Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، صارم رضایی صبح امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک گروه کوهنوردان دورودی به‌قصد صعود به قله «کول جنو» صبح روز جمعه مورخه ۱۱مرداد عازم این قله شدند که بعد از صعود یک نفر از خانم‌ها به دلیل افت فشار و گرمازدگی و ادم ریوی در ارتفاع ۳۰۰۰ متری دچار مشکل ناراحتی قلبی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای این کوهنورد امکان ادامه مسیر برای رسیدن به منطقه امن وجود نداشت، همچنین بدلیل تاریک شدن هوا امکان پرواز بالگرد جهت انتقال مصدوم وجود نداشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: بلافاصله در ساعت ۱۸:۳۰تیم امداد ونجات کوهستان جمعیت هلال احمر الیگودرز به سرپرستی رئیس جمعیت هلال احمر الیگودرز و نجاتگران زبده از راه زمینی منطقه دره دایی به سمت قله کول جنو اعزام و بعد از انجام اقدامات اولیه با بسکت نمودن به ارتفاعات پایین دست انتقال دادند.

رضایی گفت: مصدوم بعد از طی مسافتی به مدت سه ساعت به بیمارستان شهید دکتر علیرضا ولیان الیگودرز انتقال داده شد.

انتهای پیام/پ

نجات جان کوهنورد گرفتار در اشترانکوه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امداد و نجات کوهنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» مهمان هلال‌احمر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران، این خانواده پس از ۵ ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

بارش‌های سیل‌آسا روز گذشته، مسیرهای کوهستانی را به شدت لغزنده و گل‌آلود کرده بود. در این میان، یک خانواده ۱۱ نفره که برای تفریح به منطقه اکوز داغی رفته بودند، در مسیر بازگشت با مشکل مواجه شدند.

وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

با اطلاع از این حادثه، محل اعزام جمعیت هلال احمر و راهداران با دستگاه سنگین شأن مشخص شد.

عملیات نجات با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و همکاری نجاتگران جمعیت هلال احمر آغاز شد.

نیروهای امداد و خدمات رسان با تلاش‌های بی‌وقفه خود، پس از ۵ ساعت موفق شدند این خانواده را از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌دهند تا این خانواده شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر باشند.

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در این خصوص گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور مسیرهای کوهستانی، از تمامی گردشگران و کوهنوردان، طبیعت گردان و کوهروان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

کد خبر 6096531

دیگر خبرها

  • نجات ۲ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات ۲ کوهنورد گم شده در ارتفاعات کبیر کوه شهرستان ملکشاهی
  • نجات کوهنورد ۲۶ ساله در ارتفاعات سبلان
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو
  • خانواده‌ ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» مهمان هلال‌احمر شدند
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت