به ۳ کیلومتری سه راهی اسلام آباد رسیدیم. یک قبضه تیر بار دوشکا بر روی خودرو نصب کرده بودیم.

ساعت ۱۱شب باهماهنگی گردان بر روی جاده ای که منتهی به سه راهی می شد و در ۳۰۰ متری منافقین مستقر شدیم. تیربار دشمن بر روی تپه ای بود و مرتب رزمندگان را مورد هدف قرار می داد که باشلیک مداوم آن را از کار انداختیم. در این حین برادر «علی بخشی» تیربارچی ما از ناحیه کمر مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

 فردای آن روز گردان ما و دیگر نیروها وارد منطقه شدیم و به پیشروی ادامه دادیم. با توجه به پراکندگی نیروها در سطح منطقه امدادرسانی به مجروحین و شهدا به سختی صورت می‌گرفت همچنین یکی از همرزمانم به نام اسداله دلفان از نیروهای بسیجی در عملیات به شهادت رسید.

هرجا که چشم می‌انداختیم منطقه مملو از جنازه منافقین بود، بعد از ظهر همان روز جنگنده های نیروی هوایی ارتش بمباران سختی را در منطقه انجام دادند و بالگردهای هوانیروز به طور مداوم اهداف آنها را یکی پس از دیگری منهدم می‌کردند.

سرانجام در روز ۶۷/۵/۷ منافقین از خدا بی‌خبر و جنایتکار که به خیال خام خود و اربابانشان توهم فتح «تهران» را داشتند با دادن تلفات سنگینی شکست خورده و از منطقه فرار کردند.

اسامی برخی از شهدای لرستانی عملیات مرصاد

در عملیات غرورآفرین مرصاد  ۳۰۴ نفر از رزمندگان ایرانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که از این تعداد بیش از ۷۷ شهید  مربوط به خطه شهید پرور لرستان است که می‌توان به شهیدان «احمدقاسم‌زاده»، «داریوش مرادی»، «زمان کرمی»، «حمید ابراهیمی» و «سیداحمد میرصفی»، «علی عباس پاپی»، «حمیدرضا ابراهیمی»، «کرم خدا دریکوند»، «سید باقرراد مردیان» و «مسعود صارمیان فرد»، «احمد ملکی»، «بهروز مریدی»، «بنیاد سگوند»، «رحیم قاسمی»، «صادق یار محمدی»، «سجاد سپهوند»، «حسینعلی اسدی»، «پاپی دلفان» و «سیروس دوست محمدی» اشاره کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو

دریافت 24 MB

به گزارش همشهری آنلاین، امیر اسماعیل آذر درباره استاد شهناز در این مصاحبه گفتند: او یکی از افتخارات موسیقی کشور است.

همچنین در ادامه با آوردن نام استاد مرحوم رهی معیری توسط مجری برنامه، او به یاد خاطره‌ای از این استاد بزرگوار افتاد و گفت: در گذشته رادیو برای تهیه برنامه‌های نوروزی هنرمندان را دعوت می‌کردند. وقتی به رادیو رفتم از یکی نشانی رهی معیری را گرفتم که گفتند اتاقش انتهای راهرو است. وقت به اتاقش رسیدم و او را با لباس‌های شیک و موهای جوگندمی دیدم قلبم شروع به تاپ تاپ کرد. چندبار او را دزدکی دیدم و درنهایت به اتاقش دعوتم کرد. خودم را معرفی کردم و کلی ذوق کرد و مدت‌ها مسحور رهی معیری بودم.

کد خبر 848341 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها شعر و شاعر خبر مهم هنر مصاحبه تصویری تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • خاطرات نفس‌گیر از نخستین روز عملیات بیت‌المقدس
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • ببینید | خاطرات شنیدنی رهبر انقلاب از استادِ شهید مرتضی مطهری
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • خاطره شنیدنی مجری خاص برنامه مشاعره از ملاقاتش با رهی معیری | ویدئو
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • ویدئو| روایتی تلخ از عملیات‌های تروریستی گروهک انصارالفرقان
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • دانلود نماهنگ شنیدنی «روز ملی خلیج فارس» + علت نامگذاری
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است